26/04/2024

بررسی نکات مثبت و منفی مسابقات اوپن آمریکا ۲۰۱۹

  • توسط سروش
  • 16/09/2019
  • 0

پس از آنکه تورنومنت اوپن آمریکا به زیبایی هرچه تمام‌تر به پایان رسید، مایکل گراهام نکات مثبت و نکات منفی این رویداد مهم تنیس را انتخاب کرده است.

نگاهی به مسابقات اوپن آمریکا

نکات مثبت:

بازی فینال مردان

بازی‌های فینال گرند اسلم‌های ATP هواداران تنیس را جان‌ به‌ لب می‌کنند. درست است که این دیدارها احتمالا هیجان‌انگیزترین مسابقات کل تورنومنت نیستند اما دو فینال گرند اسلم اخیر یعنی ویمبلدون و یو اس اوپن فوق‌العاده بوده است. در این دو دیدار چهار بازیکن مختلف به میدان رفته‌اند که هرکدام توانستند بالاترین کیفیت این ورزش را در معتبرترین سکوهای مسابقات تنیس به نمایش بگذارند.

رافائل نادال

عملکرد نادال در اوپن آمریکا امسال احتمالا بهترین عملکرد او بر روی زمین‌های سفت تنیس تا به امروز، بوده است. او در تمام طول این دو هفته رقابت عالی بود؛ رافا از لحاظ فیزیکی، هجومی، قدرتی و فوق‌العاده عمل کرد. رافا بدون هیچ مصدومیتی بازی می‌کرد که این خود بر زیبایی نمایش‌هایش اضافه می‌کرد.

دنیل مدودف

بسیاری از هواداران تنیس برای مدت زیادی منتظر ظهور مدودف بودند. نه فقط شخص او بلکه بازیکنی که به اقتدار سه بازیکن نخبه ATP پایان بدهد و پابه‌پای آنها در مسابقات حرکت کند. بله مدودف نتوانست نادال را در فینال شکست دهد اما چه کسی می‌تواند بگوید که تنیسور روس در این تورنومنت در حد «بیگ تری» ظاهر نشد؟

بیانکا آندرسکو

یکی از بهترین نکات تنیس زنان در دو سال اخیر این بود که قهرمانان تورنومنت‌ها از تنوع بالایی برخوردارند. هیچکس در این مدت نتوانست بر دیگر زنان تنیس‌باز به سلطه مطلق برسد و همین امر موجب جذابیت WTA شده است. هرچند، نکته منفی چنین چیزی این است که تنیس زنان از نظر ارائه سوپراستار با مشکل مواجه شده اما شاید بیانکا آندرسکو بتواند این مشکل را برای سال‌های آینده حل کند.

اولین نشانه‌های به پایان رسیدن دوران بزرگان

همه می‌دانستیم زمان خواهد رسید که دیگر شاهد قهرمانی‌های پیاپی راجر فدرر، نواک جوکوویچ، رافائل نادال و سرنا ویلیامز نخواهیم بود. هنوز هیچ چیز قطعی نیست اما به نظر می‌رسد در حال نزدیک شدن به این دوران هستیم!

رنسانس گریگور دمیتروف

پس از آنکه گریگور دمیتروف در مسابقات ATP Finals سال ۲۰۱۷ به قهرمانی رسید، تنیس دیگر با این بازیکن مهربان نبود. او در این مدت سقوطی بزرگ را تجربه کرد اما در اوپن آمریکا بازگشتی شگفت‌انگیز داشت. تنیسور بلغار با حضور در مرحله نیمه نهایی به همه ثابت کرد که چه توانایی‌هایی دارد.

اوپن آمریکا

پوشش تلویزیونی

مهم نیست که مسابقات اوپن آمریکا را از کدام شبکه تلویزیونی تماشا کردید. این رویداد را از هر طریق دیده باشید نمی‌توانید منکر پوشش جذاب و میخکوب‌کننده رقابت‌ها شوید. به تصویر کشیده شدن جزییات دقیق، کیفیت تحلیل و بررسی مسابقات،  و گزارش‌های داغ و جذاب موجب شد تا لذت تماشاگران تلویزیونی و اینترنتی از مسابقات دیدنی این تورنومنت دوچندان شود.

نکات منفی:

شکست‌های بازیکنان جوان

به‌جز مدودف، بقیه استعدادهای جوان تنیس مردان در نیویورک عملکردی ناامیدکننده داشتند و متاسفانه این موضوع به یکی از اتفاقات تکراری گرند اسلم‌ها تبدیل شده است. هیچکس از این بازیکنان جوان انتظار ندارد در این رقابت‌ها به قهرمانی برسند اما قطعا این که ببینید بازیکنان جوان تا مراحل انتهایی در تورنومنت باقی می‌مانند و برای بازیکنان بزرگ و باتجربه حداقل یک چالش ایجاد می‌کنند دوست‌داشتنی است.

مصدومیت‌ها

به نظر من یکی از دلایل محبوبیت گرند اسلم‌ها این است که در چنین تورنومنت‌هایی بازیکنان با بزرگترین امتحان خود روبه‌رو می‌شوند و بیشتر این امتحانات بدنی هستند! این ویژگی ممکن است گاهی موجب زشتی یک گرند اسلم شود، همانند مشکلاتی که برای فدرر و جوکوویچ در رقابت امسال پیش آمد.

آسیب‌پذیری سرنا

دیدن اینکه سرنا ویلیامز دیگر برترین بازیکن WTA نباشد چندان سخت نیست، رقابت بدون برتری مطلق او بالاتر خواهد بود. اما دیدن آسیب‌پذیری ذهنی ویلیامز است که تماشایش به‌هیچ وجه لذت‌بخش نیست. او پس از مادر شدن در فینال گرند اسلم‌ها توفیقی نداشت و شاید فشار برابر با رکورد ۲۴ گرند اسلم مارگارت کورت در این مهم تاثیر داشته باشد.

درخواست‌های بازبینی

درخواست بازبینی صحنه‌های مشکوک اصلا چیز بدی نیست اما این که بازیکنان برای استراحت و نفس گرفتن به‌طور نابه‌جا از آن استفاده کنند اصلا جلوه زیبایی ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار