24/04/2024

فعالیت رافائل نادال در دوران قرنطینه؛ آشپزی برای همسر و تمرینات فیزیکی

  • توسط سروش
  • 25/03/2020
  • 0

رافائل نادال ، تنیسور شماره ۲ جهان و عنوان‌دار ۱۹ قهرمانی معتبر رقابت‌های تنیس در کنار همسرش روزهای قرنطینه خانگی را در مایورکا سپری می‌کند و به همه توصیه می‌کند که سلامتی خود را حفظ کنند و در این برهه زمانی که ویروس کرونا برای همه مشکل‌ساز شده از قوانین پیروی کنند.

دوران رافائل نادال در قرنطینه

به دلیل یک پاندمی، مسابقات این فصل تنیس حداقل تا هفته دوم ژوئن برگزار نخواهد شد و احتمال کمی وجود دارد که مسابقات زمین چمن برگزار گردد و به علاوه این‌که مخصوصاً در اروپای غربی ویروس کرونا هنوز روند کاهشی به خود نگرفته است. رافائل نادال بعد از کسب عنوان قهرمانی مسابقات آکاپولکو به ایندین ولز رفت اما نتوانست برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی این بیابان با حریفان خود مبارزه کند و مسئولان برگزاری مسابقات ۲ رقابت مسترز این فصل را لغو کردند و بازیکنان را به خانه‌های خود بازگرداندند. رافائل نادال ۵ روز بعد از ورود به ایندین ولز این منطقه را ترک کرد و به منطقه پورتو کریستو در مایورکا بازگشت و در حالی که امور مراقبتی از آکادمی، تنیس‌آموزان و کارکنان خود را انجام می‌دهد بر روی تمرینات فیزیکی خود نیز متمرکز شده است.

نادال تنها ۶ هفته بعد از فینال پیروزمندانه در تنیس جام دیویس در ماه نوامبر، در بازی افتتاحیه جام ATP در اوایل ژانویه اسپانیا را به پیروزی رساند و توانست مقابل نیکولوز باسیلاشویلی، پابلو کوئواس و یوشیهیتو نیشیوکا به برتری برسد و همراه با روبرتو باتیستا آگت کشور خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی رهنمون سازد. رافائل نادال در مواجهه با اولین تقابل جدی‌اش در دیداری که ۲ ساعت و ۲۳ دقیقه به طول انجامید در ۲ ست و با نتایج ۶-۴ و ۷-۶ از دیوید گوفین شکست خورد و توانست در تنیس دو نفره جبران کند و اسپانیا را در این مسابقات نگه دارد.

رافائل نادال

در نیمه‌نهایی رافائل نادال بعد از یک ماراتن دیگر برای رساندن تیم ملی کشورش به فینال، از سد الکس دی ماینر گذشت اما در مقابل نواک جوکوویچ هیچ شانسی نداشت و با در ۲ ست و با نتایج ۶-۲ و ۷-۶ شکست خورد و در بازی تنیس دو نفره نیز با قبول شکست مقابل نواک جوکوویچ و ترویکی شانس حضور در یک دیدار تیمی دیگر را از دست داد. نادال بعد از اولین قهرمانی‌اش در مسابقات تنیس اوپن استرالیا در سال ۲۰۰۹، هوگو دلین، فدریکو دلبونیس و پابلو کارنو باستا را شکست داد و برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی رقابت سختی با نیک کیرگئوس داشت و علیرغم هر آنچه در آینده پیش می‌آمد فقط ۱ پیروزی لازم داشت تا به همان نقطه‌ای برسد که نواک جوکوویچ رسیده بود.

با این وجود، در دیداری که ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه به طول انجامید دومینیک تیم در ۴ ست مقابل رافائل نادال به برتری رسید اما به نواک جوکوویچ اجازه داد تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد و با پیروزی در ۵ ست چالش‌برانگیز بار دیگر تنیسور شماره ۱ جهان باشد. بعد از رقابت‌های ملبورن نادال مجبور بود تا یک هفته در راه باشد و آکادمی رافائل نادال را در تاریخ ۵ فوریه افتتاح کند و دو روز بعد در کیپ تاؤن مقابل راجر فدرر ایستاد. این دیدار با ۵۲ هزار تماشاگر رکورددار شد و او قبل از کسب هشتاد و پنجمین قهرمانی خود در آکاپولکو به مایورکا بازگشت و مسابقات آکاپولکو به آخرین تور او تبدیل شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار