29/03/2024

نیک کیریوس: آتش‌سوزی استرالیا در حال حاضر از مسابقات ATP Cup هم مهم‌تر است

  • توسط مینا
  • 05/01/2020
  • 0

نیک کیریوس روز جمعه و در جریان دیدار دو تیم استرالیا و آلمان در تورنمنت تنیس ATP Cup بیست ضربه اِیس زد که این ضربات چهار هزار دلار استرالیا خرج برای این بازیکن به‌همراه داشتند البته با هدفی نیک!

مصاحبه نیک کیریوس

جمع شدن این مبلغ دلیل خوبی داشت. نیک کیریوس که اغلب به‌خاطر رفتارهای عجیب و احساسی خود در مسابقات تنیس به‌عنوان پسر بد تور ATP شناخته می‌شود، قول داده که به ازای هر ضربه ایس که در دو تورنمنت ATP Cup و اوپن استرالیا در زمین حریفان خود بخواباند، ۲۰۰ دلار استرالیا برابر با ۱۴۰ دلار آمریکا کنار بگذارد. مبلغ کل جمع‌شده برای کمک به بازیابی خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی بزرگ استرالیا فرستاده خواهد شد. این فاجعه تاکنون ۱۹ کشته برجای گذاشته است و همچنین هزار و چهارصد نفر نیز بر اثر آن بی‌خانمان شده‌اند. اما کیریوس در جریان دیدار روز جمعه خود برابر یان لنارد استروف آلمانی که در شهر بریسبین برگزار می‌شد ضربات سرویس قدرتمند و البته باارزشی می‌زد. کیریوس در نهایت این بازی را با نتایج ۶-۴، ۷-۶ (۴) به نفع خودش تمام کرد. پس از کیریوس، الکس ده مینار بود که توانست برابر بازیکن قدرتمند تیم آلمان یعنی الکساندر زور، نفر هفتم رده‌بندی به یک پیروزی دور از انتظار دست یابد. ده مینار در حالی که یک ست از حریف عقب افتاد بود با نتایج ۴-۶، ۷-۶ (۳) و ۶-۲ در استادیوم پت رفتر به پیروزی رسید. استرالیا همچنین بازی بخش دوبل را نیز به نفع خود تمام کرد تا آلمان را سه بر صفر از پیش رو برداشته باشد.

کیریوس ایده اهدای مبلغی کمک به ازای هر ضربه ایس را چند روز پیش مطرح کرده بود و همین باعث شد تا بازیکنان دیگر و مسئولان برگزاری دو تورنمنت ATP Cup و اوپن استرالیا نیز از این حرکت خیرخواهانه الهام بگیرند و تلاش‌هایی انجام بدهند. کیریوس پس از بازی گفت که توسط جمعیت حاضر در استادیوم روحیه گرفته و همچنین از اراده مردمی که در بخش‌های مختلف کشور استرالیا، از جمله شهر مادری خود کیریوس یعنی کانبرا با آتش مقابله می‌کنند انگیزه دریافت کرده است. در همان ابتدا بود به‌خاطر کیفیت بد هوا که ناشی از سمیت آتش‌سوزی است، بازی‌های شهر کانبرا، پایتخت استرالیا به شهر سیدنی منتقل شد.

نیک کیریوس

نیک کیریوس پس از پیروزی برابر لنارد استروف در حالی که احساساتی شده بود و همزمان هم اشک و هم عرقش را با حوله پاک می‌کرد اینطور گفت:

این شرایط دشوار است. پولی که جمع شده است به خانواده‌ها، آتش‌نشان‌ها، حیوانات و همه کسانی که خانه‌ها و خانواده‌هایشان را از دست دادند خواهد رسید و این یک مسئله واقعی است و همانطور که می‌دانید از تنیس هم بزرگتر است. راستش را بخواهید ورود به زمین و تمرکز کردن بر روی تنیس دشوار است. تمام چیزی که به آن فکر می‌کردم، هر ضربه ایسی بود که می‌زدم. هر زمان از بازی که پشت خط سرویس قرار گرفتم تنها به ایس کردن فکر می‌کردم.

اما روز جمعه در جریان بازی‌های اولین دوره از مسابقات ATP Cup، کانادا اولین پیرو نخستین دوره از این تورنمنت بین‌المللی لقب گرفت. در یکی از شگفتی‎‌های مهم روز اول، تیم آمریکا در حالی که فقط یک امتیاز با پیروزی برابر نروژ فاصله داشت در نهایت برابر تیم اروپایی مغلوب شد. این تورنمنت تنیس ۲۴ تیمی شروع برای فصل ۲۰۲۰ خواهد بود. بازی‌های در شهرهای بریسبین و سیدنی در ساخل شرقی و شهر پرث در ساحل غربی استرالیا برگزار خواهد شد. جان ایسنر که با قبول شکست در بازی بخش انفرادی خود برابر کسپر رود از مسببان باخت تیم آمریکا مقابل نروژ بود می‌گوید:

کاری که باید انجام بدهم این است که به بهترین شکل ممکن این بازی را پشت سر بگذارم چون من اصلاً در بازی حضور نداشتم. امیدوارم که بتوانم مسائلی را دست کنم و روز یکشنبه کمی بهتر بازی کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار