29/03/2024

کرونا، مسابقات تنیس ویمبلدون را برای اولین بار در زمان صلح به تعطیلی کشاند

  • توسط سروش
  • 01/04/2020
  • 0
تنیس ویمبلدون

برای اولین بار در تاریخ یکصد و پنجاه ساله مسابقات ویمبلدون، این بازی‌ها به دلیلی غیر از جنگ لغو شد و به دلیل پاندمی ویروا در سال ۲۰۲۰ مسابقات تنیس ویمبلدون را شاهد نخواهیم بود.

تنیس ویمبلدون لغو شد

با توجه به این‌که کل کشور انگلیس در حالت تعطیل به سر می‌برد، All England Club تصمیمش را مبنی بر لغو تورنمنت قدیمی تنیس زمین چمن دو هفته‌ای خود را اعلام کرد، موردی که حتی در ۷۵ سال اخیر نیز درباره قدیمی‌ترین گرند اسلم این ورزش رخ نداده بود. لان هیت، رئیس All England Club در این باره اظهار داشت:

به این فکر کرده بودیم که این مسابقات قهرمانی سابقاً فقط به خاطر جنگ جهانی لغو شده است اما با در ظنر گرفتن تمامی شرایط بر این باور هستیم که لغو مسابقات سال جاری تصمیم درستی است و به جای آن بر روی این موضوع متمرکز هستیم که چطور می‌توانیم از وسعت منابع ویمبلدون برای کمک به جامعه محلی و فرامحلی خود استفاده کنیم.

طبق برنامه مقرر شده بود که مسابقات تنیس ویمبلدون از تاریخ ۲۹ ژوئن تا ۱۲ جولای برگزار شود. به جای آن، تورنمنت بعدی ویمبلدون در تاریخ ۲۸ ژوئن الی ۱۱ ژولای ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. راجرر فدرر، قهرمان ۸ دوره مسابقات ویمبلدون با ادای یک کلمه در توئیتر با اطمینان از سوی بسیاری از بازیکنان، مسئولان و هواداران تنیس صحبت کرد:

نابود شده!

همچنین در روز چهارشنبه، ATP و WTA اعلام کردند که تورهای حرفه‌ای زنان و مردان حداقل تا تاریخ ۱۳ ژوئن به حالت تعلیق درخواهند آمد و تعداد روزهای تعلیق تورنمنت‌های حرفه‌ای تنیس تحت تأثیر ویروس کرونای جدید را که از اوایل مارس شروع شده بود به بیش از ۳۰ روز رساندند. تورهای سطح بالا سابقاً تا تاریخ ۷ ژوئن تعلیق شده بود. رویدادهای سطح پایین‌تر در تور چلنجر و تور جهانی تنیس فدراسیون بین‌المللی تنیس نیز تا دو هفته اول جولای لغو شدند. اولین مسابقات تنیس ویمبلدون در سال ۱۸۷۷ انجام شد و از آن زمان تا به حال بجز دو مقطع همواره برگزار شده است؛ این مقاطع عبارتند از ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۸ به خاطر جنگ جهانی اول و ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ به واسطه جنگ جهانی دوم.

تنیس ویمبلدون

حالا این تورنمنت معتبر که به واسطه زمین چمن، رویال باکس در سنتر کورت، قانونش برای پوشیدن پیراهن سفید، توت‌فرنگی‌ها و خامه‌هایش مشهور شده است به فهرست بلندبالایی از رویدادهای ورزشی پیوست که در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری کوید ۱۹ لغو شده‌اند. این فهرست مسابقات المپیک توکیو (که یک سال به تعویق افتاد) و تورنمنت بسکتبال دانشگاهی زنان و مردان NCAA را در برمی‌گیرد. ویمبلدون اولین گرند اسلمی است که به خاطر ویروس کرونا به طور کامل لغو شد؛ زمان آغاز مسابقات تنیس اوپن فرانسه نیز از اواخر ماه می به اواخر ماه سپتامبر تغییر یافت. چند لحظه بعد از اعلام خبر لغو مسابقات ویمبلدون، اتحادیه تنیس ایالات متحده آمریکا با اعلام بیانیه‌ای گفت:

هنوز در حال بررسی شرایط تنیس اوپن آمریکا در برنامه تعیین شده هستیم.

قرار است مسابقات تنیس اوپن آمریکا ۳۱ آگوست تا ۱۳ سپتامبر در نیویورک برگزار شود. مسابقات تنیس اوپن فرانسه طبق برنامه‌ریزی جدید ۶ روز بعد از فینال مسابقات مردان تنیس اوپن آمریکا که در زمین فلاشینگ میدوز برگزار می‌شود انجام خواهد شد، ورزشگاهی که اکنون به طور موفقیت ۳۵۰ تخت بیمارستانی را در خود جای داده و علاوه بر آن زمین ورزشگاه لوئیز آرمسترانگ نیز برای بسته‌بندی ۲۵۰۰۰ وعده غذایی بیماران، کارگران، داوطلبان و بچه‌های مدارس شهر خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. تصمیم روز چهارشنبه All England Club به این معناست که نواک جوکوویچ و سیمونا هالپ شانسی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۱۹ نخواهند داشت. هالپ در صفحه شبکه اجتماعی خود نوشت:

ما در حال گذر از چیزی فراتر از تنیس هستیم و پس از آن ویمبلدون بازخواهد گشت و این بدان معنی است که برای دفاع از عنوان قهرمانی خود باید بیشتر منتظر باشم.

سرنا ویلیامز نیز با ریتوئیت کردن پیام لغو مسابقات نوشت:

شوکه شدم.

مسابقات ویمبلدون بهترین فرصت برای راجر فدرر بود تا بیستمین عنوان قهرمانی گرنداسلم خود را بدست بیاورد اما لغو این رویداد مانع از این امر شد. فدرر که در ماه آگوست ۳۹ ساله می‌شود در حال ریکاوری بعد از عمل جراحی زانو است و برنامه داشت تا دز زمان مسابقات زمین چمن اروپایی که حالا از تقویم مسابقات حذف شده است به میادین بازگردد. All England Club هفته قبل در بیانیه‌ای گفت که تعویق این مسابقات دو هفته‌ای عاری از دشواری‌ها و ریسک قابل توجه نخواهد بود زیرا سطح چمنی از شرایط آب و هوایی تأثیر می‌پذیرد. این نهاد انجام این مسابقات بدون تماشاگر را نیز رد کرد. صدها هزار نفر از مردم در سراسر جهان مبتلا به ویروس کرونا شدندو ده‌ها هزار نفر جان خود را از دست دادند. برای اکثر افراد، این ویروس کرونای جدید علائم متوسط و خفیفی دارد که شامل تب و سطفه هستند اما موارد حادتر نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی دارند. لیگ NBA، NHL و لیگ معتبر بسیبال تا اطلاع ثانوی لغو شده‌اند؛ لیگ برتر انگلیس نیز در حال حاضر تعلیق شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار