28/03/2024

الکس دی‌ مینور: به حضور در تیم ملی تنیس استرالیا افتخار می‌کنم

  • توسط سروش
  • 11/01/2020
  • 0
مسابقات ATP Cup

روز پنجشنبه، الکس دی مینور در طولانی‌ترین بازی این تورنمنت که سه ساعت و ۲۴ دقیقه به طول انجامید، به دنیل ایوانز بریتانیایی باخت.

مصاحبه الکس دی مینور

یکی از زیبایی‌های ATP Cup اما این است که می‌توانید بازنده یک بازی باشید اما در نهایت به خانه نروید. دی مینور موفق شد تا به همراه نیک کیریوس با نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۱۸-۱۶ جیمی ماری و جو سیلزبری را شکست دهد. آن‌ها در مقابل چهار مچ پوینت حریف دفاع کردند تا استرالیا به نیمه نهایی صعود کند. الکس دی مینور گفت:

وقتی که برای حضور در بازی دوبل فراخوانده شدم، بازی انفرادی‌ام را به کل فراموش کردم. با پیروزی در بخش دوبل، شاهد یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام بودم.

در طول بازی تعیین‌کننده بخش دوبل، الکس دی مینور و کیریوس با شور و اشتیاق زیادی در کنار هواداران استرالیایی حاضر در سیدنی بازی می‌کردند. بعد از اینکه سیلزبری در برگشت دادن ضربه مچ پوینت آن‌ها ناموفق ماند، این دو یکدیگر را بغل کردند و کیریوس، دی مینور ۲۰ ساله را روی شانه‌هایش گذاشت. نیک بعد از پایان بازی گفت:

این بازی غیرقابل باور بود و آدرنالینی که در آن وجود داشت، تمام انرژی ما را گرفت. امروز شاهد یکی از بهترین لحظات دوران حضورم در دنیای تنیس بودم. رسیدن به نیمه نهایی نخستین دوره ATP Cup بسیار خاص است. ما نسبت به یکدیگر احترام ویژه‌ای قائل هستیم و امیدواریم تا به این روند ادامه دهیم.

تمام افرادی که در این رقابت حضور داشتند یا خارج از زمین بودند، همچون ایوانز، جان میلمن، کاپیتان لیتون هویت و تیم هنمن بعد از هر امتیاز از خودشان واکنش نشان می‌دادند. هویت گفت:

بازیکنان می‌خواهند تا برای کشورشان بازی کنند و شکی در آن نیست. در حالی‌که تنیس در طول سال ورزشی انفرادی است. بنابراین برای این بازیکنان بازی کردن برای تیم کشورشان اتفاق ویژه‌ای بود. پیش از این هم گفته بودم که بسیار خوش‌شانس هستیم که شانس حضور در این رقابت‌ها به عنوان نماینده بریتانیا را پیدا کردیم.

الکس دی مینور

برخی از گزارش‌ها خبر از جایگزینی کریس گوچیونه و جان پیرز برای مسابقه بخش دوبل و رویارویی با دی مینور و کیریوس می‌دادند. با این حال چنین اتفاقی نیفتاد و در عوض شاهد یکی از لحظات تاریخی ATP Cup بودیم. دی مینور گفت:

می‌خواهم تا هر کاری که می‌توانم برای تیمم انجام دهم. بنابراین تلاش کردم تا بهترین خودم را در دیدار دوبل به نمایش بگذارم. اینکه شاهد پیشرفت روز افزون نیک هستیم فوق العاده است. او مقابل استفانوس به یک پیروزی تعیین‌کننده رسید و امروز هم در هر دو بخش انفرادی و دوبل بسیار خوب ظاهر شد. من دیداری را پشت سر گذاشتم که آنطور که می‌خواستم پیش نرفت، با این حال نیکی را در کنار خودم داشتم که بیش از هر کس دیگری مرا حمایت می‌کرد. امیدوارم تا دفعات بیشتری را در یک طرف زمین پشت سر بگذاریم.

کیریوس نیز درباره لذت بردنش از فضای تیم صحبت کرد. کیریوس بعد از پیروزی مقابل کمرون نوری در دیدار انفرادی، در بخش دوبل هم بسیار تعیین‌کننده ظاهر شد و بعد از هر امتیاز هواداران حاضر در ورزشگاه را به وجد می‌آورد. وی گفت:

جمعیت و فضای حاکم بر آنجا فوق العاده بود و من فقط تلاش کردم تا در لحظه زندگی کنم. ما یک مچ پوینت داشتیم که از آن استفاده نکردیم. فکر می‌کنم که در هر دو مسابقه انفرادی و دوبل اندکی خوش‌شانس بودم که به پیروزی رسیدم.

در ATP Cup بازیکنان برای عشق به کشورشان بازی می‌کنند و دی مینور و کیریوس هم این مسئله را در کن راسول آره‌نا احساس کردند. دی مینور اضافه کرد:

وقتی که برای تیم کشورتان بازی می‌کنید همواره استرس بیشتری دارید و عصبی‌تر هستید. وقتی که اوضاع بر وفق مرادتان پیش نرود نیز کار سخت‌تر می‌شود. من به حضور در چنین تیمی افتخار می‌کنم چراکه همه آن‌ها در طول مسابقه و حتی بعد از آن پشت من بودند. جان پیرز و کریس گوچیونه ما را از نیمکت راهنمایی می‌کردند؛ آن‌ها آنچه را پیش‌بینی می‌کردند به ما می‌گفتند تا آمادگی کامل برای رویارویی با آن را داشته باشیم. هر چیزی که در دیدارهای امروز اتفاق افتاد نتیجه کار تیمی ما بود. هیچ ‌یک از ما به تنهایی قادر به انجام چنین کاری نبود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار