20/04/2024

اخبار تنیس | اعلام تقویم سه ماه نخست مسابقات تنیس فصل ۲۰۲۱

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 17/12/2020
  • 0
مسابقات تنیس فصل ۲۰۲۱

به گزارش تنیس فارسی – همان طور که می‌دانید کم کم به سال نو میلادی ۲۰۲۱ نزدیک می‌شویم و به همین خاطر برنامه مسابقات فصل جدید برخی رشته‌های ورزشی نیز اعلام شده است. اتحادیه تنیس مردان ATP ، تقویم سه ماه نخست مسابقات تنیس فصل ۲۰۲۱ را اعلام کرد که در ادامه برخی تغییرات را در این تقویم مشاهده خواهید کرد.

ورود به سایت بتکارت

همان طور که در اخبار تنیس سایت تنیس فارسی خواندید، تاریخ برگزاری اولین گرند اسلم فصل جدید که گرند اسلم استرالیا است به دلیل مجدودیت‌هایی که در این کشور وجود دارد، در هاله ای از ابهام قرار دارد و با توجه به اینکه مسابقات آزاد استرالیا به دلیل شیوع کرونا قرار است از تاریخ ۸ فوریه یعنی با سه هفته تأخیر نسبت به زمان معمول برگزار شود، برنامه مسابقات قبل و بعد این گرند اسلم نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده است. البته از آنجایی که مقامات ایالت ویکتوریای استرالیا هنوز رسماً اجازه برگزاری مسابقات آزاد استرالیا را صادر نکرده‌اند، تقویم جدید “ATP” نیز هنوز بصورت رسمی منتشر نشده است و احتمال تغییر آن وجود دارد ولی اگر همه چیز طبق دستور العملی که اعلام شده پیش رود، شاهد مسابقات به شرح زیر خواهیم بود:

مسابقات تنیس فصل ۲۰۲۱

تقویم سه ماه نخست مسابقات تنیس فصل ۲۰۲۱

Delray Beach : Jan, 4-13
ATP Cup + ATP250 : Feb 1-7
Australian Open : Feb 8-21
Montpellier, Cordoba + new ATP250 : Feb 22-28
Rotterdam, Buenos Aires + new ATP250 : March 1-7
Doha, Marseille, Santiago : March 8-14
Acapulco, Dubai : March 15-21

بیشتر بخوانید: اخبار تنیس | عدم حضور راجر فدرر در گرند اسلم استرالیا ۲۰۲۱ ؟

فعلا تقویم ATP که برای فصل جدید مسابقات تنیس اعلام شده به شرح بالا است و باید دید آیا ویروس کرونا مجددا می‌تواند اختلال یا تغییری را در این برنامه‌ها ایجاد نماید یا خیر. اما مهمترین تغییری که در تقویم اعلامی دیده می‌شود، لغو مسابقات مسترز ایندین ولز است. این مسابقات سال ۲۰۲۰ اولین تورنمنتی بود که به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شد و سال آینده میلادی نیز به همین دلیل برگزار نخواهد شد. البته احتمال کمی هم وجود دارد که این مسترز به فصل پاییز موکول شود که این موضوع تحت بررسی است و باید دید شرایط جوامع و کشورهای مختلف تا آن زمان چگونه پیش خواهد رفت.

مسابقات تنیس فصل ۲۰۲۱

باتوجه به تقویم اعلام شده، تنها چهار روز بعد از سال نو میلادی تنیسورها باید خود را برای شرکت در مسابقات فصل جدید تنیس آماده کنند و تورنومنت Delray Beach به عنوان اولین تورنومنت برگزاری فصل ۲۰۲۱ قرار است به مدت نه روز انجام شود. طبق برنامه جدید، مسابقات تیمی ATP Cup که سال ۲۰۲۰ اولین دوره آن برگزار شد قرار است با ایجاد تغییراتی پیش از گرند اسلم آزاد استرالیا برگزار شود. مسابقات انتخابی آزاد استرالیا از تاریخ ۹ الی ۱۳ ژانویه در شهر دوبی برگزار خواهد شد.  به علاوه، زمان‌بندی مسابقاتی که بعد از اوپن استرالیا برگزار می‌شوند نیز تغییر کرده و رقابت‌های روتردام از تاریخ ۱ الی ۷ مارس، رقابت‌های مارسی و دوحه از تاریخ ۸ الی ۱۴ مارس و مسابقات دوبی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ مارس برگزار خواهند شد و فعلا برای سه ماه نخست سال چنین تاریخ‌هایی انتخاب شده است.

آیا به مقالات آموزشی تنیس علاقه مند هستید؟
شما می‌تواند هرآنچه در مورد ورزش تنیس لازم است بدانید را در تنیس فارسی مطالعه نمایید: 

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار