24/04/2024

اشلی بارتی به عنوان برترین تنیسور زن جهان در سال ۲۰۱۹ برگزیده شد

  • توسط سروش
  • 22/12/2019
  • 0

در مراسمی که هر ساله سازمان برگزار کنندۀ مسابقات تنیس زنان (WTA) مسئول برگزاری آن است، اشلی بارتی استرالیایی به عنوان برترین بانوی تنیس باز جهان در سال ۲۰۱۹ انتخاب گردید.

اشلی بارتی ، برترین تنیسور زن سال ۲۰۱۹

اشلی بارتی ۲۳ ساله با اخذ ۸۲% آرای رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مخلتف، موفق به دریافت این عنوان گران‌بها شد. بانوی تنیس باز استرالیایی، سال ۲۰۱۹ را رویایی پشت سر گذاشت و در این فصل توانست به چهار عنوان ارزشمند رویدادهای تنیس زنان برسد. او برای اولین بار موفق به قهرمانی در مسابقات گرند اسلم اوپن فرانسه (رولان گاروس) شد و سپس با کسب عنوان نخست رقابت‌های میامی، توانست در جمع ۱۰ تنیسور برتر رنکینگ قرار گیرد. موفقیت‌های بزرگ بارتی به اینجا ختم نشد و او با قهرمانی در مسابقات پایان فصل تنیس زنان در شنزن چین، به یکی از بزرگترین افتخارات دوران ورزشی‌اش رسید. او با دریافت جایزۀ ۴.۴۲ میلیون دلاری این رقابت‌ها به یکی از ثروتمندترین ورزشکاران زن جهان در سال ۲۰۱۹ نیز تبدیل گردید تا اشلی بارتی به هر آن‌چه که از ابتدای فصل به‌آن می‌اندیشید، در پایان سال دست یابد. بارتی سال ۲۰۱۹ را با رتبۀ شمارۀ ۱۵ جهان در حالی آغاز نمود که چند هفته بعد و در سیدنی استرالیا موفق به قهرمانی شده بود. وی همچنین در مسابقات اوپن استرالیا نیز تا مرحلۀ یک چهارم پایانی نیز بالا آمده بود.

بارتی در سال ۲۰۱۹ رکوردهای جالبی را به نام خود و استرالیا به ثبت رسانده است. او نخستین بانوی استرالیایی از سال ۱۹۷۳ و دوران باشکوه مارگارت کورت است که توانسته سال را با رتبۀ شمارۀ یک دنیا به پایان برساند. همچنین اشلی بارتی از سال ۱۹۷۶ و پس از زمان اوون گولاگونگ کولی، اولین بانوی کشور استرالیا تلقی می‌گردد که توانسته فاتح مسابقات گرند اسلم اوپن فرانسه شود. در سال ۲۰۰۲ تنها لیتون هیوئیت سرشناس توانسته بود سال را با رتبۀ اولی دنیا خاتمه دهد و در طی ۱۷ سال هیچ تنیسور زن و مرد استرالیایی، موفق به انجام این کار بزرگ نشده بودند. بارتی در رقابت‌های پایان فصل تنیس زنان در شنزن چین با غلبه بر چهار تنیسور برتر رنکینگ جهانی، توانست فاتح این تورنمنت ارزشمند شود. بارتی دارای جاه‌طلبی فراوانی در رویدادهای تنیس است، اما شاید به آن اندازه در زمین‌های خاک رس شاهد این روحیه بالا از او نبودیم.

اشلی بارتی

هنگامی که با او پس از قهرمانی در مسابقات رولان گاروس مصاحبه شد، بارتی با لبخندی بر لب جواب داد:

من به تیمم گفتم که تنها نگران شکست و حذف شدن هستم. اما حال که به پایان فصل مسابقات خاک رس رسیده‌ایم، من یک‌بار هم شکست نخوردم و در اینجا به قهرمانی رسیدم.

اشلی بارتی سال را با آمارهای جالبی نیز به پایان رسانده است. او سومین بازیکن برتر زن جهان بود که توانسته بیشترین تعداد ضربات ایس (سرویس‌های بدون بازگشت) را در میادین مختلف به ثبت برساند و همچنین برترین بازیکن دنیا از نظر سرویس بوده است. بارتی از نظر میانگین موفقیت در سرویس‌های رفت و برگشت خود نیز در رتبۀ دوم ایستاده است. او با تکیه بر همین آمارها و درخشش فوق‌العاده‌اش توانست گوی سبقت را در بخش بهترین تنیسور زن جهان از دیگر رقبای سرسختش برباید. در این آیتم بازیکنان سرشناسی همچون بیانکا آندرسکو از کانادا، سیمونا هالپ از رومانی، نائومی اوساکا از ژاپن و همچنین کارولینا پلیسکووا از جمهوری چک که در سال گذشته به این جایزۀ مهم رسیده بود، حضور داشتند. بانوی شمارۀ یک جهان باید به سرعت خود را برای تورنمنت‌های مهم ماه ژانویه در سال جدید و به خصوص گرند اسلم اوپن استرالیا مهیا سازد. اشلی بارتی کار سختی را برای تکرار عناوین و افتخاراتش در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت و باید دید وضعیت او در فصل جدید به چه‌گونه‌ای رقم خواهد خورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار