29/03/2024

اندی ماری: وقتی در اوپن استرالیایِ ۲۰۱۸ خداحافظی کردم به حمایت نیاز داشتم

  • توسط مینا
  • 31/12/2019
  • 0

تقریباً یک سال از آن که اندی ماری خداحافظی خود از ورزش تنیس را اعلام کرد گذشته است اما حالا او باید در جستجو فصل بعدی دوران ورزشی خود به استرالیا بازگردد.

مصاحبه اندی ماری

اندی ماری یک سال پس از آنکه می‌ترسید دوران بازیش در ورزش تنیس به پایان رسیده باشد، حالا به استرالیا بازگشته است. سال قبل، تنیسور شماره یک سابق جهان در یک نشست خبری احساسی در ملبورن افشا کرد که با یک مصدومیت دردناک در ناحیه لگن خود روبه‌رو شده است و گفت که به کناره‌گیری از اوپن استرالیا فکر می‌کرد زیرا نمی‌توانست با درد زندگی کند و زمانی بازی مرحله اول خود برابر روبرتو باوتیستا آگوت را باخت، مسئولان برگزاری مسابقات تنیس اوپن استرالیا برای خداحافظی با او یک ویدیوی احساسی از دیگر بازیکنان برتر تنیس را پخش کردند. اما این تنیسور اسکاتلندی حالا به استرالیا بازگشته است تا در اولین دوره از مسابقات ATP Cup که از تاریخ سوم ژانویه آغاز خواهد شد و همچنی اولین گرند اسلم فصل، پس از ATP Cup به میدان برود. ماری حالا در مصاحبه‌ای گفته است:

فکر نکنم گفته بودم که قصد دارم قطعاً از تنیس خداحافظی کنم. واقعاً نمی‌دانم در کنفرانس مطبوعاتی پارسال چه گفتم. من شدیداً احساسی شده بودم. نمی‌دانستم چه می‌گویم. فکر نمی‌کنم گفته باشم بازنشسته خواهم شد. فکر می‌کنم گفتم دوست دارم به ویمبلدون برسم و سپس خداحافظی کنم و در آن زمان نقشه من همین بود. من نمی‌خواستم بیشتر از آن بازی کنم چون دیگر نمی‌توانستم انجامش بدهم.

ماری در ادامه می‌افزاید:

همچنین درباره ویدیو، دقیقاً یادم نیست چه چیزی در آن بود. فکر می‌کنم مربی سابقم، مارک پچی آن مصاحبه را با من انجام داد و برای او هم لحظه‌ای سخت بود. و همچنین آن مسابقه من با آگوت؛ به تیم و خانواده‌ام گفته بودم که اگر قرار است این آخرین بازی من باشد اشکالی ندارد. آن بازی یک راه شگفت‌انگیز برای تمام کردن کار بود. جو بی‌نظیر، جمعیت شلوغ، یک مسابقه حماسی و تقریباً کامبک زدن در آن. من با خود فکر می‌کردم که اشکالی ندارد. اگر قرار بود همه چیز آنجا به پایان برسد من با آن مشکلی نداشتم.

اندی ماری

اما چند ماه بعد و پس از پشت سر گذاشتن یک عمل جراحی لگن، قهرمان سه دوره مسابقات گرند اسلم به تنیس بازگشت تا در اولین تورنومنت خود پس از مصدومیت یعنی مسابقات قهرمانی فور تری در ماه ژوئن در بخش دوبل به قهرمانی برسد و سپس در ماه اکتبر با غلبه بر استنیسلاس واورینگا در دیدار فینال مسابقات اوپن اروپا در آنتورپ بلژیک به قهرمانی رسید. اندی ماری تمرینات همیشگی خود که این موقع از سال در میامی برگزار می‌شد را لغو کرد تا مصدومیت کشاله ران که در مسابقات جام دیویس آن را با خود همراه داشت، درمان کند. ماری در کنفرانس خبری قبل از اوپن استرالیا پارسال و پس از آنکه ۱۸ ماه وخامت مصدومیت لگن خود را پنهان کرده بود به گریه افتاد. اندی ماری در فیلمی که شبکه آمازون برای او تهیه کرده است گفت:

این واقعا سخت بود زیرا تا آن موقع تنها دوستان نزدیک، اعضای خانواده و تیمم می‌دانستند که من واقعا مشکل دارم. اما به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای، اما زمانی که من در تورنمنت‌ها حاضر می‌شدم و خبرنگاران از من می‌پرسیدند وضعیت خود و لگن چگونه است، قرار نبود به کسی که فردا می‌خواستم در برابرش بازی کنم این را اطلاع بدهم که درد وحشتناکی در لگنم دارم، نمی‌توانم برای فورهند زدن بدوم و نمی‌توانم سرویس بزنم. پس شما همیشه باید خودتان را خوب جلوه بدهید و یک ماسک شجاعت بزنید و بگویید وضعیتم بهتر است، مصدومیت بهتر است. اما در حقیقت اینطور نبود. سپس در استرالیا برای اولین‌بار بود که با همه راحت صحبت کردم و گفتم که تا چه حد به مشکل خورده بودم و در آن لحظه چه احساسی داشتم. زیرا برایم مهم بود که از اعضای جامعه تنیس حمایت دریافت کنم. چیزی که به آن نیاز داشتم و به من کمک کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار