28/03/2024

اشلی بارتی و یاسترمسکا با شکست رقبایشان به فینال تورنمنت آدلاید رسیدند

  • توسط مینا
  • 18/01/2020
  • 0

اشلی بارتی شانس اول قهرمانی در تورنمنت آدلاید موفق شد تا برابر هم‌وطنان خودش با نتایج ۳-۶، ۶-۱ و ۷-۶ دنیله کالینز را طی یک ساعت ۵۵ دقیقه شکست دهد.

حضور اشلی بارتی در فینال تنیس آدلاید

این سومین پیروزی بارتی برابر رقیب آمریکایی‌اش بود که بعد از شکست در ست اول با یک کامبک عالی او را از پیش‌رو برداشت. اشلی بارتی حالا برای سومین سال پیاپی در هفته دوم فصل به فینال می‌رسد. او سال ۲۰۱۸ در سیدنی با قبول شکست مقابل آنجلیک کربر، نایب قهرمان شد و سال گذشته هم به پترا کویتووا باخت و حالا امیدوار است که فردا با پیروزی برابر دایانا یاسترمسکا، به یک قهرمانی شیرین خانگی برسد. این در حالی است که کالینز رکورد چهار شکست در نیمه نهایی‌های WTA را یدک می‌کشد و تنها سه امتیاز با صعود به نخستین فینالش فاصله داشت. بارتی بعد از بازی گفت:

فکر می‌کنم امشب به سختی کار کردم و در نهایت نتیجه‌ای که می‌‌خواستم را به دست آوردم. این در حالی بود که دنیله توانایی به دست گرفتن کنترل بازی را داشت. او در رالی‌ها بسیار خوب عمل کرد و فکر می‌کنم از ست دوم و زمانی‌که در فاز دفاعی قرار داشتم بهتر عمل کردم. بدون شک ست سوم بسیار دشوار بود و چنین شرایطی در بازی‌های بزرگ پیش‌بینی می‌شود.

کالینز ۲۶ ساله فصل جدید را بسیار خوب شروع کرده؛ او در بریزبین، الینا اسویتولینا را با نتایج ۶-۱ و ۶-۱ شکست داد، سوفیا کنین و بلیندا بنچیچ را این هفته با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ از پیش‌رو برداشت و عملکرد بسیار خوبی در برابر بانوی شماره یک دنیای تنیس از خودش برجای گذاشت. کالینز در ست اول با نتیجه ۳-۰ از بارتی پیش افتاد. گرچه قهرمان رولاند گاروس در گیم هفتم بازی که از قضا گیم سرو حریفش بود با نتیجه ۴۰-۰ از کالینز پیش افتاد اما بانوی شماره ۲۷ دنیای تنیس با کسب پنج امتیاز متوالی به بازی برگشت.

اشلی بارتی

در ست دوم، بارتی در رالی‌های طولانی بیشتری برنده شد و درصد امتیازگیری کالینز در سروهای اولش از ۷۶ درصد به ۴۸ درصد سقوط کرد. این در حالی بود که آمار سروهای بارتی روندی صعودی‌ را طی کرد و از ۵۲ درصد در ست نخست به ۵۹ و ۶۹ درصد در ست‌های دوم و سوم رسید. همانطور که او آمار امتیازات سرویسش را از دو، به عدد پنج و هفت رساند. بارتی در ست دوم طی رقابتی یک طرفه به پیروزی رسید. در ست سوم اما بازی بسیار نزدیک دنبال می‌شد و کار به تای برک کشید و سرانجام بارتی برنده این نبرد سخت و دشوار شد.

بانوی شماره یک دنیای تنیس برای سومین بار به فینال یک تورنمنت خانگی صعود کرده است؛ او که پیش از این در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بازنده فینال‌هایش در سیدنی بود امیدوار است تا با شکست دایانا یاسترمسکا نخستین جامش در استرالیا را به دست آورد. وی افزود:

این سومین خوش‌شانسی من در خانه است که با صعودم به فینال همراه می‌شود. در یک هفته‌ای که اینجا حضور دارم سعی می‌کنم تا بهترین خودم را به نمایش بگذارم. بی‌صبرانه منتظر دیدار فردا مقابل دایانا هستم. او با توپ خوب کار می‌کند و روی تور هم بسیار خطرناک است.

دایانا یاسترمسکا نیز موفق شد تا آرینا سابالنکا را با نتایج ۶-۴ و ۷-۶ از پیش‌رو بردارد و به فینال صعود کند. او پیش از این برابر تیمه‌ئا بابوس، آنجلیک کربر و دونا وکیچ به پیروزی رسیده بود. اشلی بارتی هم ابتدا با نتایج ۴-۶، ۶-۳ و ۷-۵ آناستازیا پاولیچنکووا را مغلوب کرد، سپس با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ مقابل مارکتا وندروسوا به پیروزی رسید و حالا هم با شکست دنیله کالینز به فینال رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار