19/04/2024

نواک جوکوویچ : همیشه می‌خواهند تقصیرها را گردن یک نفر بیاندازند

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 18/07/2020
  • 0

قطعا شنیده‌اید که در مسابقات آدریا کاپ دیمیتروف و چوریچ و بعد از این دو ویکتور ترویتسکی سومین بازیکن صاحب نامی بود که در حین برگزاری این مسابقات به کرونا مبتلا شدند و نواک جوکوویچ که تا حد زیادی در برگزاری این مسابقات، تاثیر داشت، مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت که البته خود وی نیز به این ویروس مبتلا شد. او در جدیدترین مصاحبه خود در این مورد صحبت کرد.

آیا انتقادات شدید از نواک جوکوویچ منصفانه است؟

در مسابقات آدریا کاپ دیمیتروف و چوریچ و بعد از این دو ویکتور ترویتسکی سومین بازیکن صاحب نامی بود که در حین برگزاری این مسابقاتبه کرونا مبتلا شد تا انتقادات از جوکوویچ روز به روز افزایش یابد. نواک جووکوویچ نیز پس از این سه تنیسور مشهور چهارمین فردی بود که به ویروس کرونا مبتلا شد تا برخی‌ها معتقد باشند که بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی بالاخره دامان او را هم گرفته است. تست کرونا همسر و مربی بدنساز او نیز مثبت اعلام شد تا انتقادها بیش از پیش افزایش پیدا کند.
انتقادها از جوکوویچ بخاطر برگزاری مسابقات آدریا و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی به حد زیادی رسید تا جایی که زمزمه‌هایی نیز شنیده می‌شد که برخی بازیکنان خواستار عزل او از ریاست شورای بازیکنان شده‌اند زیرا برگزاری این مسابقات سابقه کاری او تا حد زیادی زیر سوال برد. به گفته منتقدان که عقیده دارند، جوکوویچ با به راه انداختن این مسابقات نه تنها جان خودش و بازیکنان دیگر را به خطر انداخته بلکه مردم عادی را نیز که برای تماشای این بازی‌ها به ورزشگاه آمدند در معرض خطر جدی قرار داده است و او صلاحیت ماندن در ریاست شورای بازیکنان را ندارد. علاوه بر این، بسیاری هم معتقدند این اتفاقات به وجهه و اعتبار تنیس لطمه خواهد زد و چه بسا باعث خواهد شد که شروع مجدد رقابت‌ها به تعویق بیفتد.‌ پس از این انتقادات شدیدی که به نواک جوکوویچ شد او تقریبا مصاحبه خاصی را انجام نداده بود ولی دیروز در مصاحبه خود از این حجم انتقادات زیادی که روانه او شده ابراز ناراحتی کرد و در این باره گفت:

انتظار این همه انتقاد را نداشتم. همه چنان در مورد من و برگزاری مسابقات صحبت می‌کنند گویی که من از قصد این کار را انجام دادم تا برخی از بازیکنان به ویروس کرونا مبتلا شوند. مسئله قطعاً فراتر از انتقاد است و به نظر قصد و غرضی در کار است تا مرا بخاطر عقاید متفاوتم مجازات کنند. انگار یک نفر حتما باید سقوط کند؛ دنبال یک نام بزرگ هستند تا همه تقصیرها را گردن او بیاندازند. قضاوت را به دیگران واگذار می‌کنم که بگویند این اتهام‌ها و صحبت‌ها منصفانه بود یا نه، من که این‌گونه فکر نمی‌کنم زیرا همیشه در این گونه موارد حتما باید یک نفر باشد تا تقصیرها را بر گردن بگیرد ولی فکر نمیکنم آن یک نفر من باشم زیرا من همیشه به پیشرفت ورزش تنیس فکر کرده‌ام و برگزاری این مسابقات نیز صرفا بازی کردن بوده نه چیز دیگری. واقعا نمی‌دانم چه بگویم زیرا بسیار ناراحت هستم.

نواک جوکوویچ
جوکوویچ در خصوص شرکت کردن در سایر مسابقات گفت:

در خصوص مسابقات آمریکا نمی‌دانم که بتوانم شرکت کنم یا خیر زیرا شیوع ویروس کرونا در کشور آمریکا بسیار زیاد شده است و شرایط مساعد نیست. در واشینگتن شرکت نخواهم کرد، اما سینسیناتی در برنامه‌ام است. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی حضور در مسابقات رولان گاروس خطر کمتری دارد. مسترز رم و مادرید نیز در برنامه‌ام است و به احتمال زیاد در این دو شرکت خواهم کرد. امیدوار هستم هر چه سریعتر این ویروس به اتمام برسد تا همه بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.

وی درباره عوض شدن روش محاسبه رنکینگ اذعان داشت:

در شرایط فعلی چاره‌ای جز این کار نداریم زیرا همه چیز با چند ماه گذشته فرق می‌کند و معضلی به نام ویروس کرونا تمام فعالیت‌ها در سراسر جهان را تحت الشعاع خود قرار داده است. این موضوع در شورای بازیکنان مطرح شد و ما تلاش کردیم شیوه‌ای را انتخاب کنیم که آن دسته از بازیکنان که به دلیل خطرات موجود نمی‌خواهند تا پایان سال جاری در مسابقات شرکت کنند آسیب زیادی نبینند. از سوی دیگر برای بازیکنانی که شرایط حضور در مسابقات را دارند این فرصت فراهم است تا به امتیازات خود اضافه کنند. در شرایط موجود این بهترین راه‌حل بود و فکر نمی‌کنم کسی راهکار بهتری را سراغ داشته باشد. در همین روش شاید من هم به عنوان یک تنیسور از سایرین عقب بیفتم ولی مشکلی نیست. همیشه یک نفر ممکن است احساس کند شرایط به ضررش است، اما باید تکرار کنم که هدف ما این بود راهی پیدا کنیم تا بازیکنانی که نمی‌توانند در رقابت‌ها شرکت کنند نگران از دست دادن امتیازات خود نباشند. تا زمانی که این مشکل حل شود باید با همین شرایط کنار بیایم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار