24/04/2024

بررسی لغو تنیس ویمبلدون ؛ از عدم امکان تعویق تا پیامدهای مالی

  • توسط سروش
  • 26/03/2020
  • 0
تنیس ویمبلدون

نهاد آل انگلند کلاب در هفته آتی یک نشست فوق‌العاده تشکیل خواهند داد تا درباره تعیوق احتمالی یا حتی لغو کامل تنیس ویمبلدون به دلیل پاندمی ویروس کرونا صحبت کنند.

پیامدهای لغو تنیس ویمبلدون

رسانه AFP Sport به سژالات کلیدی پیش روی سازمان‌دهندگان این مسابقات که باکلاس‌ترین تورنمنت‌ تنیس جهان محسوب می‌شود نگاهی انداخته است.

چه گزینه‌هایی برای مسابقات تنیس ویمبلدون امسال وجود دارد؟

ویمبلدون که برای برگزاری در فاصله ۲۹ ژوئن تا ۱۲ ژولای برنامه‌ریزی شده بود از سال ۱۸۷۷ هر ساله در زمان صلح برگزار می‌شد و فقط ۲ جنگ جهانی بود توانست این رقابت‌ها را لغو کند. اما شیوع ویروس کرونا تقویم مسابقات جهانی ۲۰۲۰ را خراب کرد. مسابقات تنیس تا تاریخ ۷ ژوئن به حالت تعلیق درآمده است و تمامی مسابقات زمین‌های رسی در اروپا نیز لغو شد. رولند گاروس، دومین گرند اسلم از چهار گرند اسلم فصل که همه ساله در اواخر می شروع می‌شد و تا اواخر ژوئن ادامه می‌یافت تاریخش تغییر یافت و در فاصله ۲۰ سپتامبر تا ۴ اکتبر برگزار خواهد شد. فصل زمین‌های چمن نیز نسبتاً کوتاه است، پنج هفته برای رقابت‌های معتبر، بنابراین به نظر می‌رسد زمان کافی برای برگزاری مسابقات ویمبلدون وجود داشته باشد.

اما، کار ساخت و آماده‌سازی در مکان‌های All England Club دو ماه زمان می‌برد. همچنین مسئله زمان اوج‌گیری ویروس کرونا نیز مطرح است. روز پنجشنبه، فقط در شهر لندن ۱۷۰ مرکز درمانی به بیماران ویروس کرونا اختصاص پیدا کرده و در کل کشور نیز ۵۷۸ مرکز مشغول فعالیت هستند. در بریتانیا تقریباً ۹۵۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. برای رویدادی که نه تنها فوق‌ستاره‌های یک ورزش را به خود جذب می‌کند بلکه ۵۰۰ هزار هوادار را هر سال به سوی خود می‌کشاند و به علاوه ۶۰۰۰ پرسنل در آن مشغول به فعالیت می‌شوند و ۳۲۰۰ فرد رسانه‌ای نیز آن را رصد می‌کنند، سلامتی در درجه اول اهمیت قرار دارد.

تنیس ویمبلدون

چرا این تورنمنت نمی‌تواند به تعویق بیفتد؟

به دلیل این‌که مسابقات المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاد زمان زیادی در تقویم ورزشی به وجود آمد. اما مسئولان تنیس ویمبلدون می‌دانند که اگر فقط به دلیل همین مزیت مسابقات را ۲ هفته به تعویق بیاندازند تنها بخش کوچکی از مشکل را پوشش خواهند داد. در این صورت آن‌ها به فصل زمین‌های سخت آمریکا برخورد خواهند کرد. یک فرد مسئول در این زمینه اظهار داشت:

در این برهه زمانی، براساس توصیه‌هایی که از مقامات بهداشت عمومی دریافت کرده‌ایم، یک پنجره بسیار کوتاه پیش روی ما قرار گرفته تا براساس ماهیت زمین‌های خود مسابقات قهرمانی را برنامه‌ریزی کنیم و برطبق آن تعویق مسابقات عاری از ریسک قابل توجه و مشکلات نخواهد بود. بازی در پشت درهای بسته نیز به طور رسمی منتفی شده است.

جیمی ماری، قهرمان ۲ دوره مسابقات تنیس میکس دو نفره ویمبلدون گفت که او مشکلات را درک می‌کند و در مصاحبه با BBC اظهار داشت:

نمی‌دانم تا چه زمانی آن‌ها این مسابقات را به تعویق خواهند انداخت. چندین تورنمنت دیگر وجود دارد که باید مورد ملاحظه قرار داد. حتی پارامتر روشنایی روز نیز باید مورد ملاحظه قرار گیرد. هر تورنمنتی که به تعویق بیفتد، روشنایی روز کمتر و کمتر خواهد شد.

پیامدهای مالی ناشی از لغو مسابقات ویمبلدون چه خواهد بود؟

این مسابقات اسپانسر سالانه دارد. برای مثال، در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ گزارش شد که مسابقات ویمبلدون ۳۳۶ میلیون دلار با پیش‌انعام ۵۲ میلیون دلاری درآمدزایی داشته است. رسانه BBC، پوشش‌دهنده مسابقات ویمبلدون ۲ هفته تاریک را با لغو این رویداد تجربه خواهد کرد. برطبق گزارشات آن‌ها از محل حق پخش این بازی‌ها ۷۲ میلیون دلار در سال درآمدزایی داشته‌اند. لغو مسابقات ویمبلدون برای چه کسانی باخت محسوب می‌شود؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار