30/04/2024

مسابقات مسترز کانادا؛ صعود سرنا ویلیامز و آندرسکویِ ۱۹ ساله به دیدار پایانی

  • توسط سروش
  • 11/08/2019
  • 0
سرنا ویلیامز

رقابت های تنیس مسترز کانادا در بخش زنان با راهیابی سرنا ویلیامز آمریکایی و بیانکا آندرسکوی کانادایی به دیدار پایانی پیگیری شد.

صعود سرنا ویلیامز به فینال تنیس مسترز کانادا

تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی مسترز کانادا موسوم به راجرز کاپ به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و در روز شنبه (۱۰ آگوست – ۱۹ مرداد) چهره فینالیست های بخش زنان نیز مشخص گردید. تقابل دو نسل از بازیکنان تنیس که می تواند از همین حالا ما را به دیدن یک بازی پرهیجان در دیدار پایانی این رقابت ها امیدوار سازد. سرنا ویلیامز ۳۷ ساله برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود در این مسابقات در حالی رودروی بیانکا آندرسکو از کشور میزبان قرار می گیرد که تنیسور کانادایی تقریبا نصف او (۱۹ سال) سن دارد. دیدار فینال بخش تک نفره زنان در روز یکشنبه (۱۱ آگوست – ۲۰ مرداد) از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد. تنیسور ۱۹ ساله کانادایی در اولین بازی مرحله نیمه نهایی مقابل سوفیا کنین از ایالات متحده قرار گرفت و توانست در دو ست متوالی و با امتیازات ۶-۴ و ۷-۶ (۷-۵) به پیروزی برسد. کنینِ ۲۰ ساله یکی از چهره های شاخص امسال مسابقات مسترز کانادا در شهر تورنتو به حساب می آمد که توانسته بود حریفان قدر و قدرتمندی همچون اشلی بارتیِ استرالیایی، نفر نخست رنکینگ جهانی تنیس و الینا اسویتولینا از اوکراین را شکست دهد و گام به دیدار نیمه نهایی این رقابت ها بگذارد. در دیداری که دو ساعت و ۱۱ دقیقه به طول انجامید، دو تنیسور رقابتی نزدیک را از خود به نمایش گذاشتند. آندرسکو در ست نخست بازی را با امتیاز ۶-۴ به سود خود به پایان برد و در ست دوم نیز کار به تای بریک کشیده شد تا تنیسور ۱۹ ساله کانادایی زودتر به امتیاز ۷ رسیده و این ست و دیدار را به پایان رسانده و به فینال این مسابقات راه پیدا کند. بدین ترتیب، بیانکا آندرسکو اولین بانوی تنیس بازِ کانادایی لقب گرفت که در ۵۰ سال گذشته توانسته به فینال رقابت های راجرز کاپ صعود نماید. آخرین بار و در سال ۱۹۶۹، دو تنیس باز زنِ کانادایی بنام های فایِ اوربان و ویکی برنر برگزار کننده دیدار پایانی رقابت های زنان راجرز کاپ بودند که در آن دیدار اوربان پیروز و به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.

سرنا ویلیامز

آندرسکوی جوان پس از صعود به دیدار پایانی رقابت های راجرز کاپ گفت:

مطمئنا در دیدار فینال فشارهایی وجود دارد، اما من چیزی برای از دست دادن ندارم. خواهیم دید که در بازی پایانی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. در آن مسابقه فقط می خواهم نهایت تلاشم را به کار بندم و از آن لذت ببرم. حضور در بازی فینال فوق العاده خواهد بود و حالا نتیجه دو ماه تلاش و تمرینات سختی که پشت سرگذاشتم را می بینم. هیچ کسی انتظار حضور آندرسکو را در فینال راجرز کاپ نمی کشید، اما حالا من در این مسابقه حضور خواهم داشت.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی نیز سرنا ویلیامز کهنه کار با پیروزی ۲-۱ برابر ماریا بوزکووا از جمهوری چک، توانست به بازی فینال مسابقات راجرز کاپ صعود کند تا حریف بیانکا آندرسکو در مسابقه پایانی شود. در دیداری که یک ساعت و ۴۷ دقیقه طول کشید، سرنا ویلیامز توانست با امتیازات ۱-۶، ۶-۳ و ۶-۳ تنیسور ۲۱ ساله چکی را شکست دهد تا بار دیگر قدم به مسابقه نهایی این رقابت ها بگذارد. سرنا ویلیامز که در رتبه ۱۰ برترین تنیسورهای جهان قرار دارد، به نوعی شانس هشتم این مسابقات نیز به حساب می آمد و این اولین فینال او پس از مسابقات گرند اسلم ویمبلدون به حساب می آید. تنیسور ۳۷ ساله آمریکایی توانسته در سال های ۲۰۰۱، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ به مقام قهرمانی این مسابقات برسد و حالا عزم خود را جزم کرده تا برای چهارمین بار جام قهرمانی این تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی را بالای سر ببرد. ویلیامز در سال ۲۰۱۷ و در مسابقات گرند اسلم اوپن استرالیا توانست هفتاد و دومین عنوان انفرادی خود را با قهرمانی در این رقابت ها به دست آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار