25/04/2024

راجر فدرر به آفریقای جنوبی خواهد رفت؛ دیدار جذاب با نادال در کیپ تاؤن

  • توسط مینا
  • 03/02/2020
  • 0

وقتی از راجر فدرر پرسیدند چرا تا به حال در هیچ مسابقات تنیسی در آفریقای جنوبی شرکت نکرده کمی خجالت‌زده شد و دست‌هایش را به هم زد. آفریقای جنوبی کشوری بود که مادرش در آن متولد شده بود.

حضور راجر فدرر در مسابقات آفریقای جنوبی

این بازیکن که ۲۰ بار عنوان قهرمانی گرند اسلم را تجربه کرده در این باره گفت:

اگر بخواهم صادقانه بگویم نمی‌دانم چه موردی مرا از این کشور دور نکه داشته. من می‌گویم ممکن نیست که برای ۲۰ سال در تور باشم، بازیکنی باشم که اکنون هستم و هرگز در آفریقای جنوبی بازی نکرده باشم. قطعاً یک جای کار می‌لنگد. اگر این اتفاق افتاده باشد من نمی‌توانستم با خودم کنار بیایم.

راجر فدرر ، تنیسور ۳۸ ساله سوئیسی، این برنامه را دارد که بالاخره روز جمعه هنگامیکه او و رقیب دیرینه‌اش رافائل نادال برنامه مسابقه با هم در کیپ تاؤن را دارند این خلأ را در روزمه کاری خود پرکند. راجر فدرر بعد از باخت در نیمه‌نهایی تنیس اوپن استرالیا که با مصدومیت در این دیدار بازی کرد اظهار داشت:

می‌دانید که زندگی تنیسورها چگونه است. گاهی در زندگی با تور این موارد پیش می‌‌آید. حالا که این اتفاق واقعاً در شرف وقوع است نمی‌توانم هیجان خود را کنترل کنم. امیدوارم کاملاً خوب در این دیدار ظاهر شوم. معتقدم که می‌توانم اما خواهیم دید. البته حداقل می‌توانم بگویم رافا هم چنین هیجانی دارد. می‌دانم که خانواده‌ام بسیار خوشحال هستند و بسیار افتخار می‌کنند. مطمئنم که در هر سطحی در آن‌جا بازی کنم سفر بسیار بسیار ویژه‌ای برای من خواهد بود.

انتظار می‌رود این بازی ۱ میلیون دلار برای بنیاد راجر فدرر آورده مالی داشته باشد که صرف آموزش کودکان تازه وارد به مدرسه در ۶ کشور آفریقایی و سوئیس خواهد شد. جنین هیندل، مسئول اجرایی این بنیاد گفت که این بنیاد اخیراً به خدمت‌رسانی به یک میلیون کودک در تاریخ خود رسیده است.

راجر فدرر

هیندل درباره این دیدار تنیس در آفریقای جنوبی که با حضور بیل گیتس همراه خواهد بود اظهار داشت:

این بازی لحظات احساسی را برای فدرر رقم خواهد زد. این بازی برای او مانند یک رویا می‌ماند. برای مدتی همه چیز در ذهن او خواهد ماند.

اما فدرر می‌گوید این مسابقه فقط برای کسب پول یا افزایش آن نیست. او می‌خواهد اطمینان حاصل کند که این رویداد برای هواداران در دسترس خواهد بود بنابراین ۱۰۰۰۰ بلیت ۱۱ دلاری برای هر فرد تعبیه شد. هدف‌گذاری روی حضور ۵۰۰۰۰ نفر است که پرتماشاگرترین دیدار تنیس تاریخ را رقم خواهد زد. این دیدار تنیس در راستای علاقه راجر فدرر به حفظ میراث اوست و وی چنین بازی را می‌پسندد. او در این باره گفت:

این بازی را مردم به یاد خواهند سپرد. تنیس ورزش لحظات بزرگ است.

او تلاش می‌کند به طرق مختلف این موضوع را به نمایش بگذارد، به همین منظور در اسکارز و مت گالا حاضر شد و برای برگزاری دیدار تنیس به همه‌جای دنیا سفر می‌کند. فدرر در این باره اظهار داشت:

شاید با این کار تنیس در کل جهان گسترش یابد، بیشتر از این میزانی که هست. به مکان‌هایی می‌روم که معمولاً شانس بازی در آن‌ها را نداشتم و همچنین تنیس را به آن‌هایی می‌شناسانم که تا به حال شاید زیاد آن را ندیده باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار