30/04/2024

ماریا شاراپووا: اعتراف می‌کنم که به خوردن نوتلا علاقه زیادی دارم

  • توسط سروش
  • 19/12/2019
  • 0

ماریا شاراپووا همیشه سعی می‌کند در تمامی ابعاد زندگی‌اش، بسیار حرفه‌ای عمل کند. اما این ستارۀ روسی جهان تنیس، در برخی مواقع از جمله در مصرف خوراکی‌ها، حواس‌پرتی عجیبی دارد.

مصاحبه ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا از برترین تنیسورهای زن تاریخ به حساب می‌آید که در طول ۱۹ سال فعالیت حرفه‌ایش به ۳۶ عنوان قهرمانی تورنمنت‌های حرفه‌ای WTA دست یافته است. از مهم‌ترین عناوین حرفه‌ای کسب شده توسط شاراپووا در دنیای تنیس می‌توان به مدال نقرۀ مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن، قهرمانی در رقابت‌های پایان فصل تنیس زنان در سال ۲۰۰۴ و همچنین پنج قهرمانی در گرند اسلم‌ها اشاره کرد. او در هر چهار گرند اسلم اوپن استرالیا (۲۰۰۸)، اوپن فرانسه (۲۰۱۲ و ۲۰۱۴)، ویمبلدون (۲۰۰۴) و یو اس اوپن (۲۰۰۶) موفق به قهرمانی شده است. برترین بانوی تاریخ تنیس روسیه به تازگی در مصاحبه‌ای به ابعاد جالبی از زندگی خصوصی‌اش اشاره کرده که شاید کمتر علاقه‌مند به این رشتۀ ورزشی از آن‌ها خبر داشته باشد. او در این مصاحبه به علاقۀ وافرش به شیرینی‌جات از جمله نوتلا اشاره کرده و گفته که از خوردن نوتلا بسیار لذت می‌برد. او دراین‌باره می‌گوید:

نوتلا روی کرپس، این یکی از مورد علاقه‌ترین خوراکی‌های من است. وقتی در پاریس هستم، تنها به همین دلیل دیوانه می‌شوم. هنگامی که هفت یا هشت سال داشتم، به ایالات متحده نقل مکان کردیم و من در آن‌جا با انواع و اقسام آب‌نبات، آدامس، شکلات و خوردنی‌هایی آشنا شدم که مشابه آن را هیچ‌گاه در روسیه ندیده بودم. از دیدن این همه خوردنی‌های خوشمزه و شیرین در آن سن و سال متحیر شده بودم و نمی‌توانستم برای خوردن آن‌ها با دوستانم صبر کنم. وقتی به سینما می‌رفتم، دوست داشتم هر نوع تنقلاتی را امتحان کنم و فکر کنم دلیل و علاقه‌ام به این خوردنی‌ها از کودکی‌ام نشات می‌گیرد. هر وقت به این خوردنی‌ها فکر می‌کنم، خاطرات آن سال‌ها دوباره برایم زنده می‌شود و چنین خاطراتی حس خوبی به من می‌بخشد.

ماریا شاراپووا

بانوی شمارۀ یک سابق تنیس جهان سال ۲۰۱۹ را با ردۀ شمارۀ ۱۳۱ جهان به پایان رسانده و مدت‌هاست که از فرم ایده‌آل خود در تورنمنت‌های تنیس دور گشته است. اما او همچنان فعالیت گسترده‌ای در زمینۀ مد و صنعت تبلیغات‌ در خارج از میادین تنیس دارد. شاراپووا از زمان آغاز به کارش در سال ۲۰۰۱ تا به الان نزدیک به ۳۸.۷ میلیون دلار درآمد و جایزه از مسابقات تنیس به دست آورده که البته مطمئناً او چند برابر این مبلغ را در خارج از این رقابت‌ها کسب کرده است. شاراپووا در ادامۀ صحبت‌هایش می‌افزاید:

من سال‌های زیادی را در مسابقات و تورنمنت‌های مختلف گذرانده‌ام و شاهد تغییر چندین نسل از بازیکنان تنیس بوده‌ام. واقعیت این است که تنها نسل شما نیستند که تنیس بازی می‌کنند. بازیکنان زیادی در طول این دو دهه آمدند و رفتند و شما هر لحظه دوست دارید که استعدادهای جوان و بیشتری را در این ورزش ببینید. این بخشِ جدانشدنی از این رشته بوده و هنگامی که بازنشسته می‌شوید، دوست دارید که نام و اثر شما برای همیشه در این رده‌بندی و تاریخ تنیس به یاد آورده شود.

ماریا شاراپووا دربارۀ سال‌های پایانی‌اش در ورزش تنیس و اینکه چه احساسی دارد، می‌گوید:

حس می‌کنم جایی در میانه‌های تاریخ تنیس باشم. یعنی نَه خیلی بالای بالا و نَه بازیکن ضعیفی که به این زودی‌ها فراموش شوم. شما جاستین، کیم و ویلیامز را در طول این سال‌ها داشته‌اید و حس می‌کنم که من نسبت به این ستارگان تا حدی جوان‌تر و کم فروغ‌تر باشم. هم‌اکنون من جایی در میانۀ این دسته‌بندی قرار دارم. برخی‌ها بازنشسته شده‌اند و بعضی از تنیسورهای قدیمی هنوز مشغول به بازی هستند. سپس نسل جوان را می‌بینید که به صحنه می‌آیند و من واقعاً خودم را در میانۀ آن‌ها می‌بینم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار