29/03/2024

حمایت نائومی اوساکا از تعویق مسابقات المپیک و کمک مالی جوکوویچ به صربستان

  • توسط سروش
  • 28/03/2020
  • 0

نائومی اوساکا از این‌که المپیک توکیو امسال در کشورش برگزار نمی‌شود ناراحت است اما از تصمیم سخت سازمان‌دهندگان این رویداد برای به تعویق انداختن بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو حمایت کرد.

حمایت نائومی اوساکا از تعویق المپیک

قهرمان ۲ دوره گرند اسلم در المپیک توکیو عضوی از تیم ملی تنیس ژاپن خواهد بود و در تاریخ ۱۷ فوریه از شعار این کشور پرده برداشت؛ با احساس متحد می‌شویم! او شنبه، با انتشار پستی در حساب اینستاگرام خود نوشت که از این تصمیم شجاعانه حمایت می‌کند و وقت آن است که همه مردم دنیا در ماراتن روح واقعی المپیک که همانا نجات دادن زندگی دیگران است شرکت کنند.
اوساکا در این باره گفت:

چند روز است که فکر می‌کنم چگونه باید این موضوع را بیان کرد و حالا این کار را انجام می‌دهم. هر کسی می‌داند که المپیک تا چه اندازه برای من ارزش دارد و چه افتخاری است که برای کشورم در این رقابت‌ها شرکت کنم. البته از این‌که این رویداد امسال برگزار نمی‌شود ناراحت هستم اما همه ما آماده‌ایم که در سال ۲۰۲۱ قدرتمندتر از هر زمان دیگری در المپیک شرکت کنیم. صدر در صد از تصمیم شجاعانه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و کمیته ملی المپیک حمایت می‌کنم. ورزش ما را دوباره متحد خواهد ساخت و همیشه در دسترس ما خواهد بود اما آن زمان الان نیست. برهه کنونی زمانی است که همه مردم از تمام کشورها، پیش‌زمینه‌ها و مسابقات هر تعداد زندگی را که می‌توانند نجات دهند. برای من، روح المپیک همین است. به مردم ژاپن می‌گویم: قوی باشید و بگذارید جهان کشور زیبای ما را در موعد وعده داده شده در سال ۲۰۲۱ ببیند. همه باید سالم باشید، از یکدیگر مراقبت کنید، مهربان باشید و ما در این راه در کنار شما خواهیم بود. عاشاقتان هستم، نائومی.

نائومی اوساکا درباره شعاری که ماه قبل آن را آشکار ساخته بود نیز اظهار داشت:

بر حسب اعلام ترتیب‌دهندگان المپیک توکیو این شعار بر روی قدرت ورزش در گردآوردن افراد با پیش‌زمینه‌های مختلف تأکید دارد و همین قدرت ورزش است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به شیوه‌ای که ماورای تفاوت‌های آن‌ها است در کنار یکدیگر باشند و جشن بگیرند. عبارت «با احساس متحد شویم» این امید را بیان می‌کند که هواداران، داوطلبان و ورزشکاران از بیش از ۲۰۰ کمیته ملی المپیک در المپیک تابستانی توکیو حاضر شوند، به علاوه چند میلیارد بیننده در سراسر جهان از پای تلویزیون و فضای مجازی بازی‌ها را تماشا می‌کنند و همه این موضوعات دست به دست هم خواهند داد تا ثابت کنند که در المپیک اتحاد بالاتر از انفصال قرار دارد.

نائومی اوساکا

تصمیم تعویق بازی‌ها و برگزاری آن در سال ۲۰۲۱ روز سه‌شنبه و بعد از افزایش مقاومت از جانب ورزشکاران و کمیته‌های ملی المپیک اتخاذ شد. قبل از این موضوع، مقامات کمیته بین‌المللی المپیک حتی وقتی همه جا درگیر ویروس کرونا شد، قصد داشتند مسابقات را برای جولای برگزار کنند اما این مسابقات به تعویق افتاد. نائومی اوساکا ، تنیسور شماره ۱ سابق جهان در ژاپن از یک مادر ژاپنی و پدر اهل هائیتی متولد شد و در ایالات متحده آمریکا دوران رشد و نمو خود را گذراند. او دو ملیتی است اما قبل از این‌که شمع تولدت ۲۲ سالگی‌اش را فوت کند زیر پرچم ژاپن رفت. این تنیسور که عنوان قهرمانی مسابقات تنیس اوپن ۲۰۱۸ ایالات متحده آمریکا و تنیس اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۹ را بدست آورده است یکی از شناخته‌شده‌ترین ورزشکاران کشور خود محسوب می‌شود.

خبر دیگر این‌که نواک جوکوویچ، تنیسور شماره ۱ جهان روز جمعه اعلام کرد که او ۱ میلیون یورو به کشور مادری خود صربستان کمک خواهد کرد تا دستگاه تنفس و دیگر اقلام مبارزه با ویروس کرونا را خریداری می‌کند. این بازیکن در یک کنفرانس ویئویی از ماربلا، شهر جنوبی اسپانیا در حال صحبت بود و گفت:

کمک ما برای خرید دستگاه‌های تنفسی زندگی‌بخش و سایر تجهیزات بهداشتی بوده است.

این تنیسور ۳۲ ساله گفت در حال حفظ یک الهام‌بخشی مثبت بود و در زمان تعویق مسابقات تنیس از اوقات در کنار خانواده بودن لذت می‌برد. تورهای ATP مردان و WTA بانوان تا تاریخ ۷ ژوئن به حالت تعلیق درآمده‌اند، تنیس اوپن فرانسه به تعیوق افتاده و مسابقات تنیس ویمبلدون نیز احتمالاً به تعیوق بیفتد یا حتی لغو شود. جوکوویچ ضمن امتناع از صحبت درباره تنیس به خبرنگاران گفت که اوقات خود را با خواندن کتابی در مورد تاریخچه صربستان می‌گذارند و این را هم افزود:

من به خاطر ندارم که از زمان پدر شدنم وقت زیادی را با خانواده‌ام گذرانده باشم.

برحسب اعلام مقامات در کشور ۷ میلیونی صربستان ۷ فرد بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و بیش از ۴۵۰ نفر نیز به این بیماری تنفسی مبتلا شده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار