29/03/2024

نواک جوکوویچ ، تسیتسیپاس به مرحله یک چهارم نهایی تنیس دوبی راهی یافتند

  • توسط سروش
  • 26/02/2020
  • 0
نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ و استفانوس تسیتسیپاس روز چهارشنبه با پیروزی مقابل حریفان خود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی دوبی راه یافتند.

صعود نواک جوکوویچ به مرحله بعد تنیس دبی

نواک جوکوویچ ، تنیسور شماره ۱ جهان در فقط ۶۱ دقیقه توانست پیروزی آسانی را مقابل فیلیپ کولشریبر تجربه کند و با پیروزی در دو ست و با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ پانزدهمین برد فصل خود را رقم بزند.

تسیتسیپاس، ستاره یونانی که هفته گذشته توانست جام قهرمانی مسابقات مارسی را بالای سر ببرد با پیروزی در ۲ ست با نتایج ۷-۶ (۷/۱) و ۶-۴ مقابل حریف یونانی خود الکساندر بابلیک به پیروزی رسیده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. نواک جوکوویچ که به دنبال کسب پنجمین قهرمانی‌اش در مسابقات دوبی است با دوازدهمین پیروزی مقابل کولشریبر ۳۶ ساله به جمع ۸ تنیسور برتر این مسابقات راه یافت. این دو تنیسور تا به حال ۱۴ بار روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

نواک جوکوویچ صرب پس از پایان بازی اظهار داشت:

از نظر ذهنی از ابتدای بازی بسیار آماده بودم. چند بازی طول می‌کشد تا به شرایط بازی‌‌هایی که نیازمند تفکر هستند عادت کنم. درون زمین باد زیادی می‌آمد و مسیر هر بار عوض می‌شد. واقعاً کار آسانی نبود که به این ریتم عادت کنیم. شما مجبورید فیلیپ را علیرغم رتبه جهانی‌اش (۸۰) حریف دست و پا بسته‌ای ندادید. او تجربه فوق‌العاده‌ای در بازی‌های حساس دارد. او واقعاً حضور در یک چالش را دوست دارد. می‌دانستم که باید تیز باشم و تا پایان بازی تمرکز خود را حفظ کنم، به او اجازه ندهم این احساس را داشته باشد که می‌تواند به بازی برگردد و این شد که می‌بینید.

نواک جوکوویچ پنجشنبه مقابل کارن خاچانوف به میدان می‌رود. این تنیسور روس موفق شد دنیس نواک اتریشی را در ۲ ست و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ از پیش رو بردارد.

نواک جوکوویچ

تسیتسیپاس در مرحله بعدی مقابل جان لنارد استروف آلمانی به میدان می‌رود. این تنیسور آلمانی با پیروزی مقابل نیکولوز باسیلاشویلی در ۲ ست و با نتایج ۶-۱ و ۶-۰ به این مرحله از رقابت‌ها رسید.

تسیتسیپاس هنوز هم مشغول ریکاوری خستگی سفر خود به فرانسه است و در این باره گفت:

در حال حاضر کمی احساس خواب‌آلودگی دارم. این بدان خاطر است که هر روز دیر می‌خوابیدم. برای من سخت است که هر روز تحت فشار باشم. به عبارت دیگر من واقعاً با آرامش بازی‌هایم را انجام می‌دهم. احساس می‌کنم بدن من منعطف شده است. احساس می‌کنم حرکت من در درون زمین خوب است. بدنم واقعاً سنگین نیست که مورد خوبی محسوب می‌شود.

پیروزی تسیتسیپاس در حالی بدست آمد که او شنبه هفته گذشته و در نیمه‌نهایی مسابقات مارسی بابلیک را شکست داده بود. وی در این باره گفت:

تلاش می‌کنم تا تعادل خوبی داشته باشم. نمی‌خواهم خود را در درون زمین زیاد خسته کنم و آرام پیش می‌روم. در برهه کنونی ایستادن در چنین جایگاهی برای من فوق‌العاده است، حضور در رتبه ششمی جهان و تلاش می‌کنم هر روز بهتر از دیروز باشم.

آندری روبلف، تنیسور سید ششمی روسی توانست با رقم زدن یک ست دوم فوق‌العاده توانست در ۲ ست و با نتایج ۷-۶ (۷/۳) و ۶-۰ مقابل فیلیپ کراجینوویچ به برتری برسد و انتقام باخت دو هفته پیش در روتردام را از این تنیسور صربستانی بگیرد.

ربلف رده چهاردهمی عنوان‌دار قهرمانی مسابقات دوحه قطر و آدلاید استرالیا است و تا قبل از شکست مقابل الکساندر زورف در اند چهارم تنیس اوپن استرالیا ۱۱ پیروزی متوالی در کارنامه داشت. روبلف که سال قبل در رده یکصد و دوازدهم ایستاده بود آمار خود را به ۱۵ پیروزی و ۲ شکست در این فصل ارتقا داد. وی گفت:

به نظر من اولین ست این بازی مهم‌ترین ست این دیدار بود. من همان ابتدا دیدم که او بسیار خسته بود. این مسئله حتی به من اعتماد به نفس بیشتری داد و ست دوم آسان‌تر شد.

روبلف در مرحله یک چهارم نهایی مقابل دن ایوانز خواهد ایستاد. دن ایوانز بریتانیایی در تقابل با پیر هیوجز هوبرت و در بازی که تقریباً ۳ ساعت به طول انجامید موفق شد در سه ست و با نتایج ۷-۵، ۳-۶ و ۷-۶ (۹/۷) از سد حریف خود بگذرد.

گائل مونفیلز نیز پیروزی آسانی داشت  و توانست در ۲ ست و با نتایج ۶-۱ و ۶-۲ مقابل یاسوتاکا اوچییاما از ژاپن به برتری برسد. مونفیلز برای رسیدن به سومین نیمه‌نهایی متوالی‌اش با ریچارد گاسکت، هموطن خود روبرو شود. گاسکت موفق شد هموطن خود بنویت پیر را در ۲ ست و با نتایج مشابه ۶-۴ از پیش رو بردارد. مونفلز در دیدارهای رودررو برتری ۱۰ بر ۷ نسبت به گاسکت دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار