16/04/2024

پیروزی اندی ماری و گائل مونفیس در دور نخست مسابقات مسترز شانگهای

  • توسط سروش
  • 07/10/2019
  • 0

اندی ماری ، مرد سابق شمارۀ یک تنیس جهان، دور نخست مسابقات مسترز شانگهای را با پیروزی آغاز کرد.

پیروزی اندی ماری در تنیس شانگهای

رقابت‌های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شانگهای از روز یکشنبه (۶ اکتبر) در شهر شانگهای چین آغاز شده و تنیسورهای سرشناسی نیز در بخش مردان در آن حضور دارند. این مسابقات تنها در بخش آقایان و در دو قسمت انفرادی و دوبل بر روی زمین‌های هارد کورت (سخت) برگزار می‌شود. مسترز شانگهای از سال ۲۰۰۹ وارد تقویم ATP شده و در سال گذشته نواک جوکوویچ صرب با پیروزی برابر برنا کوریچ از کرواسی موفق به فتح این مسابقات شده بود. گفتنی است، جوکوویچ با چهار قهرمانی درصدر برترین تنیسورهایی است که در این تورنمنت به مقام قهرمانی رسیده‌اند. اما از دور نخست این رقابت‌ها و در یکی از مهم‌ترین دیدارهایی که در عصر دوشنبه به وقت ایران انجام شد، اندی ماری از بریتانیا با پیروزی برابر رقیب آرژانتینی‌اش توانست به دور دوم این مسابقات صعود نماید. اندی ماری که به تازگی روند روبه‌رشد خود در بازی‌های انفرادی را شروع کرده و در تورنمنت اوپن چین نیز توانست تا مرحله یک چهارم نهایی بالا بیاید، در دور اول مسترز شانگهای نیز خوش درخشید و موفق به پیروزی برابر خوان ایگناسیو لوندرو از آرژانتین شد. در دیداری که دو ساعت و ۱۸ دقیقه به طول انجامید، اندی ماری ۳۲ ساله که در جایگاه ۲۸۹ دنیا قرار دارد، توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۲-۶، ۶-۲ و ۶-۳ از سد لوندروی آرژانتینی که در ردۀ شمارۀ ۵۶ جهان قرار گرفته است، بگذرد و به دور دوم این رقابت‌ها صعود کند.

اندی ماری که خود سه بار در سالیان گذشته موفق به کسب قهرمانی در مسترز شانگهای شده، در اندیشۀ چهارمین جام خود در این مسابقات است. ماری در دور دوم باید به مصاف سید دهم قهرمانی این مسابقات یعنی فابیو فونینی ایتالیایی برود. فونینی که هم‌اکنون در جایگاه دوازدهم رده‌بندی ATP قرار گرفته در سودای رسیدن به رقابت‌های معتبر آخر فصل Nitto ATP Finals در لندن است. این تنیسور ۳۲ سالۀ ایتالیایی در بازی نخست خود در مسترز شانگهای موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ برابر سم کوئری از ایالات متحده به پیروزی برسد و حریف اندی ماری در دور دوم یا یک شانزدهم پایانی شود. فونینی برای رسیدن به جایگاه شمارۀ ۸ این مسابقات تلاش می‌کند.

اندی ماری

او که تاکنون و در فصل جاری مسابقات تنیس ۲,۱۰۰ امتیاز کسب کرده، با نفر هشتم انتخابی این رقابت‌ها یعنی الکساندر زورف آلمانی (۲,۲۵۵) تنها ۱۵۵ امتیاز فاصله دارد و می‌کوشد تا با رسیدن به مراحل پایانی این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی، این فاصله امتیاز را جبران نماید و یکی از هشت تنیسور نخبه‌ای باشد که در سالن O۲ لندن حضور می‌یابد. گائل مونفیس فرانسوی نیز یکی دیگر از بازیکنان صاحب‌نامی بود که توانست با پیروزی به دور یک شانزدهم پایانی این مسابقات صعود نماید.

مونفیس که شانس نهم قهرمانی در مسابقات مسترز شانگهای محسوب می‌شود، در دیدار روز دوشنبۀ خود موفق به پیروزی مقابل لورنزو سونگو از ایتالیا شد. گائل مونفیس در مسابقه‌ای که دو ساعت و ۳۸ دقیقه به طول انجامید موفق شد با حساب ۲-۱ و با نتایج ۷-۵، ۶-۷ (۱-۷) و ۶-۳ مقابل لورنزو سونگویِ ۲۴ ساله به پیروزی برسد و راهی دور دوم این رقابت‌ها شود. مونفیس در مرحلۀ یک شانزدهم نهایی به مصاف هوبرت هورکاسز از لهستان می‌رود. مونفیس با این پیروزی، ۴۵ امتیاز به اندوخته‌های خود در جدول رده‌بندی مسابقات انتخابی لندن اضافه کرد تا با ۲,۱۸۰ امتیاز جای کی نیشیکوری را در ردۀ یازدهم انتخابی این رقابت‌ها بگیرد. این تنیسور سرشناس فرانسوی همچنین ۸۵ امتیاز با الکساندر زورف برای رسیدن به رتبۀ هشتم انتخابی مسابقات Nitto ATP Finals فاصله دارد. نیشیکوری نیز همانند نادال به دلیل مصدومیت نتوانسته در مسترز شانگهای حضور پیدا کند و شاید این عدم حضور او به معنای از دست دادن مسابقات معتبر لندن باشد. گفتنی است تنیسورهای سرشناس باقیمانده در مسابقات شانگهای از جمله دنیل مدودف، راجر فدرر و نواک جوکوویچ از فردا و دور یک شانزدهم نهایی، رقابت‌های خود در این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی را آغاز خواهند کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار