30/04/2024

چرا از نواک جوکوویچ برای حضور در مسابقات تنیس لاور کاپ ۲۰۱۹ دعوت نشده است؟

  • توسط سروش
  • 17/09/2019
  • 0

نواک جوکوویچ برخلاف راجر فدرر و رافائل نادال در مسابقات لاور کاپ امسال حضور نخواهد داشت.

غیبت نواک جوکوویچ در لاور کاپ

به ‌نظر می‌رسد از نواک جوکوویچ برای شرکت و رقابت در مسابقات سال ۲۰۱۹ لاور کاپ هیچگونه دعوتی به عمل نیامده است. این تنیس ‌باز اهل صربستان، نخستین حضور خود در این رویداد نوپا را در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد و طی آن مسابقات به تیم اروپا کمک کرد تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. جوکوویچ در آن رقابت‌ها با راجر فدرر در یک تیم حضور داشت. هرچند، شمار یک رنکینگ تنیس مردان، در تورنومنت امسال لاور کاپ که آخر هفته آینده با سفر به ژنو در کشور سوییس برگزار خواهد شد، حضور نخواهد داشت. اما جدا از آن، خبر خوب برای تنیس این است که رافائل نادال که در سال ۲۰۱۷ موفق شد در اولین دوره از لاور کاپ قهرمانی را برای تیم اروپا به ارمغان بیاورد، بعد از عدم شرکت در سال قبل همین رقابت به‌علت مصدومیت، امسال در ژنو حضور خواهد داشت و مجددا نقشی تعیین‌کننده برای تیم اروپا ایفا خواهد کرد. از آنجایی که استفانوس تسیتسیپاس، تنها یک ماه پیش آخرین جای خالی تیم اروپا را پر کرد، به‌نظر می‌رسد تصمیم عدم دعوت از جوکوویچ برای حضور در مسابقات تنیس لاور کاپ ۲۰۱۹ یک تصمیم دقیقه نودی بوده باشد. لازم به ذکر است که هر تیم حاضر در این رقابت‌ها از شش بازیکن تشکیل شده است. نواک جوکوویچ که سابقه قهرمانی در ۱۶ دوره مختلف گرند اسلم را دارد، در ابتدای سال جاری میلادی اعتراف کرده بود که درباره وضعیت حضورش در این رویداد مطمئن نیست.راسطوره صربستانی تنیس درباره شرکت در لاور کاپ گفته بود:

من از این بابت مطمئن نیستم. ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.

نواک جوکوویچ

اگرچه، نواک جوکوویچ به رویداد کوچک لاور کاپی که پیش از مسابقات ویمبلدون برگزار شد، نیز دعوت نشده بود. جوکر خود به این موضوع اشاره کرده بود که برای حضور در این دیدار که در لندن روی داده بود احتمال زیاد دعوت نخواهد شد. فابیو فونینی، دومینیک تیم و الکساندر زورف طی یک ملاقات در رستوران ژاپنی زلا به راجر فدرر و رافائل نادال ملحق شدند. این نشان می‌دهد که عدم حضور نواک جوکوویچ در این تورنومنت شاید تصمیم خودش نبوده باشد. پیش از این زمانی که این رویداد به افتخار قهرمان اسبق و اسطوره تنیس یعنی راد لاور، لاور کاپ نامگذاری شده بود و اعلام شد که این رویداد از سال آینده به‌عنوان یک تورنومنت رسمی ATP درنظر گرفته خواهد شد، جوکوویچ با شور و حرارت بالایی از شرکت در این رقابت‌ها صحبت کرده بود. جوکوویچ که در آن زمان ۱۵ قهرمانی مسابقات بزرگ تنیس را در کارنامه داشت، در مصاحبه‌ای گفت:

مسابقات لاور کاپ یک تجلیل واقعی از مسابقات تنیس است که هواداران این ورزش عاشق آن هستند و بازیکنان نیز با آغوش باز پذیرای آن هستند. اخیرا و پس از آن‌که یک نزاع سیاسی تور ATP را درگیر خود کرد، تنش و حاشیه بین سه بازیکن برتر جهان نیز بالا گرفت. جوکوویچ که رییس شورای بازیکنان است، رهبری جریانی را برعهده داشت که علیه رییس ATP یعنی کریس کرمود به‌راه افتاده بود. در نتیجه، کرمود باید در انتهای سال از سمت خود کناره‌گیری کند. هم فدرر و هم نادال با صدایی رسا اعلام کرده بودند که خوستار ادامه کار کرمود بریتانیایی در سمتش هستند اما نتوانستند برای به کرسی نشاندن حرف خود کاری کنند. در نتیجه آن، هردو بازیکن به‌دنبال مجموعه‌ای از کناره‌گیری چند عضو، مجددا به شورای بازیکنان تنیس مردان بازگشتند. اکنون این انتظار وجود دارد که نبردهای پنهانی که در بدنه مدیریتی ATP روی داده، در عدم دعوت از نواک جوکوویچ برای حضور در لاور کاپ بی‌تاثیر نبوده باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار