28/03/2024

استفانوس تسیتسیپاس از عنوان قهرمانی خود در تنیس مارسی دفاع کرد

  • توسط سروش
  • 23/02/2020
  • 0

استفانوس تسیتسیپاس روز یکشنبه با پیروزی مقابل فلیکس آگر آلیاسیم، نوجوان کانادایی موفق شد از عنوان عنوان قهرمانی تنیس مارسی خود دفاع کند.

قهرمانی استفانوس تسیتسیپاس در تنیس مارسی

تسیتسیپاس، ستاره یونانی دنیای تنیس به راحتی و با نتیجه ۶-۳ و ۶-۴ از سد آگر آلیاسیم گذشت تا این تنیسور نوجوان پنجمین فینال خود را نیز ببازد و همچنان در حسرت اولین قهرمانی در رقابت‌های ATP بسوزد. تسیتسیپاس که با آمار ۳ پیروزی و ۴ شکست در این فصل پای به جنوب فرانسه گذاشته بود با کسب پنجمین عنوان قهرمانی ATP خود بازگشت لذت‌بخشی به سطح اول تنیس داشت. استفانوس تسیتسیپاس در پایان این دیدار اظهار داشت:

به گفتن این حقیقت افتخار می‌کنم که از نظر ذهنی خوب ظاهر شدم. حتی یک بار هم وقتی تحت فشار بودم خود را نباختم. این فوق‌العاده است. اگرچه امتیازاتی به حریف دادم اما نمی‌گویم که این امتیاز دادن‌ها دلیل ذهنی دارد. از آمادگی ذهنی خود در طول کل مسابقه بسیار خوشحالم.

آگر آلیاسیم بعد از کسب ۲ پیروزی از ۳ دیدار قبلی مطمئن بود که بالاخره اولین عنوان قهرمانی خود در ATP را بدست خواهد آورد اما هنوز هم در حسرت کسب پیروزی در یک ست در ۵ دیدار فینال خود ماند. آگر آلیاسیم پس از پایان این بازی اظهار داشت:

بازی کردن در فینال شگفت‌انگیز است، مجبورید که یک دیدگاه در این دیدار داشته باشید، به یاد بیاورید که علیرغم همه چیز، هر چیزی در مسیر درست خود حرکت می‌کند. هر بار باختن در فینال سنگین است؟ کمی تردید دارم اما روزی نوبت من هم خواهد شد.

تسیتسیپاس، تنیسور شماره ۶ دنیا و قهرمان مسابقات قهرمانی ATP گیم سوم خود را پیروز شد و سه بریک پوینت را حفظ کرد تا در ست اول پیروز باشد. این تنیسور سید دومی با سه بریک موفقیت‌آمیز در ست دوم عملکرد بهتری در این ست از خود نشان داد تا ۴-۳ پیش بیفتد و تا پیروز شدن فقط یک امتیاز دیگر به حریف بدهد. استفانوس تسیتسیپاس حالا به ایالات متحده عربی سفر خواهد کرد تا در مسابقات قهرمانی دوبی شرکت کند جایی که این تنیسور سید دومی باید منتظر تقابل با نواک جوکوویچ، تنیسور شماره ۱ جهان باشد. این سیزدهمین عنوان قهرمانی استفانوس تسیتسیپاس بود و به طور کلی پنجمین دیدار فینالی بود که بدون شکست در یک ست به مقام قهرمانی دست پیدا می‌کند. او در این بازی ۴ بریک پوینت از ۵ بریک پوینت خود را به سود خود به پایان رساند.

استفانوس تسیتسیپاس

استفانوس تسیتسیپاس که در رتبه ششم جهانی قرار دارد بعد از توماس انکویست در سال ۱۹۹۸ به اولین بازیکنی تبدیل شد که توانست از عنوان قهرمانی خود در مسابقات مسقف مارسی دفاع کند. تسیتسیپاس ۲۱ ساله پس از پایان بازی این را هم گفت:

من توماس را به خوبی می‌شناسم. او کاپیتان لیور کاپ ما بود. این مسئله مرا برای رسیدن به موفقیت تشنه‌تر می‌کند. می‌خواهم به آنجا بروم و رکوردشکنی کنم و کاری بکنم که دیگران موفق به انجام آن نشده‌اند. شخصیت من به این صورت تعریف شده است.

پیروزی بدون حتی شکست در یک ست تمرکزی که تسیتسیپاس در کل طول هفته داشت را برجسته می‌سازد. تسیتسیپاس یکی از موفق‌ترین بازیکنان تور ATP در ادامه افزود:

به این موفقیت‌ها افتخار می‌کنم. این که یکی از تنیسورهایی باشم که خوب بازی می‌کند و دیگران با تماشای بازی من لذت ببرند یک دنیا برای من ارزش دارد.

برای آگر آلیاسیم تنیسور سید هفتمی این رقابت‌ها انتظار ادامه دارد. بعد از شکست در فینال تورنمنت تنیس جهانی روتردام مقابل گائل مونفیلز در هفته قبل این دومین باخت متوالی او در فینال‌ها بود. این بازیکن ۵ فینال دوران حرفه‌ای خود را باخته و هم‌اکنون در دیدارهای متقابل با تسیتسیپاس آمار ۲ پیروزی و ۲ شکست را در کارنامه دارد. آگر آلیاسیم که در رتبه هجدهم جهانی قرار دارد در این باره گفت:

احساس ناامیدی می‌کنم. هرگز دوست ندارید بازنده فینال باشید اما پنجمین باری است که این اتفاق برای من می‌افتد. دشوار است اما از دید من این شکست از من بازیکن بهتری می‌سازد.

بعد از اینکه در دو مسابقه اول آگر آلیاسیم با امتیاز پایانی بازی مواجه شد، عملکرد خوبی تا بازی فینال از خود نشان داد. حالا آگر آلیاسیم مجبور است یک قهرمانی بدست بیاورد. او در این باره اظهار داشت:

این بازی شخصیت من را می‌سازد و یک روز به این چالش غلبه خواهم کرد. برای این هدف تلاش خواهم کرد. تلاش می‌کنم تا در تورنمنت‌های بزرگتری پیروز باشم و حتی به دستاوردهای بهتری برسم و در این نقطه متوقف نخواهم شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار