25/04/2024

الینا اسویتولینا کار خود در مسابقات اوپن ووهان را با پیروزی آغاز کرد

  • توسط مینا
  • 26/09/2019
  • 0

الینا اسویتولینا ، سید سوم مسابقات تنیس اوپن ووهان طی یک نبرد تمام‌عیار برابر شماره یک سابق تنیس زنان یعنی گاربین موگوروزا در حالی که از حریف عقب افتاده بود توانست در دو ست پیاپی به پیروزی برسد.

پیروزی الینا اسویتولینا در تنیس ووهان

سید شماره سه مسابقات اوپن ووهان، امیدهایش برای کسب سهمیه حضور در تورنومنت Shiseido WTA Finals Shezhen را با غلبه بر گاربین موگوروزوای سیدبندی نشده حفظ کرد. الینا اسویتولینا موفق شد با نتایج ۷-۵، ۶-۲ موگوروزوا را از پیش رو بردارد تا به مرحله دوم اوپن ووهان صعود کرده باشد. این دیدار یک ساعت و سی و پنج دقیقه طول کشید. اسویتولینای اوکراینی که برای کسب سهمیه حضور در مسابقات WTA Finals ۲۰۱۹  و دفاع از عنوان قهرمانی خود در آن رویداد برای پنجمین هفته متوالی به رقابت می‌پردازد، هفته قبل در مرحله دوم مسابقات گوانگژو برابر ماری بوزکووا به‌علت احساس درد در زانوی خود از ادامه مسابقه انصراف داد. او در دیدار با موگوروزا با همان صبر همیشگی و جمع کردن امتیازات مسابقه را آغاز کرد تا در نهایت به آهستگی از حریف که مسابقه را در سطح بالاتری آغاز کرده بود پیش بیفتد. الینا اسویتولینا پس از فرار از دست وینرهای متعدد موگوروزا ست نخست را پس از ۵۶ دقیقه به نفع خود تمام کرد و پس از آن به‌سرعت توانست ست دوم را هم از آن خود کند تا ششمین پیروزی خود در ده دیدار برابر تنیسور اسپانیایی را جشن بگیرد. الینا اسویتولینا پس از این بازی به خبرنگاران گفت:

موگوروزا مسابقه را فوق‌العاده آغاز کرد. او خیلی خوب به توپ ضربه می‌زد. من باید مقاومت بالایی از خود نشان می‌دادم. مثل همیشه، من باید مبارزه را ادامه می‌دادم و برای پس گرفتن هر تک امتیاز تلاش می‌کردم. در نهایت، این فرصت را پیدا کردم و برتری را پس گرفتم. پس این اتفاق خوبی بود که امروز خ داد. زمانی که مجبور شدم در بازی پیش افتادم.

موگوروزا که در سال ۲۰۱۵ و در همین رویداد پس از شکست برابر ونوس ویلیامز دوم شده بود، در مرحله قبل با غلبه بر پنگ شوآی موفق شد بود به روند پنج شکست پیاپی خود پایان دهد و به‌دنبال آن بود که پیروزی غیرمنتظره خود در مرحله سوم رولند گاروس برابر اسویتولینا را در این دیدار نیز تکرار کند.

الینا اسویتولینا

اسویتولینا در ابتدا توانسته بود ۴-۲ جلو بیفتد اما با اشتباهات خود برتری را از دست داد. در انتهای ست نخست موگوروزا که با اشتباهات خود نتوانسته بود از فرصت‌هایی که الینا اسویتولینا به او می‌داد استفاده کند، با زدن ضربه فورهند به تور، موجب برتری حریف در ست نخست شد. اسویتولینا در ست دوم توانست به لطف رویکرد تهاجمی خود و البته اشتباهات ادامه‌دار حریف ست را این‌بار به ‌راحتی ببرد و برای بازی مرحله بعد خود آماده شود.

برنامه سنگین الینا اسویتولینا در مسابقات آسیایی تا بدینجای کار سه پیروزی و دو شکست روی دستش گذاشته است. قهرمان سیزده تورنومنت WTA در مرحله سوم باید برابر شماره سابق دنیا یعنی اسوتلانا کوزنتسووا قرار بگیرد. کوزنتسووا نیز در حالی که ۱-۴ از هسیه سو-وی عقب افتاده بود در نهایت با نتایج ۶-۲، ۷-۶ (۵) حریفش را از پیش رو برداشت. اما اسویتولینا ۲۵ ساله گفت در بچگی تمرینات ژیمناستیک انجام می‌داد اما به‌خاطر علاقه‌اش به خوراکی‌ها و خوردن ژیمناستیک را کنار گذاشت و به تنیس روی آورد. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که برای رسیدن به شنژن یا همان WTA Finals گام‌به‌گام پیش می‌رود:

من یک روبات نیستم اما برای بازی در شنژن شدیدا انگیزه دارم. برای من، هر تورنومنت اهمیت بالایی دارد. زمانی که وارد زمین تنیس می‌شوم هر مسابقه مهم است. سعی کردم تا حدد ممکن آماده باشم. من به این فکر نمی‌کنم که فردا یا هفته بعد چه اتفاقی رخ خواهد داد. شما در یک زمان تنها به یک مسابقه فکر می‌کنید و برای آن بیشترین تلاش خود را خواهید کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار