16/04/2024

آندری روبلف و کورنتین موتت در فینال تورنمنت دوحه به مصاف هم خواهند رفت

  • توسط سروش
  • 12/01/2020
  • 0

دو ستاره جوان دنیای تنیس یعنی آندری روبلف ۲۲ ساله و کورنتین موتت ۲۰ ساله برای کسب نخستین جام رقابت‌های سال ۲۰۲۰ ATP Tour به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

صعود آندری روبلف به فینال مسابقات دوحه

هر دوی آن‌ها دیدارهای یک چهارم نهایی و نیمه نهایی‌شان در Qatar ExxonMobol Open را روز جمعه با پیروزی پشت سر گذاشتند. آندری روبلف به عنوان شانس دوم قهرمانی موفق شد تا با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ مقایل میومیر کچمانوویچ به پیروزی برسد و راهی فینال تورنمنت دوحه شود. کچمانوویچ تنها بازیکنی بود که پیش از لغو بازی‌های روز پنجشنبه به دلیل باران جواز حضور در مرحله بعدی این رقابت‌ها را به دست آورده بود. پیش از آن در همان روز جمعه، روبلف طی یک ساعت و ۴۱ دقیقه با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ پیر هیوز هربرت را شکست داده بود. آندری روبلف که برای پیروزی مقابل کچمانوویچ به تنها ۵۳ دقیقه نیاز داشت، گفت:

در بازی دوم امروز حتی نسبت به بازی اولم احساس بهتری داشتم. حرکات، ضربات و انرژی‌ام در بازی دوم نسبت به بازی اول خیلی بهتر بود.

این تنیسور روسی که فصل گذشته را در جایگاه ۲۲ رنکینگ جهانی دنیای تنیس به پایان برد، به رکورد ۸ برد و ۲ باخت در رقابت‌های ATP ۲۵۰ دست یافته و نخستین حضورش در این تورنمنت را سال ۲۰۱۸ با نایب قهرمانی به پایان رساند. او امیدوار است تا سومین قهرمانی‌اش در سطح رقابت‌های تور را به دست آورد (بعد از Umag در سال ۲۰۱۷ و مسکو در ۲۰۱۹). وی ادامه داد:

قطعا راهیابی به فینال چنین تورنمنتی در ابتدای فصل بسیار فوق العاده است. احساس بسیار خوبی دارم. خواهیم دید که چه اتفاقاتی در بازی فردا می‌افتد. تلاش می‌کنم تا بهترینِ خودم را در زمین بازی به نمایش بگذارم. موتت در طول یک هفته گذشته عملکرد بسیار خوبی از خودش بر جای گذاشته است. او مقابل بازیکنانی به پیروزی رسیده که رقبای واقعا سرسختی بودند.

آندری روبلف

موتت در روز جمعه به دو دستاورد بزرگ رسید؛ او موفق شد تا برای اولین بار به نیمه نهایی و فینال یک تورنمنت تحت نظر ATP صعود کند. این تنیسور فرانسوی NextGen ATP، فرناندو ورداسکو را در نخستین بازی‌اش طی دو ساعت و ۱۲ دقیقه و با نتایج ۶-۴، ۴-۶ و ۶-۴ شکست داد. سپس موفق شد تا شانس اول قهرمانی در این رقابت‌ها یعنی استانیسلاس واورینکا را طی دو ساعت و با نتایج ۳-۶، ۷-۵ و ۶-۳ از پیش‌رو بردارد. در دور دوم هم او موفق به پیروزی برابر میلوش رائونیک، شانس چهارم قهرمانی در تورنمنت دوحه شده بود. واورینکا گفت:

او احساس بسیار خوبی در بازی داشت. فکر می‌کنم به خوبی در زمین جابجا می‌شد، توپ را لمس می‌کرد و اتفاقات پیش‌رو را پیش‌بینی می‌کرد. دلیل برد امروز او بازی تهاجمی‌اش بود و من به اندازه‌ای خوب نبودم که قادر به متوقف کردنش باشم؛ این مسئله تفاوت را رقم زد. او بازیکن جوان و بسیار خوبی است.

واورینکا در رقابت‌های دوبل هم حضور داشت و پیش از آن موفق شده بود تا آلیاز بدنه را در یک چهارم نهایی با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ شکست دهد. بهترین نتیجه واورینکا در دوحه به سال ۲۰۰۸ بر می‌گردد؛ جایی‌که این تنیسور سوئیسی در دیداری سه سته، فینال را به اندی ماری واگذار کرد. مرد شماره سه سابق جهان در مقابل بدنه تنها دو امتیاز از سروهای اولش را از دست داد (۲۷ از ۲۹) و از هر دو برک پوینتش استفاده کرد تا طی ۸۳ دقیقه مقابل حریفش به پیروزی برسد. واورینکا گفت:

در مجموع این تورنمنت به دلایل مختلفی خوب بود. قطعا دوست داشتم تا امروز به پیروزی برسم و در فینال فردا حضور داشته باشم. در بازی عصر خوب کار کردم اما بازی شب را باختم. با این حال نکات مثبت بسیاری وجود دارد. در مجموع بسیار خوب ظاهر شدم و حالا اینجا را به مقصد استرالیا ترک خواهم کرد. یک هفته فرصت دارم تا خودم را آماده کنم و امیدوارم که در آنجا کارهای بزرگی انجام دهم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار