19/04/2024

در انتظار پایان ویروس کرونا ؛ احتمال انجام تورها در سال ۲۰۲۰ با برنامه جدید

  • توسط سروش
  • 06/04/2020
  • 0
ورزش تنیس

تورهای حرفه‌ای تنیس مردان و زنان در حال برنامه‌ریزی احتمالی برای دوران بعد از بیماری ویروس کرونا هستند و احتمال دارد تا پایان فصل ۲۰۲۰ برگزار شوند.

در انتظار پایان ویروس کرونا برای برگزاری تورها

مسئولان ارشد WTA و ATP (تورهای تنیس زنان و مردان) روز دوشنبه اعلام کردند گروهشان با یکدیگر روی راه‌‌هایی برای ترسیم یک تقویم جدید کار می‌کنند. طرح‌های زیر در حال بررسی هستند: تورنمنت‌های لغو شده را به هفته‌هایی منتقل کنند که سایر رویدادها در آن قرار داشتند و فصلی را که قرار بود تورهایش در ماه نوامبر به پایان برسند طولانی‌تر کنند. اما در حال حاضر، تمامی مسابقات حرفه‌ای تنیس حداقل تا ۱۳ جولای به واسطه شیوع ویروس کرونا لغو شده‌‍اند و حتی مسابقات تنیس ویمبلدون برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به طور کامل لغو شد. استیو سیمون، رئیس WTA در ایمیلی که به خبرگزاری اسوشیتد پرس ارسال کرد عنوان کرد که تورهای بانوان با جدیت مشغول به همکاری با ما هستند تا احتمال برگزاری مسابقات حرفه‌ای را بعد از این پاندمی به حداکثر برسانند و در حال بررسی طولانی کردن ۴۴ هفته باقیمانده از فصل هستند تا مسابقات بیشتری انجام شد. مسئولان تورها به طور دوره‌ای مشغول خبررسانی به مسئولان

تورنمنت‌ها، بازیکنان و عموم هواداران هستند و به آنان می‌گویند که تعلیق تا چه زمانی ادامه دارد. انتظار می‌رود جدیدترین به روزرسانی این تعلیق تا اواسط ماه می باشد. آندره پادنزی، رئیس ATP گفت ایده‌آل این است که اگر بتوان از ماه جولای مسابقات را از سر گرفت تور مردان در پایان فصل و ماه نوامبر انجام شود. اما او این را هم گفته است که هیچ چیز در این رابطه مشخص نیست. آندره گادنزی در ایمیل ارسالی به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت:

ما در حال حاضر در حال ارزیابی چند تقویم بازبینی شده شده هستیم که براساس تاریخ‌های مختلف بازگشت برای تورها شکل گرفته‌اند و هدف این است که تا آنجا که می‌توانیم تورها را دوباره برنامه‌ریزی کنیم. ما در حال ایجاد رابطه‌ای نزدیک با دیگر مسئولان برگزارکننده با اهداف یکسان هستیم تا آنجاکه امکان دارد مسابقات این فصل را ادامه دهیم.

ویروس کرونا

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز بیش از ۱.۳ میلیون نفر در سراسر جهان حالا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۷۰۰ هزارنفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. به خاطر وجود محدودیت‌ها در تست‌گیری، تفاوت در شیوه‌های شمارش جان‌باختگان کشورهای مختلف و طفره رفتن تعدادی از کشورها در اعلام آمار واقعی درگذشتگان، تعداد واقعی مسلماً بیشتر از این‌هاست. در هفته‌های اخیر، تقریباً تمامی رویدادهای ورزشی در سراسر جهان لغو، برنامه‌ریزی دوباره یا به طور کلی تعطیل شده‌اند. ورزش تنیس به دلیل سفرهای بین‌المللی مورد نیاز برای بازیکنان که باید هفته به هفته انجام شود خود را در موقعیت منحصربه فردی می‌بیند و بازیکنان ماهیتی مستقل دارند و هیچ نظارتی بر روی کار آن‌ها وجود ندارد.

در حالیکه فوق‌ستاره‌هایی مانند سرنا ویلیامز، راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ در طول یک سال میلیون به میلیون جوایز را روی هم انباشته می‌کنند (که بیشتر از طریق اسپانسر است تا جایزه مسابقات) بازیکنان با رتبه پایین‌تر باید برای کسب درآمد در همه تورنمنت‌ها به طور منظم حضور داشته باشند. سیمون روز دوشنبه گفت که متأسفانه WTA این توان مالی را در اختیار ندارد که ذعقب‌افتادگی همه را جبران کند، مخصوصاً آن‌هایی که بیشترین نیاز را احساس می‌کنند. سیمون افزود:

قلب ما برای هواداران، بازیکنان و مسئولان تورنمنت‌ها که تعداد آن‌ها قابل شمارش نیست می‌تپد.

روز دوشنبه اعلام شد که مسابقات ترکیبی تنیس اوپن ATP-WTA مادرید که قرار بود به فاصله روزهای ۱ تا ۱۰ ماه می برگزار شود ورژن بازی ویدئویی خود را در فصاله روزهای ۲۷-۳۰ آوریل به نمایش خواهد گذاشت که بازیکنان در آن به جای استفاده از راکت از کنترل‌های کنسول استفاده می‌کنند. در حدود ۳۲۵ هزار دلار جایزه به برندگان جایزه داده خواهد شد و بعد از آن آن‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که تا چه میزان مبلغی را به بازیکنانی که نیازمند کمک مالی هستند پرداخت کنند. ۵۵ هزار دلار دیگر برای کاهش اثرات اجتماعی ناشی از پاندمی ویروس کرونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مسابقات تنیس اوپن مادرید در سال قبل بیش از ۱۴ میلیون دلار جایزه به شرکت‌کنندگان خود پرداخت کرد. لازم به ذکر است پاندمی ویروس کرونا موجب شد تا کل مسابقات ورزشی جهان تحت تأثیر قرار گیرند که مسابقات تنیس نیز از این قاعده مستثنی نبودند. با تعطیلی کامل مسابقات تنیس ویمبلدون این احتمال وجود دارد که هیچ مسابقه تنیسی در این فصل انجام نشود. با این حال همه مسئولان برگزار کننده تنیس منتظر پایان این پاندمی هستند تا در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار