20/04/2024

استفاده بهینه از توپ های قدیمی تنیس

  • توسط مریم
  • 07/03/2020
  • 0

اگر عاشق تنیس و اهل این ورزش جذاب و مفرح باشید، تعداد زیادی توپ قدیمی و بدون کاربرد تنیس در منزل شما پیدا می شود. با اینکه به سادگی می توان آن‌ها را دور انداخت اما راهکارهای جذابی وجود دارد که می توانید دوباره از این توپ های قدیمی تنیس استفاده کنید. در این مقاله به تعدادی از این کاربردها اشاره خواهیم کرد. البته محدودیتی برای این مسئله وجود ندارد. شما نیز می توانید کارکردهای مورد نظر خود را برای آن‌ها پیدا کنید. ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

استفاده بهینه از توپ های قدیمی تنیس

1. احیای توپ های قدیمی تنیس

استفاده بهینه از توپ های قدیمی تنیس

اگر توپ شما کثیف است، با آب آن را خوب شستشو دهید. کافی است اندکی آب و صابون به آن زده و گرد و خاک و لکه های آن را پاک کنید. البته می توانید آن را داخل ماشین لباسشویی نیز بیندازید. اگر قسمتی از توپ تنیس شما پاره شده یا نصف شده است، آن را دور نیندازید. ممکن است کاربردی برای آن پیدا شود که در ادامه توضیح خواهیم داد.

2. کاربرد داخل منزل

استفاده های زیادی از توپ های قدیمی تنیس می توان کرد. کافی است اطراف منزل را نگاه کرده و محل مناسب استفاده از آن را پیدا کنید. شاید منزل شما نیز دارای کفی چوبی یا حساس باشد. در این صورت می توانید پایه های صندلی را با توپ تنیس مجهز کنید. این کار باعث می شود که جدای از محافظت از کف منزل، صدای بلند حرکت صندلی روی زمین نیز شنیده نشود. توپ های تنیس پاره، سوراخ یا نصف شده گزینه ایده آلی برای این منظور هستند.

یکی دیگر از کارکردهای عجیب اما جالب توپ تنیس نصف شده باز کردن در بطری است. بطری های نوشابه یا آبمیوه بسیاری اوقات به دشواری باز می شوند. کافی است قسمت داخلی توپ تنیس نصف شده را روی درب بطری گذاشته و با فشار دادن آن درب را باز کنید. به دلیل ایجاد اصطکاک زیاد توپ با درب بطری، فشار اندکی برای باز کردن آن نیاز خواهد بود.

در جاهایی که ابزار تیز و برنده وجود دارد، توپ تنیس را روی آن قرار دهید تا از صدمات احتمالی جلوگیری شود. جدای از خانه، در کارگاه ها نیز می توان از توپ تنیس برای پوشاندن گوشه های تیز برخی ابزار استفاده کرد.

برای جلوگیری از کوبیدن دستگیره در به دیوار و خراب کردن رنگ و گچ دیوار نیز می توانید از توپ تنیس استفاده کنید. کافی است یک سوراخ در مرکز توپ ایجاد کنید و دستگیره در را از وسط توپ رد کنید. بدین ترتیب در هنگام باز شدن به آرامی به دیوار کوبیده می شود. همچنین اگر می خواهید کودکان نوپا را از برخی اتاق ها دور نگه دارید این کار به شما کمک می کند. توپ باعث می شود که دستگیره به بدنه در بچسبد و برای باز کردن آن باید توپ را اندکی فشار دهید. این کار معمولاً از عهده کودکان خارج است.

توسط توپ تنیس همچنین می توانید برخی خراش های روی کف را نیز از بین ببرید. کافی است توپ را محکم روی خراش بسابید و نتیجه آن را مشاهده کنید.

3. افزایش کیفیت شستشو

توپ تنیس برای استفاده در ماشین لباسشویی بسیار عالی است. البته مطمئن شوید که از توپ تنیس تمیز استفاده می کنید. 2 عدد توپ تنیس را همراه لباس های خود داخل ماشین لباسشویی بیندازید. این توپ ها باعث می شوند که پارچه های بزرگ دور خود یا یکدیگر نپیچند و راحت تر خشک شوند. پس از هر بار استفاده می توانید توپ ها را داخل یک کیسه انداخته و کنار ماشین آویزان کنید.

پرده های خود را توپ تنیس و نصف پیمانه سرکه داخل ماشین بگذارید و با آب گرم شستشو دهید. سرکه باعث از بین بردن کپک شده و توپ تنیس هم به از بردن کپک یا لکه های بزرگ کمک خواهد کرد.

4. استفاده در گاراژ یا برای خودرو

توپ تنیس می تواند استفاده از گاراژ یا وسیله نقلیه را برای شما ساده تر کند. در صورتی که توپ تنیس را از سقف گاراژ آویزان کنید، هنگام دنده عقب رفتن، به سادگی می توانید تشخیص دهید که دیوار گاراژ کجا قرار دارد.

توپ تنیس را سوراخ کرده و نوک جک دوچرخه خود را با آن بپوشانید. در این صورت هنگام پارک کردن دوچرخه، جک آن در زمین گلی یا چمن فرو نمی رود.

برای آموزش دوچرخه سواری، موتورسواری یا حتی آموزش رانندگی خودرو می توانید توپ های تنیس را نصف کرده و به جای مخروط در بخشی از جاده آموزشی یا حیاط قرار دهید.

اگر خودرو خود را برای مدت زیادی استفاده نخواهید کرد، زیر برف پاک کن خودرو یک قطعه توپ تنیس قرار دهید. این کار باعث می شود که تیغه های برف پاک کن برای مدت بیشتری دوام بیاورند.

اگر بسیاری اوقات پس از پارک کردن خودرو در یک محوطه شلوغ نمی توانید به سادگی آن را پیدا کنید، یک تکه توپ تنیس را روی آنتن خودرو بگذارید. این کار در مواقعی که بسیار عجله دارید، کاربردی خواهد بود و در پیدا کردن سریع خودرو به شما کمک می کند.

در قایق‌های تفریحی نیز می توان نقاط برخورد احتمالی را با نصفه های توپ تنیس پوشش داد. این کار باعث می شود که هنگام برخورد از صدمات احتمالی جلوگیری شود.

5. استفاده در حیاط و باغچه

یک توپ تنیس را به وازلین آغشته کرده و از درخت یا بوته آویزان کنید. این کار برای مواقعی که در خارج خانه و در محوطه ای پر درخت حضور دارید، برای جلوگیری از تجمع و مزاحمت پشه ها کاربرد خواهد داشت.

اگر صندلی راحتی شما در ایوان بین جداره های چوبی گیر می کند، پایه های آن را به توپ تنیس مجهز کنید و با این کار از گیر کردن آن جلوگیری نمایید.

آویزان کردن توپ تنیس در سونا باعث جذب چربی های بدن می شود. هر چند هفته یک بار آن‌ها را تعویض کنید. توپ هایی که استفاده کرده اید را می توانید برای کاربردهای دیگر این مقاله استفاده کنید.

بخشی از توپ را برش دهید و دور قفل هایی که در حیاط و فضای باز قرار دارند را با آن بپوشانید. این کار باعث می شود که قفل از یخ زدن و همچنین زنگ زدن در طولانی مدت محافظت شود.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که احتمال آتش سوزی در آن زیاد است، یک سطل پر از آب و چند توپ تنیس در آن داشته باشید. هنگامی که احتمال آتش سوزی بالا رفت، لوله های خروجی ناودان را با توپ تنیس مسدود کرده و توسط شلنگ ناودان سقف را پر از آب کنید. این کار باعث می شود که احتمال آتش گرفتن منزل اندکی کاهش یابد.

توپ تنیس را از وسط نصف کنید و از آن برای محل رشد بذر گیاهان در گوشه حیاط استفاده کنید.

6. روش متفاوت تمرین با توپ قدیمی

شاید توپ های قدیمی آن‌چنان که باید برای بازی و تمرین حرفه ای مناسب نباشند اما می توان برخی تمرین های خاص را با آن‌ها انجام داد. برای مثال می توانید از آن‌ها برای تمرین ژانگولربازی استفاده کنید. ژانگولربازی با اینکه ارتباطی به تنیس ندارد اما برای افزایش تمرکز در زمین بازی فوق العاده است.

توپ تنیس را توسط یک نخ محکم از سقف آویزان کنید و برای تمرین بیسبال توسط چوب مخصوص به آن ضربه بزنید.

توپ تنیس را در دستان خود فشار دهید و از آن برای تقویت مچ و انگشتان خود استفاده کنید.

دو عدد توپ تنیس را سوراخ کنید. سوراخ توپ کافی است به اندازه ته یک خودکار باشد. سوراخ ها از یک سمت ایجاد شده و از سمت دیگر نیز خارج شوند. از داخل یکی از سوراخ ها توپ ها را پر از شن و ماسه و سنگ ریزه کنید. از محل سوراخ ها یک تکه طناب ضخیم عبور دهید. پس از عبور کردن طناب از دو سر توپ، دو سر طناب را گره بزنید. از آن برای یک دمبل کوچک برای کودکان استفاده کنید.

هنگام شنای قورباغه و پروانه یک توپ تنیس را زیر چانه خود قرار داده و در این حالت شنا کنید. این کار به این دلیل است که در این دو نوع شنا چانه همواره باید به سینه شما نزدیک باشد و توپ تنیس این مسئله را هنگام شنا به شما یادآور می شود.

7. استفاده برای کاردستی

از توپ تنیس می توان به عنوان ابزاری برای صنایع دستی و دادن کادو استفاده کرد. برای مثال می توانید روی توپ تنیس چشم، گوش، دهان، بینی و مو قرار دهید و شخصیت جذابی بسازید. همچنین می توانید کشورهای مختلف را روی توپ رسم کرده و آن را به شکل کره زمین درآورید. چسباندن چند توپ به یکدیگر و ساختن بناهای مشهور توسط آن‌ها نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

توپ تنیس را به شیوه ای خلاقانه تزئین کرده و از آن به عنوان قلک استفاده کنید. این مورد را می توانید به کسانی که دوست دارید نیز هدیه دهید.

توپ تنیس را از وسط نصف کنید. یک قطع آهنربا به بخش داخلی آن بچسبانید. سپس روی آهنربا یک قطعه اسفنج چسبانده و از آن به عنوان پاک کن تخته وایت بورد استفاده کنید.

از توپ تنیس برای ساخت عروسک استفاده کنید. می توانید چند توپ را به هم چسبانده و از هرکدام برای بخش هایی از سر، بدن، دست و پا استفاده کنید.

چند عدد توپ تنیس مینیاتوری (معمولاً از اسباب بازی فروشی) تهیه کنید. به همراه توپ های خودتان یک منظومه شمسی طراحی کنید. استفاده از توپ های مینیاتوری کوچک به دلیل اندازه متفاوت سیاره ها است. می توانید از توپ های فوتبال پلاستیکی و رنگ کردن آن‌ها نیز برای سیاره های بزرگ و خورشید استفاده کنید.

8. ایجاد سرگرمی برای حیوانات خانگی

حیوانات خانگی بخصوص گربه علاقه زیادی به بازی با توپ دارند. می توانید از توپ های تنیس قدیمی برای سرگرمی آن‌ها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که بخش هایی از توپ جدا کنده نشده باشد که بین دندان یا موی حیوان گیر کند.

از توپ تنیس می توانید برای بازی سرگرم کننده و مورد علاقه آن‌ها استفاده کنید. برای مثال توپ را برای آن‌ها قل دهید یا پرت کنید تا گربه شما آن را برایتان بیاورد.

9. حرکت های فیزیوتراپی و ماساژ

هنگامی که از یک روز خسته کننده برگشته اید، توپ تنیس می تواند به داد شما برسد. توپ را روی زمین گذاشته و هر جای بدن خود را که می خواهید با آن ماساژ دهید. کف پاها، پشت، قوس کمر، ران و باسن را می توانید با توپ ماساژ دهید.

یک پای خود را در هوا نگه دارید و با گذاشتن پای دیگر روی توپ به تمرین تعادل بپردازید. این کار به ماساژ کف پا نیز کمک می کند.

اگر در خواب خروپف می کنید، در جیب عقب پیژامه خود یک توپ تنیس قرار داده و آن را بدوزید. در این صورت همیشه سعی می کنید روی پهلوی خود بخوابید. بیشتر کسانی که خروپف می کنند، در صورتی که به پشت نخوابند، خروپف آن‌ها قطع شده یا به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

از توپ تنیس برای کاهش سردرد استفاده کنید. 2 عدد توپ تنیس را داخل یک جوراب گذاشته و سر جوراب را گره بزنید. توپ ها را روی یک سطح سخت مانند یک کتاب قرار دهید. پس گردن خود را روی آن گذاشته و برای مدت 5 دقیقه استراحت کنید. سردرد شما کاهش خواهد یافت.

کسانی که کف پای صاف دارند، می توانند از توپ تنیس برای کاهش درد کف پا و همچنین ماساژ آن استفاده کنند. ماساژ کف پا به تقویت عضلات کف پا کمک کرده و امکان آسیب دیدگی را در این افراد کاهش می دهد. همچنین برای درمان و کاهش درد خار پاشنه نیز می توان از توپ تنیس استفاده کرد.

10. ابزار موسیقی

برخی از کارکردهای مرتبط با موسیقی را توسط توپ تنیس می توان انجام داد. قسمتی از توپ تنیس را شکاف دهید. چند عدد دانه یا تیله برای ایجاد صدای جیرینگ جیرینگ داخل آن قرار دهید. توپ را به دست نوزاد و کودکان بدهید تا با آن سرگرم شوند. همچنین می توانید با آویزان کردن آن در بالای در ورودی مغازه نیز از ورود مشتری با شیوه ای خلاقانه و متفاوت باخبر شوید.

11. برپایی جشن

در جشن ها و مراسم های خانوادگی نیز می توانید از توپ تنیس استفاده کنید. توسط سوزن از وسط هرکدام از توپ ها یک نخ عبور دهید و آن را در سمت دیگر گره بزنید. نخ ها را به بادکنک هایی که با هلیوم پر شده اند، ببندید. 2 یا 3 بادکنک را به هر توپ متصل کنید. توپ ها را در جای دلخواه خود در منزل قرار دهید.

همچنین می توانید توسط توپ های تنیس قدیمی با یکدیگر بازی کنید. تقریباً هر بازی می تواند با توپ انجام شود. خلاق باشید و بازی مورد علاقه خود را در روز جشن و مراسم انجام دهید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار