29/03/2024

اخبار تنیس | برندگان جوایز اتحادیه تنیس مردان ۲۰۲۰ اعلام شد

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 26/12/2020
  • 0
جوایز اتحادیه تنیس مردان ۲۰۲۰

به گزارش تنیس فارسی – برندگان جوایز اتحادیه تنیس مردان ۲۰۲۰ اعلام شدند و در بخش‌های مختلف این جوایز به نفرات برتر اهدا گردید. صدرنشین نهایی سال ۲۰۲۰  که به نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس دنیا رسید. در ادامه خبر به شرح دیگر جوایز اهدا شده به بازیکنان برتر تنیس می‌پردازیم.

ورود به سایت بتکارت

همان طور که در اخبار تنیس سایت تنیس فارسی مطالعه کردید، حدود دو سه هفته پیش نامزدهای برترین‌های تنیس سال ۲۰۲۰ اعلام شد که پس از بررسی‌هایی که انجام شد نفرات برتر در سال جاری به تایید نهایی رسیده و نام آنها اعلام شد.

صدرنشین نهایی

جوایز اتحادیه تنیس مردان ۲۰۲۰

باتوجه به عملکرد تنیسورها در فصل جاری و میزان امتیازات کسب شده باز هم نوله توانست سال ۲۰۲۰ را به عنوان صدرنشین به پایان برساند. جایزه «صدرنشین نهایی» در سال ۲۰۲۰ به نواک جوکوویچ صربستانی رسید. جوکوویچ امسال قهرمان رقابت‌های گرند اسلم آزاد استرالیا شد و ۲۶ دیدار نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. این برای ۶ـمین بار است که نوله فصل را در جایگاه نخست به پایان می‌رساند و از این نظر با رکورد پیت سمپراس برابری کرد. جوکوویچ با ۳۳ سال و ۶ ماه و ۱۶ روز مسن‌ترین صدرنشین نهایی در تنیس مردان به حساب می‌آید.

اخبار تنیس | رافائل نادال نشان لیاقت مادرید را دریافت کرد

بهترین مربی سال

(مربی که به بازیکنش کمک کرد تا در طول سال بهترین عملکرد را در تورنمنت‌های ATP داشته باشد). فرناندو ویسنته مربی آندری روبلف توانست عنوان بهترین مربی سال را به دست آورد. روبلف با مربی‌گری ویسنته امسال موفقیت‌های زیادی کسب کرد. ۵ عنوان قهرمانی شامل سه قهرمانی در مسابقات ۵۰۰ امتیازی و هم‌چنین ۴۱ پیروزی در طول فصل، ماحصل کار روبلف تحت هدایت ویسنته بود.

۱.جیلس سروارا (مربی دانیل مدودف)

۲. یوآن چلا (مربی دیه‌گو شوارتزمن)

۳. نیکولاس ماسو (مربی دومینیک تیم)

۴. ریکاردو پیاتی (مربی یانیک سینز)

۵. فرناندو ویسنته (مربی آندره روبلف)

موفق‌ترین بازگشت

جوایز اتحادیه تنیس مردان ۲۰۲۰

(بازیکن بازگشت سال به بازیکنی گویند که با غلبه بر مصدومیت خود توانست جایگاه یکی از بهترین‌های تورنمنت‌های ATP را به دست آورد). این جایزه به واچک پاسپیسیل کانادایی رسید. مرد شماره ۲۵ سابق تنیس جهان سال ۲۰۱۹ از ناحیه کمر مصدوم شد و دیسک کمر خود را جراحی کرد. او در ابتدای سال ۲۰۲۰ حتی در جمع ۱۰۰ نفر برتر جهان نیز حضور نداشت اما با نمایش خوبی که در طی فصل داشت به فینال مسابقات مون‌پلیه و صوفیه رسید و توانست سال را با رتبه ۶۱ به پایان برساند. پاسپیسیل در گرند اسلم آزاد آمریکا نیز تا دور چهارم بالا آمد.

نفرات کاندید شده:

۱. کوین اندرسون

۲. آندره کوزنتسوف

۳. واسک پوسپیسیل

۴.میلوس رائونیچ

اخبار تنیس | معرفی راجر فدرر بعنوان بهترین ورزشکار مرد سوئیس

ستاره نوظهور

جوایز اتحادیه تنیس مردان ۲۰۲۰

(بازیکنی که برای نخستین بار در جمع ۱۰۰ تا ۱۵۰ تنیسور برتر جهان جای گرفت و بیشترین تاثیر را در تورنمنت‌های سال جاری داشت). جایزه ستاره نوظهور به کارلوس آلکاراز اسپانیایی رسید. آلکاراز سال ۲۰۱۹ را با رتبه ۴۹۱ به پایان برد اما در سال ۲۰۲۰ پیشرفت چشمگیری داشت و با قهرمانی در سه تورنمنت چلنجر نهایتاً در پایان فصل با ۳۵۰ پله صعود به رتبه ۱۴۱ رسید. او در مقطعی از سال به رتبه ۱۳۶ نیز رسید. آلکاراز حالا در کنار بازیکنانی چون ریشار گسکه، نواک جوکوویچ، خوان مارتین دل‌پوترو و فلیکس اوژه الیاسیم توانسته ۳ عنوان چلنجر پیش از رسیدن به ۱۸ سالگی کسب نماید. بدون شک با نمایش خوب آلکاراز در فصل ۲۰۲۰ طی سال‌های آینده بیشتر از این جوان ۱۷ ساله خواهیم شنید.

نفرات کاندید شده:

۱. کارلوس آلکاراز

۲. سباستین کوردا

۳. لورنزو موسیتی

۴. یوری رودینیوف

۵. امیل روسووری

۶. تیاگو ویلد

بیشترین پیشرفت

(بازیکنی که در طول سال به طور روشنی بالاتر از رده ‌بندی ATP قرار گرفت و عملکردش به طور مداوم بهبود یافت). آندری روبلف این جایزه را از آن خود کرد. روبلف ۲۳ ساله در سالی که برای بسیاری دشوار بود خوش درخشید و از رتبه ۲۳ به رتبه ۸ جدول رده‌بندی صعود کرد. عملکرد خوب جوان اهل مسکو در این فصل ۵ عنوان را برای او به ارمغان آورد؛ مسابقات دوحه، آدلاید، هامبورگ، سن‌پترزبورگ و وین. روبلف هم‌چنین در گرند اسلم‌های رولان گاروس و آزاد آمریکا تا دور یک‌چهارم نهایی صعود کرد. او بهمراه جوکوویچ با ۴۱ پیروزی، بیشترین تعداد برد را در مسابقات امسال کسب کردند.

نفرات کاندید شده:

۱. اوگو هومبرت

۲. آندره روبلف

۳. دیه‌گو شوارتزمن

۴. یانیک سینر

جایزه اخلاق

جوایز اتحادیه تنیس مردان ۲۰۲۰

(بازیکنی که در طول سال در بالاترین سطح حرفه‌ای ظاهر شد و با صداقت رفتار کرد. با روحیه منصفانه‌ای با رقبایش مبارزه کرد و در خارج از زمین مسابقه هم فعالیت‌های مطلوبی داشت.) جایزه اخلاق برای سومین سال متوالی به رافائل نادال اسپانیایی رسید. این برای چهارمین بار است که ماتادور موفق به دریافت این جایزه می‌شود. جایزه اخلاق که به افتخار استفان ادبرگ، اسطوره‌ سوئدی دنیای تنیس نام‌گذاری شده، با رأی مستقیم بازیکنان انتخاب می‌گردد.

نفرات کاندید شده:

۱. رافائل نادال

۲. جان میلمن

۳. دیه‌گو شوارتزمن

۴. دومینیک تیم

جایزه فعالیت‌های بشردوستانه

(این جایزه همان طور که از نام آن نیز مشخص است به شخصی داده می‌شود که کارهای خیریه ای را در خارج از ورزش نیز انجام داده باشد). فرانسیس تیافو تنیس‌باز اهل آمریکا این جایزه را به خود اختصاص داد. تیافو در پنج ماهی که مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود در خارج از زمین مسابقه به فعالیت‌های انسان‌دوستانه مشغول بود. از جمله او کوشید تا از طرق مختلف برای مقابله با بیماری کوید-۱۹ کمک‌های نقدی جمع‌آوری کند. تیافو هم‌چنین با راه‌اندازی کارزار «راکت‌ها را زمین بگذارید و دست‌ها را بالا ببرید» نقش موثری در حمایت از جنبش سیاه‌پوستان ایفا کرد‌.

بازیکن محبوب هواداران

جوایز اتحادیه تنیس مردان ۲۰۲۰

( این جایزه نیز به شخصی داده می‌شود که از نظر هواداران بیشترین آرا را برای محبوبیت به دست آورد). این جایزه برای ۱۸ـمین سال متوالی به راجر فدرر، اسطوره سوئیسی رسید. فدرر ۳۹ ساله از سال ۲۰۰۳ این جایزه را از آن خود کرده است. او امسال اگرچه تنها در مسابقات آزاد استرالیا حضور پیدا کرد اما باز هم موفق شد رأی هواداران را به خود اختصاص دهد.

آیا به مقالات آموزشی تنیس علاقه مند هستید؟
شما می‌تواند هرآنچه در مورد ورزش تنیس لازم است بدانید را در تنیس فارسی مطالعه نمایید: 

لازم به ذکر است برای پیش بینی مسابقات تنیس
با ارائه بهترین امکانات و جوایز در بهترین سایت معتبر بین المللی همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار