19/04/2024

از الکس دی مینور تا تسیتسیپاس؛ عملکرد تنیسورهای جوان در Next Gen ATP Finals

  • توسط مینا
  • 04/11/2019
  • 0

اگر قصد پیش‌بینی ستارگان نوظهور ATP در فصل‌های آینده را دارید، مسابقات Next Gen ATP Finals معیار خوبی برای قضاوت خواهد بود. به همین دلیل نگاهی به وضعیت هیون چانگ، الکس دی مینور و تسیتسیپاس خواهیم انداخت.

از الکس دی مینور تا تسیتسیپاس؛ بررسی عملکرد تنیسورهای جوان

بسیاری از ستارگان فعلی و گذشته ATP که بازیکنانی آینده‌دار محسوب می‌شدند از همین مسابقات به ‌عنوان یک سکوی پرش استفاده کرده‌اند. بسیاری از همین بازیکنان چند ماه پس از درخشش در میلان به تیتر اول اخبار تنیس راه یافتند. در ادامه سه مورد از درخشان‌ترین استعدادهای جوان را که در سال‌های اخیر با نمایش‌های خیره‌کننده در تورنمنت Next Gen ATP Finals توجه همه را به خود جلب کردند با یکدیگر مرور می‌کنیم:

۲۰۱۷. هیون چانگ

این تنیسور اهل کره جنوبی به ‌عنوان هفتمین نفر مجوز حضور در میلان را کسب کرد اما در تورنمنت عملکرد خوبی داشت. چانگ سه مسابقه اول خود در گروه A را با پیروزی پشت سر گذاشت. سپس در مرحله نیمه نهایی برابر دنیل مدودف طی پنج ست به پیروزی رسید. چانگ در دیدار نهایی در حالی که یک ست از دیگر حریف روس خود در این مسابقات، یعنی آندری روبلف عقب افتاده بود موفق شد با نتایج ۳-۴ (۵)، ۴-۳ (۲)، ۴-۲، ۴-۲ حریف را از پیش رو بردارد. چانگ خودش هم نمی‌دانست چگونه در میلان به قهرمانی رسیده است. پس از آن دستاورد بزرگ، چانگ در سال ۲۰۱۸ برای رسیدن به نیمه نهایی اوپن استرالیا مدودف، زورف و جوکوویچ را شکست داد اما مصدومیت‌های پیاپی تا همین چند ماه پیش در روند پیشرفتش خلل ایجاد کرد. چانگ حالا دوباره سالم است و برای صعود به رده‌های بالای رنکینگ آماده می‌شود.

۲۰۱۸. الکس دی مینور

این تنیسور استرالیایی و متولد سیدنی راه و رسم پیروزی در میلان را خیلی زود فرا گرفت. الکس دی مینور در گروه B طی چهار ست برابر روبلف پیروز شد و در دو برد دیگر برابر تیلور فریتز و لیام کارونا تنها یازده گیم به حریفان واگذار کرد. او سپس آمادگی بالای خود را در بازی مرحله نیمه نهایی با غلبه بر یامه مونار اسپانیایی نشان داد. الکس دی مینور در آخر، فینال را به تسیتسیپاس واگذار کرد. این استرالیایی پرتلاش پس از آن ناامید نشد و به روند خوبش ادامه داد. الکس دی مینور سال قبل دو فینال را به حریفان واگذار کرد اما فصل جاری اولین قهرمانی ATP خود را در خانه یعنی مسابقات سیدنی جشن گرفت. وی درباره این قهرمانی گفت:

رسیدن به قهرمانی کاری سخت بود. من در فینال‌های زیادی به میدان رفتم اما هیچکدام با روند دلخواه من پیش نرفتند. پس امروز پس از این قهرمانی خیالم راحت شد.

الکس دی مینور سپس با قهرمانی در آتلانتا، ژوهای و همچنین مقام دومی در بازل، هم ‌اکنون در رده هجدهم رنکینگ قرار دارد.

الکس دی مینور

۲۰۱۸. استفانوس تسیتسیپاس

تسیتسیپاس در اولین دوره مسابقات میلان یک جایگزین بود اما در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان سید برتر در مسابقات حاضر شد. او در ماه آگوست همان سال در مسترز کانادا دوم شد سه هفته قبل از مسابقات میلان با قهرمانی در اوپن استکهلم، به اولین قهرمان یونانی ATP تبدیل شد. تسیتسیپاس سه بازی نخست مرحله گروهی خود را برد و در بازی نیمه نهایی برابر نفر دوم سال ۲۰۱۷ یعنی آندری روبلف در پنج ست پیروز شد. او الکس دی مینور را در فینال شکست داد تا درست مثل چانگ طعم قهرمانی بدون شکست را بچشد. بازهم همانند چانگ، تسیتسیپاس دو ماه بعد در اوپن استرالیا اولین نیمه نهایی گرند اسلم خود را تجربه کرد. او در مرحله چهارم برابر قهرمان دو دوره همین تورنمنت یعنی راجر فدرر یک پیروزی غیرمنتظره کسب کرد. او در ادامه در مسابقات مارسی و استوریل به قهرمانی رسید و در مسترز مادرید با شکست برابر جوکوویچ دوم شد. تسیتسیپاس ماه قبل با غلبه بر نواک جوکوویچ در مسابقات شانگهای، مجوز حضور در Nitto ATP Finals را کسب نمود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار