29/03/2024

طولانی ترین مسابقات تاریخ گرند اسلم

  • توسط مریم
  • 31/01/2020
  • 0
طولانی ترین مسابقات گرند اسلم

قبلا در باره طولانی ترین مسابقات تاریخ تنیس صحبت کرده ایم اما در این مطلب میخواهیم همین موضوع را در مسابقات گرند اسلم بررسی کنیم.

طولانی ترین مسابقات گرنداسلم

مسابقات طولانی اغلب میان بازیکنان برتر جهان شکل میگیرد ایرادات پایین و عدم سرزدن اشتباه از بازیکنان باعث می شود تا کمترین شانس کسب امتیاز را به حریف خود بدهند. البته گاهی نیز این موضوع تنها به دلیل شرایط جوی یا مسائل دیگری بوده که باعث تاخیر مسابقات شده است. به همین دلیل قصد کردیم تا پنج مسابقه از طولانی ترین مسابقات را در رویدادی بزرگ مانند گرنداسلم نام ببریم.

نکاتی درباره طولانی ترین مسابقات

8 سال پیش طولانی ترین مسابقه تاریخ تنیس میان نیکولاس ماهوت و جان ایسنر در ویمبلدون در گرفت.

این مسابقه طی سه روز برگزار شد و روی هم رفته 11 ساعت و پنج دقیقه به طول انجامید تا ایسنر با نتیجه 68-70 در ست فینال زمین را با پیروزی ترک کند.

هیچ کدام از مسابقات گرنداسلم به غیر از مسابقات آزاد امریکا تا به اکنوان به ست تای بریک نرسیده بودند. چنانچه یک مسابقه به این ست برسد بازی آنقدر ادامه پیدا می کند تا یکی از طرفین بتواند به امتیاز برتری دست پیدا کند.

دومین مسابقه طولانی تاریخ تنیس رویارویی مابین جان ایسنر و کوین اندرسون بود که 6 ساعت به طول انجامید.

پنج مسابقه طولانی در تاریخ گرند اسلم

نواک جوکوویچ و رافائل نادال، فینال مسابقات آزاد استرالیا 2012 – پنج ساعت و پنجاه و سه دقیقه

مهارت تقریباً یکسان این دو بازیکن باعث شد تا این مسابقه به یکی از بهترین مسابقات تاریخ تنیس تبدیل شود.

بعد از پنج ساعت و پنجاه و سه دقیقه نواک جوکوویچ برتری خود را در این مسابقه اعلام کرد و سومین عنوان پیروزی مسابقات آزاد استرالیا را به نام خود زد.

نکته جالب اینجاست که در این مسابقه تنها یک تساوی (تای بریک) و آن هم در ست چهارم اتفاق افتاد، اما به دلیل سبک بازی فوق العاده هر دو بازیکن، مسابقه ساعت ها ادامه یافت و پس از نیمه شب به پایان رسید.

هر دو بازیکن در طول مسابقه آنقدر خسته شده بودند که بعد از پایان مسابقه به آنها صندلی دادند تا بنشینند و خستگی مسابقه را از تن به در کنند. نادال اسپانیایی در ست آخر کمی خسته تر به نظر می رسید اما جوکوویچ بازی را با تمام قدرت ادامه داد تا ابتدا نتیجه را به 4-4، سپس آن را به 5-5 رسانید و نهایتاً با امتیاز 5-7 نتیجه مسابقه را به نفع خود تغییر داد.

این مسابقه یکی از بهترین مسابقات گرند اسلم به شمار می رود.

نتایج: نواک جوکوویچ – رافائل نادال، 5-7، 6-4، 6-2، 6-7 (5-7)، 7-5

مارک ناولز و دنیل نستور در برابر سیمون اسپلین و تادی پری، ویمبلدون 2006 – شش ساعت و نه دقیقه

روز نهم از مسابقات قهرمانی ویمبلدون 2006 مسابقه ای بین در عنوان دونفره صورت گرفت که تا به امروز طولانی ترین مسابقه دونفره در تاریخ مسابقات ویمبلدون به حساب می آید. در این مسابقه که دو روز ادامه داشت، مارک ناولز (Mark Knowles) و دنیل نستور (Daniel Nestor) طی 6 ساعت و 9 دقیقه برتری را در برابر سیمون آسپلین (Simon Aspelin) و تاد پری (Todd Perry) از آن خود نمودند.

ناولز و نستور در دو ست اول آنطور که باید نتوانستد برتری خود را به رخ بکشانند اما در ست چهارم با نتیجه 3-6 به مسیر پیروزی بازگشتند.

نتایج: مارک ناولز و دنیل نستور در مقابل سیمون اسپلین و تاد پری 5-7، 6-3، 6-7 (5-7)، 6-3، 23-21

فابریس سانتورو (Fabrice Santoro) و آرنود کِلِمنت (Arnaud Clement)، راند اول مسابقات آزاد فرانسه سال 2004 – شش ساعت و بیست و سه دقیقه

این مسابقه که در اولین راند مسابقات آزاد فرانسه 2004 برگزار شد مابین دو هم وطن درگرفت و در نهایت با پیروزی فابریس سانتورو به پایان رسید

این دو بازیکن فرانسوی تبار با ازدحام جمعیتی که در ورزشگاه برای دیدن مسابقه آن دو جمع شده بودند، یکی از هیجان انگیزترین مسابقات طول تاریخ را بر زمین های خاکی تنیس به نمایش گذاشتند.

نهایتاً سانتورو بازیکن با استعداد عرصه تنیس با برتری خود در مدت شش ساعت و نیم بازی را به پایان رسانید.

نتایج: فابریس سانتورو در برابر آرنود کلمنت، 6-4، 6-3، 6-7 (5-7)، 3-6، 16-14

کوین اندرسون و جان ایسنر، مسابقات نیمه نهایی ویمبلدون 2018 – شش ساعت و سی و پنج دقیقه

این دو بازیکن طولانی ترین مسابقات نیمه نهایی را در تاریخ مسابقات گرنداسلم پشت سر گذاشتند  و یکی از هیجان انگیزترین مسابقات تاریخ تنیس را در 6 ساعت و 35 دقیقه رقم زدند.

ایسنر برای مدت ها تجربه چنین مقابله هایی را داشت و این مسابقه تنها تجربه دیگری بود که به حرفه دوستداشتنی او اضافه گردید.

در دو ست اول هیچکدام از طرفین مسابقه، سرویس دیگری را بریک نکرد. در ست سوم ایسنر (Nicolas Mahut) سرویس حرف را بریک کرد هرچند اندرسون (Kevin Anderson) نیز نا امید نشد و به مبارزه خود ادامه داد و در ست چهارم پیروز میدان بود.

در ست پنجم تا گیم پنجاه، هیچ سرویس بریکی مشاهده نشد و تنها سرو بریک این ست به دست اندرسون اتفاق افتاد.

نتایج: کوین اندرسون و جان ایسنر، 7-6، 6-7، 6-7، 6-4، 26-24

جان ایسنر و نیکلاس ماهوت، راند اول ویمبلدون 2010 – یازده ساعت و پنج دقیقه

هشت سال قبل از مسابقه جان ایسنر و کوین اندرسون، جان ایسنر در برابر نیکلاس ماهوت (Nicolas Mahut) ایستاد و طولانی ترین مسابقه تاریخ گرنداسلم را رقم زد.

این بازی طی 3 روز و 11 ساعت برگزار شد و در نهایت جان ایسنر پیروز میدان گردید. در انتهای بازی هر دو بازیکن با تابلو امتیاز عکس گرفتتند.

شکستن چنین رکوردی آسان نیست و احتمالاً تا مدت ها این بازی به عنوان طولانی ترین بازی در سری مسابقات گرند اسلم خواهد بود.

نتایج: جان ایسنر و نیکلاس ماهوت، 6-4، 3-6، 6-7 (7-9)، 7-6 (7-3)، 70-68

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار