20/04/2024

اندی ماری: برای تنیس پیر شده ام

  • توسط فرزین
  • 13/07/2020
  • 0

اندی ماری، ستاره بریتانیایی دنیای تنیس احساس می‌کند که دیگر برای شرکت در رقابت های بزرگ این ورزش پیر شده است.

ماری 33 ساله چند سالی است که از روزهای اوجش به دور است. او قهرمانی های بسیاری بین سال‌های 2012 تا 2016 کسب کرد ولی مصدومیت باعث شده تا او نتواند شرایط بازی کردن را پیدا کند و مدتی است که اوضاع مساعدی ندارد. ماری تا به حال 2 بار در سال‌های 2013 و 2016 قهرمان ویمبلدون شده، یک بار در سال 2012 قهرمان اوپن آمریکا شده و همچنین 2 مدال طلای المپیک 2012 و 2016 را در کارنامه اش دارد. این دو مدال باعث شده تا او لقب سر را در کشورش دریافت کند و انتظارات از او بسیار بالا برود.

رقابت های تنیس به علت شیوع ویروس کرونا فعلا متوقف شده و این اولین بار است که پس از جنگ جهانی دوم، چنین اتفاقی رخ می‌دهد. ماری که قهرمان سال‌های 2013 و 2016 ویمبلدون است، امیدوار بود که در رقابت های امسال بتواند شرکت کند. در دو دوره پیشین او به علت مصدومیت از میادین به دور بود.  حال او معتقد است که انگار برایش کمی دیر شده که به قهرمانی فکر کند.

او گفت:” دلم برای رقابت های بزرگ تنگ شده زیرا برای تنیس دیگر پیر شده ام، شما هیچگاه نمی‌دانید که چقدر فرصت در اختیارتان خواهد بود و چند رقابت بزرگ دیگر را خواهید دید.”

مرد شماره 1 سابق جهان، این صحبت ها را در مصاحبه ای ویدیویی با کیت میدلتون، همسر شاهزاده انگلیس مطرح می‌کرد. او ادامه داد:” بنابراین اینکه در این هفته ویمبلدون برگزار نشد باعث تاسف است. دلم برای سفر کردن تنگ شده است. یکی از چیزهایی که در طول دوران بازیگری از آن خیلی لذت می‌بردم همین بود که به سرتاسر دنیا سفر می‌کردم و جاهای مختلف را می‌دیدم ولی حالا دیگر اینطور نیست.”

برگزاری رقابت ها به زمان دیگری موکول شده و تنیسورها در تلاش هستند تا بتوانند بهترین برنامه ریزی ممکن را داشته باشند تا به بهترین شکل و با آماده ترین فرم در رقابت ها حاضر شوند. در حقیقت به خاطر ویروس کرونا، رقابت ها به شکل فشرده برگزار خواهند شد و همین باعث شده تا بسیاری از تنیسورها برای شرکت در رقابت ها تصمیم گیری کنند و از بین آنها انتخاب کنند. این فرصت اما با توجه به اینکه نحوه رده بندی بازیکنان از 1 ساله به 22 ماهه تغییر کرده نیز ایجاد شده است. در حقیقت بازیکنان در صورتی که در رقابتی که سال گذشته در آن امتیاز کسب کرده اند شرکت نکنند، امتیازات سال گذشته را از دست نمی‌دهند و رتبه شان در جدول افت نخواهد کرد.

از همین رو، برخی ستاره های بزرگ دنیای تنیس مثل نوواک جوکوویچ و رافائل نادال قصد شرکت کردن در رقابت های اوپن آمریکا را ندارند تا با آمادگی بالاتری در دیگر رقابت ها شرکت کنند. از همین رو دیدارهای جذابی در اروپا پیش روی هواداران تنیس خواهد بود و باید دید آندی ماری می‌تواند خود را آماده رقابت با برترین بازیکنان حال حاضر جهان کند یا نه.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار