24/04/2024

کیم کلایسترس برنامه بازگشتش به مسابقات فصل ۲۰۲۰ دنیای تنیس را اعلام کرد

  • توسط سروش
  • 24/12/2019
  • 0

کیم کلایسترس ، بانوی شماره یک سابق دنیای تنیس برنامه‌ بازگشتش به مسابقات فصل ۲۰۲۰ را برای هوادارانش به‌روزرسانی کرد.

زمان بازگشت کیم کلایسترس مشخص شد

او با توجه مصدومیت زانویی که دارد، مسابقات اوپن استرالیای ۲۰۲۰ را از دست می‌دهد و به این ترتیب فصل جدید را با حضور در Abierto GNP Seguros که در مونتری برگزار می‌شود آغاز خواهد کرد. او که سابقه چهار قهرمانی گرند اسلم را در کارنامه دارد، برنامه بازگشتش به دنیای تنیس را با سه تورنمنت در ماه مارس آغاز می‌کند که اولینِ آن‌ها در Abierto GNP Seguros مونتری خواهد بود. کلایسترس طی مصاحبه‌ای در این‌ باره گفت:

از روند رو به رشدی که در پیش گرفتم بسیار خوشحالم و بازگشتم به زمین و دوباره تنیس بازی کردن بسیار عالی خواهد بود. این یک شکست برای من به شمار می‌رفت اما حداقل به خودم ثابت شد که چقدر عاشق این بازی هستم و برای بازگشت به این رقابت‌ها تا چه اندازه مصمم می‌باشم.

وقتی که کلایسترس در پاییز سال گذشته بعد از هفت سال و حضور در یو اس اوپن ۲۰۱۲، بازگشتش به دنیای تنیس را اعلام کرد، همه دنبال‌کنندگان این رشته ورزشی شوکه شدند. او که مادر سه کودک هم می‌باشد، پیش از اینکه مصدومیتی از ناحیه زانو، برنامه‌هایش را خراب کند، برای حضور در اوپن استرالیای ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده بود. تیمِ کلایسترس در یک کنفرانس خبری اعلام کرد:

در اوایل ماه نوامبر، کیم کلایسترس در جریان یک مسابقه پَدِل از ناحیه MCL پای راستش دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شد. تشخیص قطعی مصدومیت او صورت گرفته است: پیچ‌خوردگی درجه ۲-۳ در لیگامنت میانی (MCL) پای راست او به وجود آمده است اما نیاز به هیچ جراحی‌ای ندارد. کیم کلایسترس تحت نظر دکتر سم ورسلگرز از گروه پزشکی سام که در آکادمی کیم کلایسترس در بریِ کشور بلژیک واقع شده است، معالجه و توانبخشی می‌شود. در حال حاضر شاهد پیشرفت های مثبتی در روند معالجه کیم کلایسترس بودیم و او به زمین تنیس بازگشته و هفته گذشته یک جلسه تمرینی را هم برگزار کرد.

کیم کلایسترس

بعد از Abierto GNP Seguros در مونتری، کیم کلایسترس در BNP Paribas Open که در ایندین ولز برگزار می‌شود شرکت می‌کند؛ تورنمنتی که پیش از این دوبار به قهرمانی در آن رسیده است. سپس نوبت به اوپن ولوو کار می‌رسد که به نخستین تورنمنت زمین خاکی کیم کلایسترس از سال ۲۰۱۱ تا به امروز تبدیل خواهد شد. او به همراه هم‌وطنش جاستین هنین به قهرمانی فدکاپ ۲۰۰۱ رسید و در اواخر سال ۲۰۰۳ در صدر رنکینگ جهانی تنیس بانوان قرار داشتند. او به طور فردی برنده ۴۱ جام در رقابت‌های انفرادی و ۱۱ جام در رقابت‌های دوبل زیر نظر WTA (women’s tennis association) شده است. در هر دو بخش انفرادی و دوبل، او موفق به قهرمانی در گرند اسلم‌ها شده است؛ کلایسترس به طور انفرادی برنده یو اس اوپن و اوپن استرالیا شده و به همراه آی سوگیاما در بخش دوبل موفق به قهرمانی در ویمبلدون و اوپن فرانسه شده است. موفقیت‌های او در گرند اسلم‌ها بیشتر با سه قهرمانی متوالی‌اش در یو اس اوپن به یاد آورده می‌شود.

کلایسترس در سال ۲۰۰۷ و در حالی‌که تنها ۲۷ سال سن داشت، صاحب یک فرزند دختر شد و برای دو سال از میادین دور ماند. او خیلی زود به قهرمانی در یو اس اوپن رسید. سال بعد او از عنوان قهرمانی‌اش در آمریکا دفاع کرد و بعد از اینکه در اوپن استرالیا هم به قهرمانی رسید، به نخستین مادری تبدیل شد که در صدر رنکینگ جهانی تنیس بانوان قرار گرفته است. او همچنین به همراه مارگارت کورت، رکورد بیشترین قهرمانی در گرند اسلم‌ها به عنوان یک مادر را در کارنامه دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار