29/03/2024

از سرنا ویلیامز تا فدرر؛ رکوردهای که احتمالا در سال ۲۰۲۰ به وقوع می‌پیوندند

  • توسط مینا
  • 31/12/2019
  • 0

در این مطلب به بررسی رکورد های احتمالی سال ۲۰۲۰ در تنیس خواهیم پرداخت که احتمالا به دست تنیسورهایی مانند سرنا ویلیامز و راجر فدرر شکسته خواهد شد.

از سرنا ویلیامز تا فدرر؛ رکورد های احتمالی سال ۲۰۲۰

جشن تولد ۴۰ سالگی برای هر فردی و در هر جایگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما این موضوع برای ورزشکاران بااهمیت‌تر است. در این سن، اغلب تنیسورها اعلام بازنشستگی کرده‌اند اما وقتی ونوس ویلیامز در ژوئن سال ۲۰۲۰، چهل ساله شود، به احتمال بالا در دنیای تنیس حضور دارد. بیست سال از نخستین قهرمانی او در یک گرند اسلم و در ویمبلدون ۲۰۰۰ می‌گذرد اما هنوز عاشق هنرنمایی در دنیای تنیس می‌باشد. ویلیامز در حال حاضر ۴۹ قهرمانی در بخش انفرادی در کارنامه دارد و احتمالا پنجاهمین قهرمانی‌اش را در سال ۲۰۲۰ به دست خواهد آورد. چهل سال از آخرین قهرمانی یک مادر در ویمبلدون می‌گذرد؛ جایی که اوون گولاگونگ به قهرمانی در ویمبلدون ۱۹۸۰ رسید. اما با بازگشت کیم کلایسترز به تورنمنت‌های WTA، او در کنار سایر مادرهای قدرتمند دنیای تنیس همچون سرنا ویلیامز و ویکتوریا آزارنکا از شانس بالایی برای قهرمانی در یکی از تورنمنت‌های سال ۲۰۲۰ برخوردار است. آیا بیانکا آندرسکوی ۱۹ ساله که قهرمان یو اس اوپن ۲۰۱۹ شد، به نخستین قهرمان جوان رقابت‌های اوپن استرالیا بدل می‌شود؟

۵۰ سال از قهرمانی مارگارت کورت در هر چهار گرند اسلم یک سال میلادی که در سال ۱۹۷۰ به وقوع پیوست، می‌گذرد. شاید سال ۲۰۲۰، سالی باشد که سرنا ویلیامز بعد از چهار شکست متوالی و ناامیدکننده در فینال‌های گرند اسلم با رکورد ۲۴ قهرمانی این تنیسور استرالیایی در تاریخ گرند اسلم‌ها برابری کند. ۵۰ سال از زمانی می‌گذرد که ۹ ستاره دنیای تنیس بانوان در مقابل نابرابری دستمزد و مبالغ پرداختی بین آن‌ها و تنیسورهای مرد اعتراض کردند. از این رو، دنیای تنیس بانوان به بیلی جین کینگ، رزی کاسالز، نانسی ریچی، جولی هبدمن، ولری زیگنفوس، جودی دالتون، کری ملویل رید، پیچس بارتوویش و کریستی پایگئون بسیار مدیون است. آیا ونوس و سرنا ویلیامز رکورد پنج مدال طلایشان در بازی‌های المپیک را ارتقا می‌بخشند؟ یا شاید هم آن‌ها به یک مدال طلای مشترک در بخش دوبل بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو دست یابند. این دو خواهر همین حالا هم تنها بانوانی هستند که به چهار مدال طلای المپیک دست یافتند. هر دوی آن‌ها یک مدال طلای بخش انفرادی را در کارنامه دارند و سه بار هم به قهرمانی در بخش دوبل بازی‌های المپیک دست یافتند.

سرنا ویلیامز

در تابستان سال ۲۰۲۰، مارتینا ناوراتیلووا، سی‌اُمین سالگرد قهرمانی‌اش در ویمبلدون ۱۹۹۰ که نهمین قهرمانی‌اش در این تورنمنت بود را جشن خواهد گرفت. مارتینا ناوراتیلووا هنوز هم رکورددار قهرمانی در بخش مردان و بانوان این رقابت‌ها به شمار می‌رود و تا به امروز هیچکس موفق به شکستن این رکورد نشده است؛ هرچند که راجر فدرر در سال ۲۰۱۹ بسیار به آن نزدیک شد و در دیدار فینال ویمبلدون مقابل نواک جوکوویچ، دو امتیاز قهرمانی را نیز از دست داد تا نهمین قهرمانی‌اش در ویمبلدون میسر نشود. آیا سرنا ویلیامز ۳۸ ساله و آمریکایی رکورد مسن‌ترین قهرمان بخش انفرادی یک گرند اسلم که در دست خودش است را ارتقا می‌دهد؟ سرنا ویلیامز همین حالا هم با قهرمانی در اوپن استرالیای ۲۰۱۷ در حالی‌که ۳۵ سال سن داشت، مسن‌ترین قهرمان تاریخ گرند اسلم‌ها به شمار می‌رود.

آیا اشلی بارتی استرالیایی به چهارمین بانوی هزاره جدید تبدیل می‌شود که در دو فصل متوالی به قهرمانی در مسابقات پایان فصل تنیس جهان دست می‌یابد؟ اشلی بارتی که در Shiseido WTA Finals ۲۰۱۹ که در شنزن برگزار می‌شد به قهرمانی رسید، در صورت تکرار قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰ بعد از کیم کلایسترس، جاستین هنین و سرنا ویلیامز به دومین تنیسورِ زنی تبدیل می‌شود که دو بار متوالی به قهرمانی در این رقابت‌ها رسیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار