29/03/2024

اخبار تنیس | شرکت دنیل مدودف و تسیتسیپاس در جام کوئینز

  • توسط سروش
  • 24/02/2020
  • 0

دنیل مدودف و استفانوس تسیتسیپاس که در میان ۱۰ تنیسور برتر دنیا قرار دارند تأیید کردند که در مسابقات کوئینز کاپ که در ماه ژوئن برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

حضور دنیل مدودف و تسیتسیپاس در کوئینز کاپ

فلیسیانو لوپز، مدافع عنوان قهرمانی به این رقابت‌ها باز خواهد گشت و این در حالی است که دست دراندرکاران این مسابقات امیدوارند مصدومیت لگن اندی ماری، تنیسور بریتانیایی درست در زمان این مسابقات بهبود یابد. اندی ماری، تنیسور شماره ۱ سابق جهان و بازیکنی که ۵ بار قهرمانی در این مسابقات را تجربه کرده است از ماه نوامبر و فینال مسابقات تنیس جام دیویس دیگر در میادین حضور نداشته است. استفن فارو، مسئول اجرایی این مسابقات در این باره گفت:

دنیل مدودف و استفانوس تسیتسیپاس نشان داده‌اند که می‌توانند هر بازیکنی در جهان را شکست بدهند. قهرمانی فلیسیانو در سال گذشته واقعاً احساسی بود و اندی ماری یکی از بهترین قهرمان‌های ما است.

اندی ماری، قهرمان سه دوره گرند اسلم به دلیل مصدومیت لگن مجبور شد از حضور در مسابقات تنیس اوپن استرالیا که در ماه ژانویه برگزار شد استعفا بدهد. این تنیسور ۳۲ ساله گفت تا همین ماه گذشته نمی‌توانست برای بهبود مصدومیت کبودی استخوان خود زمان تعیین کند و زمان آن بیش از حد انتظار بود. فارائو در ادامه صحبت‌هایش افزود:

ما می‌دانیم اندی هنوز روی بازگشت به فرم خود تلاش می‌کند اما این را هم می‌دانیم که او می‌خواهد بازی کند و شواهد نشان می‌دهد که او قادر به بازگشت خواهد بود.

دنیل مدودف ، تنیسور ۲۴ ساله روسی بعد از صعود به راند چهارم مسابقات ملبورن در رتبه پنجم دنیا قرار گرفت و این در حالی است که تسیتسیپاس، تنیسور ۲۱ ساله یونانی که در مسابقات آزاد مارسی در ماه فوریه توانست مقام قهرمانی را بدست بیاورد در رده ششم جهانی ایستاده است.

دنیل مدودف

کوکو گاف، تنیسور نوجوان آمریکایی برای اولین بار در رده‌بندی جهانی به جمع ۵۰ تنیسور برتر جهان راه یافت و از این حیث رکوردشکنی کرد. گاف که حالا در رتبه چهل و نهم جهان جای دارد اولین تنیسور ۱۵ ساله در ۱۵ سال اخیر است که به جمع ۵۰ تنیسور برتر زن وارد می‌شود. نقطه عطف کوکو گاف زمانی بود که وی برای رسیدن به راند چهارم مسابقات ویمبلدون ۲۰۱۹ و در اولین گرند اسلم خود موفق شد ونوس ویلیامز را از پیش رو بردارد.ماه گذشته او در راند چهارم مسابقات تنیس اوپن استرالیا که سومین گرند اسلم وی محسوب می‌شود بازی خود را به سوفیا کنین واگذار کرد.

کوکو گاف سال ۲۰۱۹ را با رتبه شصت و هشتم جهان به پایان رساند و همچنین به راند سوم تنیس اوپن ایالات متحده آمریکا رسید و در آن‌جا به نائومی اوساکا، مدافع عنوان قهرمانی بازی را واگذار کرد و در ماه اکتبر اولین عنوان قهرمانی WTA خود را در لینز اوپن بدست آورد. او از سال ۲۰۱۹ و با رتبه ۶۸۶ به رتبه‌بندی جهانی اضافه شد و پیشرفت سریعی در این رتبه‌بندی داشته است. سیسیل کاراتانتچوا، تنیسور ۳۰ ساله بلغاری، اولین تنیسور ۱۵ ساله‌ای بود که در ماه آگوست سال ۲۰۰۵ به جمع ۵۰ تنیسور برتر جهان راه یافت.

اشلی بارتی، تنیسور ۲۳ ساله استرالیایی همچنان تنیسور شماره ۱ بانوان جهان است. کوکو گاف در ۱۳ مارچ سال ۲۰۲۰ ۱۶ ساله خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار