29/03/2024

شگفتی‌سازی جنیفر بردی و پیروزی سیمونا هالپ در یک چهارم نهایی تنیس دوبی

  • توسط سروش
  • 20/02/2020
  • 0

پنجشنبه جنیفر بردی توانست با شکست گابرین موگوروزا در سه ست و با نتایج 6-7 (5/7)، 6-3 و 6-4 یک شگفتی را رقم بزند و به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی دوبی راه یابد. سیمونا هالپ هم از سد حریف خود گذشت.

پیروزی سیمونا هالپ

این تنیسور آمریکایی که در حال حاضر در میان 50 تینسور برتر دنیا حضور ندارد این پیروزی را در شرایطی رقم زد که در راند اول نیز مقابل الینا اسویتولینا تنیسور شماره 3 جهان و دارنده 2 عنوان قهرمانی به پیروزی رسیده بود. جنیفر بردی پس از شکست تنیسور اسپایی شماره 9 جهان اظهار داشت:

راه پیروزی را پیدا کردم و احساس نکردم که بهترین شکل تنیس خود را ارائه می‌دهم. شاید بهترین تنیس خود را نمایش نداده باشم اما حالا در اینجا حضور دارم و رقابت می‌کنم و به فکر کسب عنوان قهرمانی هستم.

جنیفر بردی روز جمعه مقابل سیمونا هالپ ، دیگر تنیسور مطرح جهان قرار خواهد گرفت که توانست آرینا سابالنکا از بلاروس را از میان بردارد. سابالنکا موفق شده بود ماه گذشته هالپ را در آدلاید استرالیا شکست دهد. سیمونا هالپ روز چهارشنبه توانست در سه ست مقابل اونز جائور از تونس به برتری برسد. بردی بعد از شکست در ست اول مقابل موگوروزا، ریکاوری موفقی داشت و به بازی برگشت. این تنیسور آمریکایی با شکستن دو سرو آخر خود مقابل حریفش ست دوم را به سود خود به پایان رساند. موگوزورا که فقط توانست یک بریک پوینت از 10 بریک پوینت را تبدیل به امتیاز کند در پایان این بازی گفت:

می‌دانستم که بازی دشواری خواهم داشت زیرا بازی و دوندگی خوبی او را دیده بودم. من فرصت‌های زیادی داشتم و نمی‌توانم تعداد این فرصت‌ها را شمارش کنم. اما این فرصت‌ها بر وفق مراد من پیش نرفت. هر بار که یک فرصت به دست می‌آوردم او امتیاز و سرو خوبی داشت و پیروز می‌شد.

سیمونا هالپ ، تنیسور شماره یک جهان پنجشنبه توانست آرینا سابالنکا را در سه ست و با نتایج 3-6، 6-2 و 6-2 از پیش رو بردارد و به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی دوبی راه یابد. سیمونا هالپ روز چهارشنبه مجبور شد تا امتیاز پایانی را مقابل اونز جابئور سرو کند و بار دیگر خود را پیش روی سابالنکایی دید که به سختی شکست می‌خورد. اما وی در هر دو ست دوم و سوم با نتیجه 3-1 پیش افتاد تا سومین پیروزی خود را در چهارمین دیدار خود مقابل این تنیسور بلاروسی بدست آورد.

سیمونا هالپ

سیمونا هالپ در پایان این دیدار اظهار داشت:

همیشه بازی مقابل او دشوار است زیرا تنیسوری بسیار قوی است و واقعاً ضربات مهلکی به توپ می‌زند، ضرباتی بسیار مهلک! فکر می‌کنم در ست دوم و سوم سرعتی‌تر ظاهر شدم. او زمان این را نداشت تا پاسخ دهد و ضربات سنگین به توپ بزند. بنابراین فکر می‌کنم نقطه عطف بازی همین بود.

سیمونا هالپ در دیدار بعدی با جنیفر بردی دیدار خواهد کرد. تنیسوری که با خلق یک شگفتی توانست بر گابرین موگوروزا، تنیسور شماره 1 جهان در سه ست و با نتایج 6-7 (5)، 6-3 و 6-4 به پیروزی برسد و به سومین نیمه‌نهایی تنیس بانوان دوران حرفه‌ای خود برسد.

النا ریباکینا، با پیروزی مقابل کارولینا پلیسکوا تعداد بردهای این فصل خود را به عدد 18 رساند. ریباکینا در این بازی در دو ست و با نتایج 7-6 (7/1) و 6-3 مقابل حریف سید دومی خود به پیروزی رسید. این تنیسور قزاق در سال 2020 توانسته جام هوبارت را از آن خود کند و در فینال چنزن حاضر و هفته گذشته نیز درگیر مسابقات سن پترزبورگ بود. ریباکینا در پایان این بازی اظهار داشت:

بازی دشواری بود و اولین باری بود که با این درجه از گرما در اینجا بازی می‌کردم. دشوار بود. اما واقعاً خوشحالم که در این دیدار پیروز شدم.

پلیسکوا، فینالیست سال 2015 هنوز هم از هفته خود راضی بود و گفت:

یک روز هم مثل امروز می‌شود. واقعاً اشتباهات زیادی در این بازی نداشتم. مسلماً می‌توانستم مواردی را بهتر انجام دهم. سعی کردم تا جنگنده ظاهر شوم تا عرصه را بر حریف تنگ کنم زیرا شما فرصت‌های زیادی بدست نمی‌آورید. او واقعاً سروهای بزرگی انجام داد. شرایط سریع پیش رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار