28/03/2024

دومینیک تیم و دنیس نواک؛ از دوستی دوران کودکی تا هم‌تیمی شدن در ATP Cup

  • توسط مینا
  • 23/12/2019
  • 0

رابطه محکمی که از دوران کودکی بین دنیس نواک و دومینیک تیم شکل گرفته است، همواره همراه این دو تنیسور بوده است.

رابطه دوستانه و قدیمی دومینیک تیم و دنیس نواک

از تورنمنت‌های مختلف در رده‌های سنی در کشور اتریش گرفته تا بازی کردن برای تیم کشورشان در مسابقاتی همچون ATP Cup که برای اولین بار در استرالیا برگزار خواهد شد. اما دوستی نزدیک این دو بازیکن همواره بدین شکل نبوده است. زمانی که این دو برای اولین‌بار با هم آشنا شدند در واقع شرایط خاصی را در ابتدای رابطه‌شان تجربه کردند. دنیس نواک در حالی که لبخند بر لب داشت درباره آغاز رابطه خود و دوست صمیمی‌اش گفت:

زمانی که ما تنها 11 یا 12 ساله بودیم و من او را خیلی خوب نمی‌شناختم، تصور می‌کردم که دومینیک تیم پسر بسیار مغروری است. او تقریباً در تمام تورنمنت‌های زیر 10 ساله‌ها و همچنین مسابقات زیر 12 سال به قهرمانی رسیده بود. بدون شک او بازیکن شماره یک بود. من هرگز فکرش را نمی‌کردم که دومینیک آدم بسیار احساسی باشد.

احساسات سرد و نه چندان دوستانه نواک قطعاً پس از آنکه در اولین دیدار خود برابر تیم در یک تورنمنت زیر 14 ساله‌ها با شکست روبه‌رو شد چندان تغییر نکرد. اما وقتی که نواک در سن 14 سالگی به وین، پایتخت اتریش رفت تا در آکادمی تنیس گانتر برسنیک به تمرین بپردازد، اوضاع نیز ناگهان تغییر کرد و او گارد خودش را پایین آورد. پیش از ورود نواک به آن آکادمی، دومینیک تیم از چند سال قبل به تحصیل و یادگیری تنیس در همان آکادمی می‌پرداخت. نواک در ادامه صحبت‌های خود گفت:

پس از آنکه ما با هم تمرین کردیم و زمان زیادی را کنار یکدیگر سپری کردیم، من متوجه شدم که از زاویه غلطی به دومینیک نگاه می‌کردم. متوجه شدم که او بسیار صمیمی و مهربان است.

نواک تمرین کردن را با پدر دومینیک یعنی ولفگانگ تیم آغاز کرد. ولفگانگ از قدیم یکی از مربیان آکادمی محسوب می‌شد که حالا نیز عضوی از تیم نواک باقی مانده است. این دو بازیکن جوان در طول تورنمنت‌های مختلف رابطه خوبی با هم تشکیل دادند و خیلی زود دیگر نمی‌شد آنها را از هم جدا کرد. آنها در مدرسه در یک کلاس حضور داشتند و برای جلسات تمرینی از مجموعه‌های مشابه استفاده می‌کردند و البته بیشتر اوقات فراغت‌شان را نیز در کنار هم سپری می‌کردند. نواک می‌گوید:

در ابتدا ما تقریباً یک نوع شخصیت داشتیم. هردو ما یک نوع طرز تفکر داشتیم و خیلی زود به دوستان بسیار خوبی برای همدیگر تبدیل شدیم. تا زمانی که به 18 یا 19 سالگی رسیدیم تقریباً هر هفته در کنار هم بودیم، در تورنمنت‌های مختلف جوانان رقابت می‌کردیم و سپس در یک آکادمی با یکدیگر به تمرین می‌پرداختیم. ما تمام مدت در زمین تنیس و در مدرسه کنار یکدیگر بودیم. هر زمان هم که وقت خالی پیدا می‌کردیم با یکدیگر بیرون می‌رفتیم.

دومینیک تیم

هم نواک و هم تیم در سال 2011 به بازیکنان حرفه‌ای تبدیل شدند و از همان زمان صعود در رنکینگ ATP را آغاز کردند. این دو بازیکن حتی در مسابقات خانگی کیتزبوهل در سال 2016 با یکدیگر تیم شدند و هم‌وطنان خود را با رسیدن به اولین مسابقه فینال دوبل خود در تور ATP خوشحال کردند. اما در عین آنکه رسیدن دومینیک تیم به جمع 50 نفر برتر رنکینگ تنیس مردان تنها ظرف سه سال پس از حرفه‌ای شدنش رخ داد، سیر صعود نواک آهسته‌تر بوده است. این تنیسور 26 ساله در حال حاضر در رده 109 رنکینگ قرار دارد و در سه ماه ابتدایی سال آینده، میزان امتیازاتی که برای دفاع کردن خواهد داشت، حداقل برای رسیدن او به جمع 100 نفر برتر تنیس مردان، برای نخستین‌بار کافی خواهد بود. دومینیک تیم نیز با وجود آنکه اکنون به گروه نخبه بازیکنان تنیس تعلق دارد هنوز دوست خود را فراموش نکرده است. این دو دوست هنوز رابطه نزدیکی با هم دارند و هر زمان که در یک تورنمنت مشترک حضور داشته باشند در کنار هم وقت می‌گذرانند. حتی زمانی که نواک در مرحله دوم مسابقات انتخابی ویمبلدون 2019 به رقابت می‌پرداخت، تیم برای تشویق او به ورزشگاه آمده بود. نواک می‌گوید:

این باورنکردنی است. او شماره 4 تنیس مردان است و برای کسی در جایگاه او عادی نیست که به روهمپتون برود و بازی تنیسورها در مرحله انتخابی ویمبلدون را تماشا کند. دلیلی ندارد که دومینیک این کار را انجام بدهد زیرا او قبل از ویمبلدون کارهای بسیاری برای انجام دادن دارد. پس این کار خوبی او را می‌رساند و نشان می‌دهد که از انجام آن نیت خیری دارد.

نواک و تیم، حالا باید در قالب یک تیم در گروه E مسابقات ATP Cup در سیدنی برابر کرواسی، آرژانتین و لهستان قرار بگیرند. با وجود آنکه تیم تنها بازیکن اتریش در جمع 100 نفر برتر رنکینگ است، از این اطمینان دارد که دوستش نواک می‌تواند بازیکنان رده‌بالای تیم‌های دیگر را از پیش رو بردارد. دومینیک تیم در این باره گفت:

دنیس یک بازیکن فوق‌العاده است. اگر او روی فرم باشد، می‌تواند بهتر از جایگاهش در رنکینگ ATP بازی کند و هر کسی را شکست بدهد.

دنیس نواک، پس از آنکه در سال گذشته در مسابقات ویمبلدون برابر لوکاس پوی به پیروزی رسید و اولین پیروزی در برابر یک بازیکن از جمع ۲۰ نفر برتر را کسب کرد، نشان داد که قادر است بازیکنان بهتر از خودش را غافلگیر کند. این تنیسور اتریشی همچنین در زمینه مسابقات تیمی و دوبل نیز پیشرفت خوبی از خود نشان داده است. نواک درباره آغاز فصل بعد مسابقات تنیس گفته است:

انگار باید بیشتر از خود بر روی تیم متکی باشم. بازی کردن در برابر بازیکنانی که در جمع ۳۰ نفر یا ۴۰ نفر برتر قرار دارند مسابقات بسیار خوبی برای من خواهند بود. این تورنمنت به پیشرفت من کمک زیادی خواهد کرد. من در گذشته در برابر بازیکنان دیگری از این سطح بازی کرده‌ام اما نه در چنین تورنمنت و سطحی.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار