28/03/2024

نماینده تنیس ویمبلدون: شاید در این فصل مسابقه‌ای برگزار نشود

  • توسط سروش
  • 04/04/2020
  • 0
تنیس ویمبلدون

مسئولان ارشد مسابقات تنیس ویمبلدون مجبور شدند تا برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم این مسابقات را لغو کنند و به این امید هستند که تبعات ناشی از ویروس کرونا پیامدهای سنگین مالی برای آن‌ها نداشته باشد.

احتمال لغو سایر مسابقات مانند تنیس ویمبلدون

تصمیم تاریخی لغو مشهورترین تورنمنت تنیس به خاطر پاندمی ویروس کرونا، راجرر فدرر قهرمان ۸ دوره ای مسابقات را نابود کرد و برای سرنا ویلیامز تکان‌دهنده بود و او را شوکه کرد. اما جهان تنیس موافق این بود در این برهه زمانی که بخش‌های خدمات بهداشتی و کشورهای سراسر جهان فشار غیرقابل تحملی را تجربه می‌کنند تصیم درستی برای لغو این مسابقات اتخاذ شد. تنیس ویمبلدون که بین تاریخ‌های ۲۹ ژوئن و ۱۲ جولای برنامه‌ریزی شده بود و حالا باید در سال ۲۰۲۱ و در زمان کنترل این ویروس برگزار شود مسئولان All England Club را بر روی پیامدهای مالی ناشی از لغو صد و سی و چهارمین دوره این مسابقات تمرکز کرده است. مسئولان مسابقات تنیس اوپن فرانسه تأیید کردند که اگر این تورنمت امسال برگزار نشود ضرر و زیان مالی بالغ بر ۲۳۰ میلیون یورو خواهد داشت. رویداد زمین رسی که معمولاً در اواخر می برگزار می‌شد به اواخر سپتامبر منتقل شده است.

در نقطه مقابل، ویمبلدون باید منتظر بدترین اثرات لغو باشد. All England Club این آینده‌نگری را داشت که با استفاده از بیمه‌های وسیع از خود در برابر زیان بالقوه‌ای که حالا رولندگاروس با آن مواجه شده است حمایت کنند. این بیمه ارزش خوبی دارد و می‌تواند از مسابقات تنیس ویمبلدون در برابر آسیب‌های بلندمدت محافظت کند. All England Club قادر خواهد بود تا مبالغ بلیت‌های فروش رفته را به دارندگان بلیت، شرکای رسانه‌ای و اسپانسرها برگرداند که برطبق گزارشات مبلغ آن بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو است. آمار مالی مسابقات سال ۲۰۱۸ تنیس ویمبلدون نشان می‌دهد این مسابقات قهرمانی ترن اور سالیانه بالغ بر ۲۵۴.۸ میلیون یورو (۳۱۵.۴ میلیون دلار) داشته است. لغو این مسابقات به مسائل تجاری و درآمد غذایی این مسابقات ضربه وارد خواهد کرد اما بوریس بکر، قهرمان ۳ دوره مسابقات انفرادی مردان تنیس ویمبلدون قبول ندارد که لغو ویمبلدون خسارات مالی سنگینی به بار آورد. بکر در گفتگو با Tennishead اظهار داشت:

من مایل بوده‌ام تا کمیته تا شروع ماه می برای این تصمیم صبر می‌کرد اما اگر شما تلویزیون را روشن کنید با انبوهی از اخبار بد درباره چگونگی ابتلای بسیاری از مردم به این ویروس و درگذشت آن‌ها می‌شنوید. فکر نمی‌کنم ویمبلدون از این تصمیم لغو دچار مشکلات مالی شود. اگر این تورنمنت موفق‌ترین تورنمنت نباشد یکی از آن‌هاست.

تنیس ویمبلدون

انتظار می‌رود انجمن تنیس لاؤن بریتیش (LTA) سود مازاد خود را از محل درآمدهای ویمبلدون دریافت نماید. مبلغی که سود خوبی را عاید مسئولان تنیس بریتانیا در هر سال می‌کند در سال ۲۰۱۸ بالای ۴۰ میلیون یورو بود. اما برخی نگرانی‌ها نیز مطمئناً در مورد انجمن تنیس لاؤن بریتیش وجود دارد که در ۲ سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون یورو را از دست داده است و از لغو کامل فصل مسابقات چمنی نیز متضرر خواهد شد. مسابقات ویمبلدون پیش‌درآمدی برای مسابقات کوئینز کلاب انجمن تنیس لاؤن بریتیش بود و حالا عدم برگزاری آن خلأ بزرگی را ایجاد خواهد کرد. به لطف All England Club’s Risk و Finance Sub-Committee و اصرار آن‌ها برای توجه به این بیماری همه‌گیر چمن‌های کاشته شده در ویمبلدون کاملاً ریشه دوانده‌اند. برطبق گزارشات، این گروه تهدیدهای بالقوه در رابطه با این تورنمنت (از تهدیدات تروریستی تا مرگ ملکه و عزاداری ملی بریتانیا) را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

بحران بهداشتی فعلی ورزش جهان را ویران ساخته و حالا تنیس ویمبلدون نیز از آن تأثیر پذیرفته است. لازم به ذکر است مسابقات تنیس از ابتدای ماه گذشته در حالت تعلیق به سر می‌برد و بعد از لغو مسابقات ویمبلدون تا تاریخ ۱۳ جولای هیچ رقابتی در این ورزش برگزار نخواهد شد. تصمیم برای لغو این گرند اسلم به خاطر پاندمی ویروس کرونا موجب شده تا مسابقات تنیس اوپن فرانسه این فرصت را بیاید تا تقویم خود را از برگزاری در فاصله ماه‌های می تا ژوئن به سپتامبر تا اکتبر منتقل کند. اما این تصیم موجب شد تا کل مسابقات چمنی و رسی این فصل کلاً لغو شوند. لویز، عضو اجرایی All England Club در این مورد گفت:

این‌که هیچ مسابقه دیگری در این فصل برگزار نخواهد شد دور از واقعیت نیست. اما مایلم که مثبت‌اندیش باشم و بگویم مسابقات تنیس به زودی برگزار می‌شود. چه کسی می‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد.

لویز این را هم به گاردین گفت که علیرغم ترس امیدوار است که گرند اسلم بعدی یعنی تنیس اوپن آمریکا در فاصله ماه‌های آگوست تا سپتامبر بتواند برگزار شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار