20/04/2024

تمایل اندی ماری برای بازی با جوکوویچ، نادال و فدرر قبل از بازنشستگی آن‌ها

  • توسط سروش
  • 15/09/2019
  • 0

اندی ماری می‌گوید پیش از آن‌که راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ از دنیای تنیس بازنشسته شوند، دوست دارد یک بار دیگر با هرسه نفرشان بازی کند اما تنها به شرطی که بداند برای پیروزی در برابرشان شانس دارد. ماری اعتراف کرد که در حال حاضر در سطح پایین‌تری نسبت به بیگ تری قرار دارد.

اندی ماری خواهان بازی با بیگ تری

شماره یک اسبق تنیس جهان، که بازگشتش به مسابقات تنیس با حضور در تورنومنت‌های آسیا طی سه هفته آتی ادامه دارد، در ماه ژانویه آتی در مسابقات اوپن استرالیا شرکت می‌کند تا برای اولین‌بار پس از بازگشتش در بخش انفرادی یک گرند اسلم تنیس به میدان رفته باشد. برای ماری که در رده ۴۱۵ دنیا قرار دارد و مشغول تکمیل روند درمان لگن خود است این احتمال وجود دارد که در قرعه‌کشی اوپن استرالیا به نادال، جوکوویچ یا فدرر برخورد کند. اندی ماری در برابر شماره سه جهان، راجر فدرر، ۱۴ پیروزی و ۱۱ شکست دارد. تنیسور بریتانیایی به شماره دو جهان یعنی نادال ۱۷ بار باخته و تنها ۷بار پیروز شده است و در نهایت برابر نفر اول رنکینگ ATP یعنی جوکوویچ صرب ۱۱ پیروزی در برابر ۲۵ شکست ثبت کرده است. اندی ماری هنوز در غذاهایش از مکمل‌های پروتئینی و کلاژنی استفاده می‌کند تا هشت ماه پس از عمل جراحی لگن، سلامت خودش را به ‌طور کامل بازیابی کند. ماری در مصاحبه‌ای گفت:

اگر بتوانم از لحاظ بدنی با فدرر، جوکوویچ و نادال رقابت کنم، بی‌صبرانه منتظر بازی برابر آنها خواهم بود. به‌دنبال این نیستم که خیلی زود به مصاف یکی از این سه نفر بروم و سپس در زمین این احساس به من دست بدهد که برای پیروزی هیچ شانسی ندارم. اگر مثلا همین فردا با آنها بازی کنم قطعا همین حس را خواهم داشت. زمانی که ابتدای سال جاری با نواک در استرالیا تمرین کردم متوجه شدم که این کار چقدر سخت است، حتی با وجود آنکه فقط تمرین می‌کردیم. احساس خیلی بدی داشتم و آن تمرین برای من کاملا سخت بود. اگر بتوانم در برابر این سه نفر رقابت کنم و حس کنم که می‌توانم ببرم، حتی اگر شانس پیروزی‌ام بسیار اندک باشد، پس از آن فرصت استفاده خواهم کرد، بدون شک. اما اگر حس رقابتی بودن و آماده بودن را نداشته باشم، احتمالا از رویارویی با آنها لذت نخواهم برد.

اندی ماری

این تنیسور اسکاتلندی همچنین اعتراف کرد که بین وفاداری خود به کشور بریتانیا و برنامه‌ریزی دقیقش برای بازگشت به سطح اول مسابقات تاحدودی به دردسر افتاده است. تصمیم مهمی که ماری باید به ‌زودی اتخاذ کند این است که در فرمت جدید مرحله نهایی مسابقات دیویس کاپ که در ماه نوامبر و در شهر مادرید برگزار خواهد شد، در بخش انفرادی (ترجیح خودش) شرکت کند یا بخش دوبل. ماری زمانی که بریتانیای کبیر در مسابقات سال ۲۰۱۵ بلژیک را شکست داد و قهرمان شد، منافع ملی را بالاتر از هرچیزی قرار می‌داد. وی در این رابطه گفت:

اگر لئون (لئون اسمیث، کاپیتان تیم بریتانیا) از من بخواهد در بخش دوبل شرکت کنم، من همین کار را خواهم کرد. اما خودم دوست دارم در بخش انفرادی بازی کنم، چنین چیزی با توجه به بدنسازی و تمریناتی که الان دارم واضح است. من از رویارویی با تمام رقبا و فضا تیمی لذت می‌برم. برای تجربه فرمت جدید برگزاری مسابقات کنجکاو هستم. هرچند در فرمت قبلی مشکلاتی وجود داشت اما از بسیاری از مسابقات لذت می‌بردم. تنیس جام دیویس یکی از بهترین اتمسفرهایی که در آنها به میدان رفته‌ام را دارد.

اندی ماری اگر می‌خواهد برای تیم بریتانیا در مسابقات ATP Cup که اوایل ماه ژانویه سال آینده در کشور استرالیا برگزار خواهد شد به میدان برود، تا چند روز دیگر باید اسم خود را رد کند اما احتمالا این کار را نخواهد کرد تا از بدن مراقبت کرده و بتواند با خیال راحت برای حضور در اوپن استرالیا آماده شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار