28/03/2024

اولین قهرمانی سرنا ویلیامز پس از مادر شدن به دست آمد

  • توسط مینا
  • 14/01/2020
  • 0

سرنا ویلیامز ، قهرمان ۲۳ دوره مسابقات گرند اسلم تنیس اولین عنوان قهرمانی خود پس از مادر شدن را با غلبه بر جسیکا پگولا در دیدار نهایی مسابقات ASB Classic جشن گرفت.

قهرمانی سرنا ویلیامز

این نخستین قهرمان سرنا در سه سال اخیر و اولین قهرمانی وی پس از به‌دنیا آوردن دخترش محسوب می‌شود. ویلیامز توانست در بازی فینال پگولا را با نتیجه ۶-۳، ۶-۴ از پیش رو بردارد. سرنا در دیدار نیمه نهایی نیز یک عملکرد بی‌نقص از خود نشان داد تا ستاره جوان آمریکایی تنیس یعنی آماندا انیسیمووا را در ۴۳ دقیقه از پیش رو بردارد. آن بازی برای گرم کردن دست ویلیامز کاملا مفید بود. اسطوره تنیس زنان برای کسب هفتاد و سومین قهرمانی خود در WTA، برابر پگولا دو ضربه ایس داشت و تنها یک‌بار سرویس خود را از دست داد. سرنا ویلیامز پس از این دیدار گفت:

این یک مسابقه خوب بود. من زمان زیادی برای فکر کردن به آن نداشتم زیرا بلافاصله پس از این دیدار راهی فینال بخش دوبل شدم (که در پایان برابر آسیا محمد و تیلور تاونزند شکست خورد) اما به یاد دارم که دیدار برابر پگولا در واقع هیجان‌انگیز بود. فکر نمی‌کنم تعداد زیادی اِیس زده باشم. او تمام سرویس‌های مرا بازگرداند. ضربات گراونداستروک من احتمالا مهمترین چیز در این بازی بودند. پیروزی در بازی‌ها برای من خوب است چرا که امتیازات راحت زیادی به دست نمی‌آورم پس باید بر روی ضربات گراوند استروک خودم اتکا کنم.

سرنا ویلیامز در سخنرانی خود طی مراسم اهدای جوایز نیز اعلام کرد که تمام مبلغ جایزه مالی خود را به بنیادهای خیریه که در زمینه آتش‌سوزی استرالیا فعال هستند اهدا خواهد کرد. او همچنین هر نُه لباسی را که در مسابقات خود در اوکلند برتن کرده بود را نیز به حراج خواهد گذاشت. تا قبل از این فینال، سرنا در هیچکدام از فینال‌های پس از مادر شدن خود به پیروزی نرسیده بود. او در فینال‌های ویمبلدون و یو اس اوپن متحمل شکست شده بود و در ست نخست دیدار نهایی راجرز کاپ ۲۰۱۹ نیز به علت مصدومیت از ادامه مسابقه انصراف داده بود.

سرنا ویلیامز

در ابتدای فینال، هواداران از تکرار خاطرات تلخ فینال‌های اخیر سرنا ترسیده بودند، پگولا در همان گیم اول ویلیامز را بریک کرد و در ادامه نیز ۲-۰ جلو افتاد اما شماره یک سابق تنیس زنان به بازی برگشت و با سیو کردن چهار بریک پوینت اجازه نداد نتیجه ۳-۰ به نفع پگولا شود و دقایقی بعد حساب کار را ۳-۳ کرد. از آن به بعد سرنا دیگر درجا نزد تا بردن ست نخست با نتیجه ۶-۳ ادامه داد. سرنا در ادامه صحبت‌هایش درباره شروع ضعیف خود در این دیدار نیز گفت:

قطعاً از نظر روحی آماده نشده بودم. آیا من در گیم اول بریک شدم؟ احتمالا من آنطور که باید بازی را آغاز نکردم و پگولا هم خیلی خوب بازی می‌کرد. شما باید بزرگترین مشوق خودتان باشید. مخصوصاً اگر احساس می‌کنید که همه‌چیز را درست انجام نمی‌دهید یا حتی تمام کارها را درست انجام می‌دهید اما وضعیت به نفعتان پیش نمی‌رود.

سرنا در ست دوم برتر بود. او زمین را پوشش می‌داد و به آسانی ضربات وینر می‌زد تا تنها بریک خود را زمانی که بازی در ست دوم ۲-۱ بود کسب کند. او پگولا را تحت فشار نگه داشت و در طول ست هشت فرصت بریک ایجاد کرد. سرنا به چهار مچ پوینت نیاز داشت اما این تنیسور ۳۸ ساله در نهایت پس از یک ساعت و ۳۶ دقیقه برای اولین‌بار پس از قهرمانی در اوپن استرالیا سال ۲۰۱۷ به جمع قهرمانان تنیس بازگشت. سرنا در رابطه با اوپن استرالیا در سال جاری گفت:

این کاملا راضی‌کننده است که در فینال پیروز بشوید. این پیروزی برای من مهم بود و من می‌خواهم همین روند را ادامه بدهم. این تنها یک گام به سمت هدف بعدی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار