19/04/2024

استفانوس تسیتسیپاس: باید در زمین کنترل احساسات خود تعادل بیشتری ایجاد کنم

  • توسط سروش
  • 19/01/2020
  • 0

در یک سال اخیر چیزهای زیادی برای استفانوس تسیتسیپاس تغییر کرده است. این تنیسور ۲۱ ساله از قهرمانی در مسابقات Next Gen ATP Finals در سال ۲۰۱۸ به قهرمان مسابقات Nitto ATP Finals در سال ۲۰۱۹ تبدیل شد و توانست برای اولین‌بار به جمع ۵ نفر برتر رنکینگ تنیس راه پیدا کند.

مصاحبه استفانوس تسیتسیپاس

استفانوس تسیتسیپاس در سال ۲۰۱۹ همچنین سه قهرمانی تور ATP را به کارنامه خود اضافه کرد. اما در زمینه عملکرد در تورنمنت‌های گرند اسلم، این جوان یونانی سال قبل در مسابقات اوپن استرالیا تا مرحله نیمه نهایی نیز بالا آمده بود. تسیتسیپاس حالا مشتاق است از فرصت دیگری استفاده کند تا یک‌بار دیگر در برابر جمعیت پرشور هواداران استرالیایی بدرخشد. تسیتسیپاس می‌گوید:

من واقعا منتظر این چالشی هستم که در برابرم قرار گرفته است. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا چیزهایی نشان بدهم. از سال گذشته خاطرات خیلی خوبی در اینجا دارم. به مرحله نیمه نهایی رسیدم و رویایم را محقق کردم. پارسال با آدرنالین بسیار زیادی بازی می‌کردم. من واقعا از هواداران استرالیایی و انرژی که این مردم دارند لذت بردم.

در سال ۲۰۱۹، استفانوس تسیتسیپاس روحیه جنگندگی خود را به خوبی نشان داد. او در پنج دیدار پیاپی در حالی که این بازی‌ها چهار ستی شده بودند به پیروزی رسید تا اولین تجربه نیمه نهایی گرند اسلم خود را در همین رویداد کسب کند. این تنیسور یونانی بلندقامت با سبک بازی تهاجمی و شجاعانه خود هواداران حاضر در استادیوم‌ها را تحت تأثیر قرار داد. نقطه اوج عملکرد تسیتسیپاس در اوپن استرالیا ۲۰۱۹ پیروزی در برابر مدافع عنوان قهرمانی دو دوره این تورنومنت یعنی راجر فدرر بود. اما نفر ششم رنکینگ تنیس مردان پس از شکست برابر رافائل نادال در مرحله نیمه نهایی نه تنها در بازی خود پیشرفت کرده است بلکه از نظر روحی و روانی نیز به سطوح بالاتری رسیده است. تسیتسیپاس در طول بازی‌های بر روی پیدا کردن یک تعادل احساسی تمرکز کرده بود تا به سطوح بالاتری از ثبات برسد.

استفانوس تسیتسیپاس

خودش در این رابطه می‌گوید:

من تعادل بیشتری در خودم ایجاد کرده‌ام. تا پیش از این من در زمینه کنترل احساسات خودم بسیار نامتعادل بودم. امکان داشت که تنها ظرف مدت چند بازی به طور ناگهانی عصبانی و خشمگین شوم. من فکر می‌کنم که ایجاد تعادل درون سرم و همچنین فکر کردن در یک راستای مستقیم برایم مفید خواهد بود. قرار است چیزهایی را امتحان کنم. منظورم این است امیدوارم این راه حل باعث شود تا به عنوان یک بازیکن رشد کنم. به نظر من برای رشد کردن یک شخص تعادل هم مهم است. اگر شما یک روز بتوانید احساسات خود را کنترل کنید و روز دیگر قادر به انجام این کار نباشید، این ممکن است برایتان گران تمام شود.

تسیتسیپاس برای اولین مرتبه در یک رویداد گرند اسلم باید از بیشتر از ۱۸۰ امتیاز در رنکینگ ATP دفاع کند. قهرمان چهار دوره مسابقات تور ATP در مرحله اول باید برابر سالواتوره کاروسو قرار بگیرد. تسیتسیپاس سال گذشته پس از آنکه به جمع چهار نفر برتر راه یافت ۷۲۰ امتیاز کسب کرد و امید خواهد داشت که از تجربه‌ای مشابه در مسابقات سال گذشته کوپ راجرز در شهر مونترال درس گرفته باشد. تسیتسیپاس در مسابقات سال ۲۰۱۸ کوپ راجرز توانست برابر بازیکنان جمع ۱۹ نفر برتر رنکینگ ATP چهار پیروزی پیاپی کسب کند اما این بازیکن یونانی سال بعد از آن نتوانست از ۶۰۰ امتیاز خود در کانادا دفاع کند و در دیدار مرحله اول خود برابر هوبرت هورکاز شکست خورد. تسیتسیپاس درباره این موضوع گفت:

من با توجه به آنکه در سال ۲۰۱۸ چه کارهایی انجام داده بودم، قبل از تورنومنت مونترال سال گذشته استرس زیادی داشتم. پس از باخت به خودم گفتم تو چرا باید اینقدر استرس داشته باشی؟ این معنی ندارد، تنها باید یک شروع تازه داشته باشی، این یک تورنومنت جدید است و به اتفاقاتی که سال قبل افتاد فکر نکن.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار