26/04/2024

الینا اسویتولینا پس از برد برابر کونتا: فکر می‌کنم از نظر کلی قوی‌تر شده‌ام

  • توسط سروش
  • 04/09/2019
  • 0

الینا اسویتولینا با پیروزی در دو ست پیاپی بر یوهانا کونتا در دومین گرند اسلم پیاپی فصل خود به جمع چهار نفر برتر یو اس اوپن ۲۰۱۹ راه پیدا کرد.

صحبت های الینا اسویتولینا پس از صعود به نیمه نهایی اوپن آمریکا

سید شماره پنج مسابقات تنیس آزاد آمریکا یعنی الینا اسویتولینا ، روند برتری خود برابر یوهانا کونتا را در یو اس اوپن نیز ادامه داد. اسویتولینا با پیروزی برابر سید شانزدهم رقابت‌ها، دومین حضور پیاپی خود در مرحله نیمه نهایی گرند اسلم‌ها را محقق ساخت. دیدار الینا اسویتلولینا و کونتا یک ساعت و سی و نه دقیقه طول کشید و در نهایت تنیسور اوکراینی توانست حریف بریتانیایی خود را با نتایج مشابه ۶-۴، ۶-۴ شکست دهد. اسویتولینای اوکراینی سه ماه پیش در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات اصلی تنیس رکورد چهار شکست و صفر پیروزی را ثبت کرده بود اما این نوار ناکامی را در ویمبلدون پاره کرد و اکنون در یو اس اوپن نیز به این روند موفقیت ادامه داد. جالب آنکه اسویتولینا نه در ویمبلدون و نه در یو اس اوپن تاکنون موفق نشده بود به جمع هشت بازیکن برتر راه پیدا کند. اسویتولینا که هنوز در مسابقات حتی یک ست هم به حریفان واگذار نکرده، چهار امتیاز سرویس آورد و پانزده ضربه وینز زد و تنها ۱۳ اشتباه فردی داشت تا در پنجمین رویارویی خود با کونتا، پنجمین پیروزی را کسب کرده باشد و به اولین تنیس‌باز اوکراینی تبدیل شود که در فلاشینگ میدوز وارد مرحله نیمه نهایی خواهد شد. اسویتولینا پس از پایان بازی در کنفرانس خبری درباره اینکه چرا حضورش در مرحله نیمه نهایی یک گرند اسلم تا این حد طول کشیده بود به خبرنگاران گفت:

در تمام دوران ورزشی خودم قدم به قدم پیش رفتم. من در این مسابقات بسیار آهسته پیشروی کردم و کاملا باثبات بودم. به نظر خودم در مراحل چهارم و یک چهارم نهایی، پیش از آنکه در آن دیدارها به پیروزی برسم کار سختی در مسابقات داشتم. بعضی اوقات شکست‌های سخت و دردناکی داشتم اما فکر کنم همین شکست‌ها به من این انگیزه و این اعتماد به نفس را دادند و شاید در برخی از مسابقات به من کمک کردند. برخی از بازیکنان وجود دارند که دوران خوبی را سپری کردند اما سپس به‌خاطر مصدومیت یا مسائل دیگر افت کردند. اما من در بازی‌هایم ثبات بیشتری داشتم و شاید قبلا مسابقات زیادی را در گرند اسلم‌ها نمی‌بردم. احتمالا در گذشته چنین چیزی برای من تاحدودی یک مشکل بود اما دیگر اینطور نیست.

الینا اسویتولینا

نکته جالب آنکه الینا اسویتولینا هم‌اکنون در بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود از نظر نتیجه‌گیری در گرند اسلم‌ها به‌سر می‌برد اما در سایر مسابقات تور WTA از نظر بردن جام توفیق چندانی نداشته است. اسویتولینا که در سال ۲۰۱۷ پنج قهرمانی کسب کرده بود و از این نظر رکورددار آن سال بود در سال ۲۰۱۸ هم چهار بار قهرمان مسابقات شد اما در هردوی این سال‌ها اسویتولینا تنها توانست یک‌بار به مرحله یک چهارم نهایی یک گرند اسلم صعود کند. اما امسال، این بازیکن متولد شهر اودسای اوکراین، در اوپن استرالیا به یک چهارم نهایی رسید، نیمه نهایی ویمبلدون را تجربه کرد و حالا در یو اس اوپن نیز حداقل تا نیمه نهایی پیش آمده است هرچند هنوز هیچ قهرمانی در گرند اسلم‌ها ندارد. الینا اسویتولینا خود در این رابطه گفت:

فکر می‌کنم من از نظر کلی قوی‌تر شده‌ام. از نظر روحی روانی نیز امتیازات پرفشار را بهتر کسب می‌کنم. بدون شک، بعضی روزها این امکان وجود دارد که شما روی فرم نباشید و بهترین بازی خود را ارائه نکنید. اما تلاش می‌کنید که مسیر مخصوص به خودتان را پیدا کنید، روش خودتان برای چگونه تحمل کردن لحظات ناکامی و من فکر می‌کنم از مسابقات سنگاپور فشار را خیلی خوب تحمل کردم. زمانی که بدنم رو فرم باشد و آماده بازی باشم می‌توانم خیلی خوب بازی کنم و در انتهای زمین نیز نمایشی خوب داشته باشم. سنگاپور این اعتماد به نفس را به من داد که می‌توانم در برابر بازیکنان برتر باثبات بالایی بازی کنم.

اسویتولینا در دیدار بعدی خود باید به مصاف سید هشتم مسابقات یعنی سرنا ویلیامز برود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار