29/03/2024

رافائل نادال: خوشحالی من به شکستن رکورد گرند اسلم‌های فدرر بستگی ندارد

  • توسط مینا
  • 22/01/2020
  • 0

رافائل نادال در نخستین بازی خود در اوپن استرالیا برابر هوگو دلین در سه ست متوالی به یک پیروزی راحت دست یافت اما روز شنبه و دو روز قبل از آغاز مسابقات او کارهای زیادی برای انجام دادن داشت.

مصاحبه رافائل نادال

برای تقریبا یک ساعت، این تنیسور اسپانیایی زمان خودش را به کنفرانس مطبوعاتی اختصاص داد و زمانی که کارش تمام شد به زمین شماره ۲۳ رفت تا در یک رویداد با حضور برندگان تورنمنت رافائل نادال داشته باشد و به اعضای آکادمی تنیس خود رسیدگی کند. نادال بعد از ظهر روز شنبه تصمیم گرفت جلسه تمرینی خود را لغو کند و به استراحت بپردازد. صبح همان روز، تنیسور شماره یک جهان برای مدت دو ساعت با دومینیک تیم در ملبورن آرنا که فاصله چندانی با استادیوم راد لیور ندارد تمرین کرد. بعد از آن بود که نادال در یک مصاحبه انفرادی جالب توجه حاضر شد. در ادامه مهمترین بخش‌های این گفتگو را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

– خودتان را جای کسی بگذارید که می‌خواهد برای رافائل نادال یک هدیه بخرد. به نظر می‌رسد باید چالش سختی باشد:

امسال من یک صفحه منچ کادو گرفتم که صورت افرادی که معمولا با آنها بازی می‌کنم رویس حک شده بود. افرادی مثل رافا مایمو، کارلوس مویا و پدرم. صورت‌های ما روی تحته حک شده بود. من عاشق آن هستم زیرا ما همیشه قبل از آنکه منچ بازی کنیم درباره آن شوخی می‌کنیم. من همچنین هدایای دیگر را نیز دوست دارم مثل لباس‌ها.

– چقدر کتاب می‌خوانید؟

من هر روز مطالعه می‌کنم اما لزوما کتاب نمی‌خوانم. روزنامه هم می‌خوانم. من درباره اتفاقاتی که در اسپانیا رخ می‌دهد مطالعه زیادی دارم. ما در زمانه جدیدی هستیم و حداقل کاری که می‌توانیم انجام بدهیم این است که مطالعه داشته باشیم تا تمام شرایط را درک کنیم و اطلاعات دقیقی از چیزهایی که رخ می‌دهند داشته باشیم. من معمولا هر روز اخبار را می‌خوانم.

– درباره خودتان هم می‌خوانید؟

به طور کلی در مقایسه با اخبار جهان، کمتر درباره خودم می‌خوانم. من تمام مقالاتی را که درباره خودم نوشته شده باشد را نمی‌خوانم. گاهی اوقات اگر یک مقاله به طور خاص تند باشد یا در مخالفت با من نوشته شده باشد آن را برای من می‌فرستند، پس بله من دوست دارم بدانم چه کسی با من مهربان است و چه کسی نیست. همچنین جدا از خود مقاله دوست دارم بدانم دلیل آنها با من مهربان هستند یا علیه من نوشته‌اند را هم بدانم. بنابراین زمانی که یک چیز منفی درباره من نوشته می‌شود و فقط مربوط به مسابقات نیستم، سعی می‌کنم متوجه شوم که آیا واقعا اشتباه از من بوده است یا مقاله به این خاطر نوشته شده است که کسی دلیل شخصی دارد و من از آن بی‌خبر هستم.

رافائل نادال

– چه چیزهایی را تماشا می‌کنید؟

من اخیرا یک سریال نگاه کردم که خیلی از آن خوشم آمد و اسمش بزرگترین اتفاقات جنگ جهانی دوم به صورت رنگی بود. ۱۰ قسمت کاملا جالب در این مجموعه وجود دارد. ما داستان را می‌دانیم اما تماشایش به آن صورت، همراه با عکس‌های واقعی، به شما کمک می‌کند تا حجم بی‌رحمی را که مردم در آن زمان تجربه کردند متوجه بشوید. این بخشی از تاریخ ما است و دانستن آن مهم است تا ما تلاش کنیم که دیگر آن را تکرار نکنیم.

– شما در ابتدای سال قبل گفته بودید که به استراحت برای مدت یک فصل صبر می‌کنید تا ببینید که آیا بدنتان اندکی بازسازی خواهد داشت و مدام مصدوم نشود. آیا این بحران به همان بزرگی بود که از بیرون به نظر می‌رسید؟

ما به هر حال اسم آن را بحران می‌گذاریمو. حتی به نظر خودم من یک دوره دشوار را پشت سر گذاشتم. بازی کردن در دو نیمه نهایی بحران نیست، بحران یک چیز دیگر است. در هر صورت، این دوره نسبتا کوتاه بود. مشکل بزرگ من در مرحله یک چهارم نهایی در ایندین ولز آغاز شد و تا اواسط مسابقات اوپن بارسلونا ادامه پیدا کرد. بحران من از نظر انرژی و انگیزه تنها به اندازه یک و نیم تورنمنت طول کشید. واضح است که بحران درونی من زمانی آغاز شد که در بازی برابر کارن خاچانوف در ایندین ولز مصدوم شدم زیرا از اینکه پس از یک مصدومیت دچار مشکل دیگری می‌شدم گذشته بود.

– شما اخیرا در جریان مسابقات ATP Cup در شهر پرت گفته بودید که بیشتر از یک بازیکن تنیس خوب دوست دارید به عنوان یک انسان خوب به یاد آورده شوید.

فکر می‌کنم همه افراد دوست دارند اینطور باشند. واقعیت ماجرا ساده است. شما می‌توانید تمام قهرمانی‌هایی را که می‌خواهید داشته باشد اما اگر این ظرفیت را نداشته باشید که بتوانید از بودن با افرادی که عاشقتان هستند و شما هم عاشق آنها هستید لذت ببرید دیگر چه چیزی اهمیت دارد. من اینطور به قضیه نگاه می‌کنم.

– پس آیا به همین دلیل است که می‌گویید عبور از رکورد قهرمانی‌های بزرگ راجر فدرر شما را خوشحال‌تر نخواهد کرد؟ شما در همین مسابقات اوپن استرالیا این فرصت را دارید که از لحاظ قهرمانی گرند اسلم با او برابر شوید.

نکته این است که خوشحالی من در آینده به شکستن رکورد راجر فدرر بستگی ندارد. این پایان داستان است. من با قهرمانی در ۲۰ یا ۲۵ گرند اسلم خوشحالی کاملی پیدا نخواهم کرد. آیا این مرا هیجان‌زده خواهد کرد؟ البته، هیجان‌زده خواهم شد زیرا این کاری است که من انجام می‌دهم و دوست دارم تا بیشترین حد ممکن خوب باشم اما اتفاقات خوب بسیاری زیادی در طول این سال‌ها برای من رخ داده است و تمام کاری که می‌توانم انجام بدهم این است که قدردان این زندگی و کسانی که به من کمک کرده‌اند باشم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار