29/03/2024

راجر فدرر و جوکوویچ کارشان در اوپن استرالیا را از روز دوشنبه آغاز می‌کنند

  • توسط مینا
  • 20/01/2020
  • 0

رقابت در جدول کسب بیشترین قهرمانی‌ در گرند اسلم‌ها در داغ‌ترین وضعیت چند سال اخیر خودش قرار دارد؛ راجر فدرر (۲۰)، رافائل نادال (۱۹) و نواک جوکوویچ (۱۶) تنها چهار قهرمانی با یکدیگر فاصله دارند.

شروع دیدارهای راجر فدرر و جوکوویچ در اوپن استرالیا

روز دوشنبه، راجر فدرر و جوکوویچ کارشان برای قهرمانی در یک گرند اسلم دیگر را در اوپن استرالیا و ملبورن آغاز می‌کنند. راجر فدرر تنها سه بازی تا کسب صدمین پیروزی‌اش در نخستین گرند اسلم فصل فاصله دارد؛ جایی‌که او تاکنون رکورد ۹۷ برد و ۱۴ باخت را از خودش برجای گذاشته است. این تنیسور سوییسی که در سه سال اخیر، دو بار قهرمان اوپن استرالیا شده، کارش در این رقابت‌ها را مقابل استیو جانسون آمریکایی شروع می‌کند. این تنیسور ۳۸ ساله در هر دو رویارویی‌اش با جانسون، طی دو ست متوالی به پیروزی رسیده است. با این حال، جانسون، مرد شماره ۲۱ سابق دنیای تنیس بعد از کسب عنوان قهرمانی در ATP Challenger Tour بندیگو با اعتماد به نفس بالایی پا به ملبورن می‌گذارد. فدرر گفت:

قرارگیری در مقابل فردی که در این هفته چندین بازی انجام داده بسیار هیجان انگیز و عجیب است. او آماده شروع این رقابت‌هاست، چراکه برخلاف من در شرایط مسابقه‌ای قرار دارد. برای بازی کردن با استیو بسیار هیجان زده هستم. او پسر خوبی است و به نظرم تنیس را به سبکی قدیمی و با فورهندها و سروهایی جالب توجه بازی می‌کند. در مجموع فکر می‌کنم که شاهد رقابت جذابی باشیم.

سال گذشته، فدرر با قبول شکست برابر استفانوس تسیتسیپاس در دور چهارم از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. فدرر بعد از کسب نخستین قهرمانی‌اش در اوپن استرالیا در سال ۲۰۰۴، تنها در سال‌های ۲۰۱۵ (یک شانزدهم نهایی) و ۲۰۱۹ (یک هشتم نهایی) حداقل به نیمه نهایی صعود نکرده است. این دیدار همچنین اولین مسابقه فدرر در فصل ۲۰۲۰ می‌باشد. فدرر ادامه داد:

تمرینات به خوبی پیش می‌رود. من همه کارهایی که برای آماده شدنم لازم بوده را انجام دادم و امیدوارم تا این تمرینات کافی بوده باشند. می‌دانم که راه دور و درازی برای کسب قهرمانی دارم. به همین دلیل است که مسابقه به مسابقه، به این تورنمنت نگاه می‌کنم.

جوکوویچ تنها تنیسوری است که بیش از فدرر به قهرمانی در اوپن استرالیا رسیده است. قهرمان هفت دوره این رقابت‌ها که موفق شد طی سه ست متوالی نادال را در فینال سال ۲۰۱۹ این مسابقات شکست دهد، در دور اول بازی‌های امسال به مصاف جان لنارد استراف آلمانی می‌رود. در صورت پیروزی مقابل استراف، جوکوویچ به ششمین بازیکن دنیای تنیس تبدیل می‌شود که حداقل ۹۰۰ پیروزی در رقابت‌های Tour به دست آورده است.

راجر فدرر نواک جوکوویچ

جوکوویچ اذعان کرد که از شش پیروزی‌اش در بخش انفرادی ATP Cup و در مسیر قهرمانی تیم صربستان در نخستین دوره این رقابت‌ها، روحیه بسیار خوبی گرفته است:

انرژی جسمی و روانی زیادی را در ATP Cup صرف کردم اما شخصا تورنمنت خوبی را پشت سر گذاشتم و در تمام بازی‌های انفرادی و دوبلم برنده شدم. ما به عنوان یک تیم قهرمان شدیم و قطعا این قهرمانی جزو نکات درخشان کارنامه‌‌ ورزشی‌ام می‌باشد. با این وجود در جلسات تمرینی مختلف خودم را برای شرکت در اوپن استرالیا آماده کردم.

مرد شماره دوی دنیای تنیس هر دو دیدار قبلی‌اش برابر استراف را طی دو ست متوالی برده است. با این حال استراف بازیکن خطرناکی به شمار می‌رود؛ آخرین رویارویی آن ها به دور چهارم رولاند گاروس سال گذشته باز می‌گردد. استراف در زمین‌های سخت بازیکن بسیار خوبی است و می‌تواند بازی خودش را بر هر حریفی دیکته کند اما جوکوویچِ باتجربه قطعا با ارائه روشی تهاجمی حریف آلمانی‌اش را به اشتباه وا می‌دارد. استفانوس تسیتسیپاس، شانس ششم قهرمانی در این رقابت‌هاست و سال گذشته عملکرد خوبی در ملبورن داشت. تنها دو ماه بعد از قهرمانی در Nitto ATP Finals ۲۰۱۸، این تنیسور یونانی در مسیر صعودش به نیمه نهایی اوپن استرالیا، فدرر را شکست داد. این تنیسور ۲۱ ساله در دور اول این رقابت‌ها به مصاف سالواتوره کاروسوی ایتالیایی‌ای می‌رود که پیش از این هرگز تجربه مواجهه با او را نداشته است. کاروسو تجربه خوبی را در سال ۲۰۱۹ به دست آورده؛ او در دور سوم رولاند گاروس طی دو ست متوالی به جوکوویچ باخت. سپس در Umag، مقابل مرد شماره ۱۴ وقت جهان یعنی بورنا چوریچ به برتری رسید. هرچند این تنیسور ایتالیایی در ATP Challenger Tour جایی‌که به دو قهرمانی رسیده، خودش را بهتر نشان داده است.

متئو برتینی شانس هشتم قهرمانی در این رقابت‌ها نیز، همچون تسیتسیپاس، در سال ۲۰۱۹ درخشان ظاهر شد و به نیمه نهایی یو اس اوپن صعود کرد. او در دور اول اوپن استرالیا به مصاف نماینده میزبان یعنی آندرو هریس می‌رود. برتینی که در دور اول اوپن استرالیای سال گذشته به تسیتسیپاس باخت، هرگز در دور اول ملبورن به پیروزی نرسیده است. با این حال او ۱۰ دیدار پیشینش در گرند اسلم ها به هشت پیروزی رسیده است. او همچنین در سال گذشته به دور چهارم ویمبلدون هم صعود کرد. دنیس شاپووالوف به عنوان بهترین ستاره NextGen ATP در رده سیزدهم رنکینگ جهانی قرار دارد. این تنیسور کانادایی در فرم خوبی قرار دارد؛ او به فینال مسترز ۱۰۰۰ امتیازی پاریس ۲۰۱۹ رسید و سال جدید را هم با پیروزی مقابل تسیتسیپاس و زوروف در ATP Cup شروع کرد. او اوپن استرالیا را مقابل مارتون فاشوویس مجار آغاز خواهد کرد. شاپووالوف در صورت پیروزی احتمالا به مصاف مدافع عنوان قهرمانی NextGen ATP Finals یعنی جانیک سینر خواهد رفت. این تنیسور ایتالیایی ابتدا مقابل مکس پورسل قرار می‌گیرد.

از دیگر بازی‌های قابل توجه دوشنبه می‌توان به مصاف فابیو فونینی با ریلی اوپلکا و بورنا چوریچ با سم کوئری اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار