25/04/2024

نظر تنیسورهای مطرح درباره لغو ویمبلدون؛ از نابودی راجر فدرر تا ناراحتی هالپ

  • توسط سروش
  • 02/04/2020
  • 0

مسابقات ویمبلدون برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به دلیل ویروس کرونا به طور کامل لغو شد و راجر فدرر ، قهرمان سابق مسابقات لغو آن را نابودکننده خواند.

نظر راجر فدرر در خصوص لغو ویمبلدون

مسئولان ارشد ویمبلدون روز چهارشنبه قدیمی‌ترین تورنمنت گرنداسلم را به واسطه ادامه‌دار شدن پاندمی ویروس کرونا به طور کامل لغو کردند. راجر فدرر که رکورد ۸ عنوان قهرمانی در مسابقات تنیس ویمبلدون را داراست با نوشتن یک جمله در حساب توئیتر خود به این موضوع واکنش نشان داد: نابود شدم! سرنا ویلیامز، قهرمان ۷ دوره مسابقات انفرادی بانوان ویمبلدون که این اتفاق برای او نیز تکان‌دهنده بود در توئیتی نوشت:

شوکه شدم!

راجر فدرر و سرنا ویلیامز در زمان مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۱ تقریباً ۴۰ ساله خواهند شد. مسابقات ویمبلدون در حالی قرار بود از تاریخ ۲۹ ژوئن به مدت دو هفته برگزار شود که نواک جوکوویچ و سیمونا هالپ قصد داشتند از عنوان قهرمانی مسابقات انفرادی خود دفاع کنند. اما مسئولان ارشد All England Club هیچ راه‌حلی را جز لغو این رویداد زمین چمن نیافتند. رویدادی که از سال ۱۸۷۷ شروع شد و در این برهه زمانی به خاطر بحران سلامتی که در تمام جهان ادامه‌دار شده است لغو شد. هالپ، تنیسور رومانیایی که برای اولین بار سال گذشته توانست در مسابقات ویمبلدون سرنا ویلیامز را شکست دهد با انتشار توئیتی نوشت:

بسیار ناراحت کننده است که امسال خبر عدم برگزاری تنیس ویمبلدون را می‌شنوم.فینال سال گذشته (ویمبلدون) یکی از خوشحال‌کننده‌ترین روزهای زندگی من بود! اما ما با چیزی بزرگتر از تنیس و ویمبلدون دست و پنجه نرم می‌کنیم و این مسابقات بار دیگر بازخواهند گشت! و این بدان معنی است که برای دفاع از عنوان قهرمانی خود باید کمی دیگر منتظر بمانم.

بیلی جین کینگ، اسطوره آمریکایی و قهرمان شش دوره مسابقات ویمبلدون گفت که لغو این مسابقات تصمیم درستی بود و آن را تصمیم دشواری خواند و گفت:

من کاملاً این تصمیم کمیته را درک و از آن حمایت می‌کنم و این که ما تمام تمرکز خود را بر روی افراد متأثر از این پاندمی بگذاریم امری حیاتی است. خوشبخت بوده‌ام که از سال ۱۹۶۱ تا به حال هر سال به مسابقات ویمبلدون رفته‌ام و مطمئناً امسال دلتنگ آن خواهم شد. در برهه کنونی، ما نیاز به این داریم که از خود و شعق‌های خود به خوبی مراقبت می‌کنیم. این لحظات برای همه ما چالش‌برانگیز هستند و حالا نوبت ما است که کار درستی برای جهان و ورزش خود انجام دهیم.

راجر فدرر

پترا ویتووا، قهرمان ۲ دوره مسابقات ویمبلدون با گفتن این‌که سخت است که سالی را پشت سر بگذاری که بدون ملاقات با مسابقات ویمبلدون باشد حرف دل همه بازیکنان تنیس را زد و افزود:

مسلماً با اعلام لغو مسابقات ویمبلدون امسال، لحظات سختی را سپری می‌کنیم. نه تنها تورنمنت خاصی برای من بود بلکه تورنمنتی تاریخی بوده است که حذف آن از تقویم خلأ بزرگی را ایجاد کرد. من بازی روی چمن زیبا و پوشیدن لباس سفید را ز دست خواهم داد اما البته می‌دانیم که این مسابقات بهتر از گذشته در سال بعد دوباره بازخواهد گشت و شاید همه ما حالا قدر این مسابقات را حتی بیشتر خواهیم دانست! سالم بمانید و در خانه باشید.

کوکو گاف، نوجوانی که با سن ۱۶ سال خود همه را سورپرایز کرد در توئیتی نوشت:

دلم برای مسابقات ویمبلدون امسال تنگ می‌شود. سالم باشید، عاشق همه شما هستم.

کوین اندرسون که در فینال سال ۲۰۱۸ مسابقات ویمبلدون نواک جوکوویچ را شکست داد در توئیتی نوشت: همیشه خاطرات بسیار فوق‌العاده‌ای از مسابقات ویمبلدون داشته‌ام. فصل مسابقات چمن مسلماً از دست رفته است اما در حال حاضر برای ما مهم‌ترین چیز تمرکز بر روی این مسئله است که همه سالنم بمانیم و در خانه باشیم. لان هویت، رئیس All England Club گفت:

اتخاذ این تصمیم ساده نبود. به این فکر کرده بودیم که این مسابقات قهرمانی سابقاً فقط به خاطر جنگ جهانی لغو شده است اما با در نظر گرفتن تمامی شرایط بر این باور هستیم که لغو مسابقات قهرمانی سال جاری تصمیم درستی است.

اندی ماری، قهرمان مسابقات سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ در این باره گفت:

بسیار ناراحت‌کننده است. ویمبلدون امسال کنسل شد اما با همه آن چیزی که در برهه کنونی در جهان در حال روی دادن است، سلامتی همه مهم‌ترین چیز است! منتظر بازگشت به زمین‌های چمن در سال آینده خواهم بود! امیدوارم همه سالم باشند.

ماریو باتولی نیز نوشت:

می‌دانم که مسابقات ویمبلدون سال بعد قدرتمندانه‌تر بازخواهد گشت و حتی بیشتر از هر زمان دیگری قدردان آن خواهیم بود. سلامتی اولویت اصلی است. عاشقتان هستم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار