19/04/2024

نواک جوکوویچ و نادال، صعود تیمشان به مرحله حذفی ATP Cup را قطعی ساختند

  • توسط مینا
  • 07/01/2020
  • 0
نواک جوکوویچ

روز دوشنبه و در شهر بریزبین، نواک جوکوویچ صربستان را به فینال مسابقات ATP Cup رساند.

صعود صربستان با درخشش نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ و ویکتور ترویکی در بازی سوم و دوبل دیدار فرانسه و صربستان که سرنوشت این رویارویی را تعیین می‌کرد موفق شدند زوج نیکولاس ماهوت و ادوارد روژه وسلین را با نتایج ۶-۳، ۶-۷ (۵) و ۱۰-۳ از پیش رو بردارند تا صربستان برابر فرانسه با نتیجه ۲-۱ به پیروزی برسد. تماشاگران پرشور صربستان با پرچم‌های خود و فریادهایی که پس از هر امتیاز سرمی‌دادند به بازیکنان تیمشان در رسیدن به این پیروزی کمک کردند. بدین ترتیب صربستان صدرنشین گروه A شد و به عنوان دومین تیم صعودکننده به جمع هشت تیم پایانی لقب گرفت. اولین تیم راه‌یافته به مرحله حذفی استرالیای میزبان بود که روز یکشنبه در صدر گروه F قرار گرفت. نواک جوکوویچ پس از این بازی گفت:

من احساسات واقعی خودم را نشان دادم چون که به بازی کردن برای صربستان اهمیت می‌دهم و همچنین حضور در این تیم در کنار دوستانم نیز مهم است. این بچه‌ها تعدادی از بهترین دوستان من در زندگی هستند و من با ویکتور بزرگ شده‌ام. در روزهای جوانی ما بازی‌های دوبل بسیاری را در کنار یکدیگر برگزار کردیم.

ویکتور ترویکی نیز گفت:

با وجود هواداران صربستان، ما نه‌تنها این حس را داریم که در خانه بازی می‌کنیم بلکه حتی حمایتی فراتر از آن هم دریافت کرده‌ایم. این هواداران فوق‌العاده هستند و رفتار غیرقابل باوری با ما دارند. امشب بازی کردن در مقابل آنها تجربه بزرگی بود.

اما پیش از بازی حساس دوبل، در بازی‌های انفرادی، برای جوکوویچ چند گیم زمان لازم بود تا به فرم همیشگی خودش بازگردد. او در نهایت توانست گائل مونفیس را برای شانزدهمین مرتبه در دوران حرفه‌ای خود با نتایج ۶-۳، ۶-۲ از پیش رو بردارد. جوکر تاکنون در مقابل مونفیس شکست نخورده است. اما جدا از تأثیر جوکوویچ در پیروزی صربستان، در بازی اول این دیدار، بنوآ پر فرانسوی بود که توانست با پیروزی ۶-۲، ۶-۷ (۶) و ۶-۴ برابر دوشان لایوویچ به پیروزی ۲-۱ برسد و برتری ابتدایی را برای کشورش رقم بزند.

نواک جوکوویچ

اما در دیگر دیدار حساس امروز، تنیسور شماره یک جهان یعنی رافائل نادال مأموریت خود برای تکمیل کردن پیروزی دوم تیم اسپانیا در اولین دوره از مسابقات ATP Cup را در مقابل دیدگان نزدیک به چهارده هزار تماشاگر در شهر پرت انجام داد. اسپانیا در این دیدار مقابل اروگوئه به پیروزی رسید و در رویارویی بعدی خود باید به مصاف ژاپن برود که در گروه D مسابقات رده دوم را به خود اختصاص داده است. این بازی روز چهارشنبه، آخرین روز مرحله گروهی برگزار خواهد شد. نادال ۳۳ ساله توانست در مدت تنها ۷۳ دقیقه، پابلو کوئواس از تیم اروگوئه را با نتایج ۶-۲، ۶-۱ از پیش رو بردارد تا پیروزی اسپانیا در این دیدار حتمی شود. رافائل نادال پس از این دیدار گفت:

این یک پیروزی مثبت بود. من یک بازی خیلی خوب را برگزار کردم، و از روز اول خود در این تورنومنت بهتر سرویس می‌زدم. همچنین فکر می‌کنم از خط انتهایی زمین نیز خیلی خوب توپ‌های حریف را بازمی‌گرداندم. به نظرم چند رالی خیلی خوب نیز انجام دادم و از انتهای زمین با استفاده از ضربات فورهند خودم توانستم جهت بازی را بهتر تغییر بدهم.

دیگر بازیکنان تیم اسپانیا یعنی پابلو کارنو باستا و فلسیانو لوپز در بازی دوبل نیز برابر تیم دوبل اروگوئه که از آریل بهر و خوان مارتین فوماکس ۱۷ ساله که اولین بازی خود در تور را تجربه می‌کرد، ATP تشکیل شده بود با نتایج ۶-۱، ۳-۶، ۱۰-۳ به پیروزی رسیدند تا اسپانیا در این دیدار به برتری قاطع ۳-۰ رسیده باشد. در اولین بازی انفرادی نیز روبرتو باتیستا آگوت شروع خوبی برای اسپانیا رقم زد. تنیسور شماره ۱۰ جهار توانست فرانکو رونکادلی را با نتایج ۶-۱، ۶-۲ از پیش رو بردارد.

اما در سومین دیدار مهم روز، دومینیک تیم پس از شکست ناامیدکننده در اولین بازی فصل ۲۰۲۰ خود که روز شنبه مقابل برنا کوریچ رقم خورده بود، امروز بعد از ظهر توانست با برد خود، پیروزی اتریش را نیز قطعی کند. تنیسور شماره ۴ رنکینگ ATP دوست خوب خودش یعنی دیگو شوارتزمن را با نتایج ۶-۳، ۷-۶ (۳) از پیش رو برداشت تا اتریش در نهایت برابر آرژانتین به پیروزی ۳-۰ برسد. تیم حالا در برابر شوارتزمن ۶ پیروزی به‌دست آورده و تنها دوبار شکست خورده است. همچنین، پنج پیروزی تیم مقابل شوارتزمن در ست‌های پیاپی رقم خورده است. دومینیک تیم پس از این دیدار گفت:

از پیشرفتی که از روز شنبه تا به امروز داشته‌ام بسیار خوشحال هستم. من دیروز یک جلسه تمرینی خوب را برگزار کردم و طی آن مسائلی را تمرین کردم که روز شنبه چندان خوب در آنها ظاهر نشده بودم و فکر کنم امروز مسابقه در سطح واقعاً بالایی برگزار شد. با این وجود اشتباهاتی هم داشتم اما در مجموع مسابقه خیلی خوبی بود. فکر می‌کنم این دیدار برای تماشاگران بسیار لذت‌بخش بود چون رالی‌های خوب زیادی داشت. من خیلی خوشحال هستم.

در دیگر بازی بخش انفرادی این دیدار، دنیس نواک یکی از بزرگترین پیروزی‌های دوران حرفه‌ای خود را با کسب پیروزی غیرمنتظره مقابل گیدو پلا با نتایج ۰-۶، ۶-۴، ۶-۴ کسب کرد. این دیدار دو ساعت و ۱۴ دقیقه طول کشید و در نتیجه آن اتریش از حریف جلو افتاد. نواک که در رده ۱۰۵ رنکینگ تنیس مردان قرار دارد روز شنبه در مقابل مارین کیلیچ نیز بازی را به ست سوم کشانده بود اما در نهایت شکست خورد. همچنین دو بازیکن با تجربه تیم اتریش یعنی اولیور ماراک و یورگن ملزر نیز با پیروزی ۶-۱، ۶-۴ در دیدار دوبل برابر ماکسیمو گونزالس و آندرس مولتنی اتریش را به برتری قاطع ۳-۰ رساندند.

در دیگر بازی‌های روز دوشنبه مسابقات ATP Cup، آفریقای جنوبی ۳-۰ مقابل شیلی به پیروزی رسید، کرواسی ۲-۱ لهستان را از پیش رو برداشت و ژاپن هم با همین نتیجه مقابل گرجستان به پیروزی رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار