19/04/2024

رافائل نادال: از حضور در استرالیا خوشحالم

  • توسط مینا
  • 31/12/2019
  • 0

به نظر می‌رسد رافائل نادال دیگر تمام بحران‌های مصدومیتی که در گذشته برایش ایجاد شده بود را پشت سر گذاشته است. او هم اکنون به استرالیا آمده است و درباره وضعیت سلامت جسمانی خود اطلاعات مثبتی را در گفتگو با خبرنگاران ارائه کرده است.

مصاحبه رافائل نادال در خصوص استرالیا

این تنیسور اسپانیایی همانند بسیاری از دیگر بازیکنان برتر دنیا باید یک ماه آینده را در کشور استرالیا برگزار کند. فصل ۲۰۲۰ تنیس ابتدا با مسابقات ATP Cup و سپس با تورنمنت گرند اسلم اوپن استرالیا آغاز خواهد شد. اما در فصل قبل نادال باز هم با مصدومیت روبه‌رو شده بود اما در دیگر مقاطع فصل آنقدر خوب نتیجه گرفت که توانست سال را به‌عنوان نفر اول جهان به پایان برساند. این تنیسور ۳۳ ساله اسپانیایی در دو رویداد گرند اسلم یعنی اوپن فرانسه در شهر پاریس و یو اس اوپن در نیویورک توانست قهرمانی را از آن خود کند. بدین ترتیب مجموع قهرمانی‌های رافا نادال در رویدادهای اصلی تور ATP حالا به ۱۹ تا رسیده است و تا رکورد قهرمانی‌های گرند اسلم که در اختیار راجر فدرر است تنها یک قهرمانی دیگر فاصله دارد. اما در جریان رویداد ATP Cup که اولین دوره آن در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد، نادال باید همراه با تیم اسپانیا، ابتدا در مرحله گروهی در شهر پرت با سه تیم دیگر رقابت کند. رافائل نادال با وجود آنکه به‌عنوان یک بازیکن تنیس به سرتاسر دنیا سفر کرده است تاکنون در شهر پرت نبوده است. رافائل نادال در این رابطه به خبرنگاران گفت:

خوشبختانه تیم اسپانیا در حالی وارد استرالیا شده که در فرم خوبی قرار دارد. ما پیش از آنکه مسابقات آغاز شود، پنج روز وقت داریم تا تمرینات خوبی برگزار کنیم. ما به دنبال آن هستیم که اینجا و در مسابقات ATP Cup بازی خوبی انجام بدهیم و پس از آن باید یک هفته دیگر را در ملبورن سپری کنیم تا برای مسابقات اوپن استرالیا آمادگی لازم را کسب کنیم. ما از اینکه در استرالیا هستیم و این فرصت را داریم تا در این دو رویداد بزرگ رقابت کنیم هیجان‌زده هستیم.

رافائل نادال

پس از آنکه تیم تنیس اسپانیا در تورنمنت جام دیویس به قهرمانی رسید حالا یکی از شانس‌های اول برای بالا بردن جامم قهرمانی در تورنمنت بین‌المللی ATP Cup هم محسوب می‌شود. هرچند، نواک جوکوویچ صربستانی به دنبال آن است که پس از حذف شدن از دیویس کاپ در مرحله نیمه نهایی که در شهر مادرید برگزار می‌شد، بازگشت قدرتمندانه‌ای به میادین داشته باشد. تیم شرق اروپایی صربستان در شهر بریزبین استرالیا هر سه دیدار مرحله گروهی خود را برگزار خواهد کرد و در صورت صعود اسپانیا و صربستان از گروه‌های خود شاید نادال و جوکوویچ در مراحل حذفی که بازی‌هایش در شهر سیدنی برگزار خواهد شد با یکدیگر روبه‌رو شوند. جوکوویچ نیز درباره این مسابقات گفته است:

من عاشق استرالیا هستم. پس از آنکه من اولین گرند اسلم کارنامه تنیس خودم را در سال ۲۰۰۸ و در شهر ملبورن بردم، ۱۰ سال بسیار فوق‌العاده را در استرالیا سپری کردم و از آن زمان به بعد رابطه بین ما عاشقانه بوده است. رویداد ATP Cup نیز با وجود آنکه دارای عناصر رقابت فردی است اما به صورت تیمی برگزار می‌شود و من عاشق این هستم که رنگ‌های کشورم را بر تن کنم. امیدوارم که بتوانیم حمایت خوبی از هواداران دریافت کنیم و از بازی خود لذت ببریم. من قبلاً چندبار در بریسبین بودم و خودم را برای مسابقات تنیس اوپن استرالیا آماده می‌کردم. این مرتبه در پرت خودم را آماده خواهم کرد. از آشنا شدن با مکان‌های مختلف هیجان‌زده هستم.

جوکوویچ در طول تعطیلات بین فصلی در شهر دوبی با کریستیانو رونالدو تمرین می‌کرد. جوکوویچ که در ۱۶ گرند اسلم به قهرمانی رسیده است از انگیز مهاجم تیم یوونتوس در جلسه تمرینی درس گرفته است. او می‌گوید:

من از دیدن روحیه کاری او و اینکه کریس رونالدو تا چه اندازه حرفه‌ای است تحت تأثیر قرار گرفته بودم. من برای تمام کارهایی که او در طول دوران ورزشی خود انجام داده است احترام قائل هستم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار