20/04/2024

دور سوم مسابقات اوپن استرالیا ؛ از صعود فدرر و جوکوویچ تا حذف تسیتسیپاس

  • توسط سروش
  • 25/01/2020
  • 0

راجر فدرر در اوپن استرالیا خطر بزرگی را پشت سر گذاشت. او توانست در دیداری که تا ساعت ۱۲:۴۸ نیمه‌شب طول کشید در پنج ست پیروزی را از آن خود کند.

اوپن استرالیا ؛ پیروزی سخت راجر فدرر

این صدمین برد فدرر در ملبورن پارک محسوب می‌شود. قهرمان شش دوره مسابقات اوپن استرالیا توانست با استفاده از تجربه عظیم خود از بریک در ابتدای ست پنجم جان سالم به در ببرد و در نهایت مقابل جان میلمن از استرالیا با نتیجه ۴-۶، ۷-۶ (۲)، ۶-۴، ۴-۶، ۷-۶ (۱۰-۸) برد را کسب کرد. این بازی هیجان‌انگیز ۴ ساعت و سه دقیقه طول کشید و در نتیجه آن اسطوره سوییسی ورزش تنیس به مرحله چهارم تورنمنت راه یافت. در تای بریک ست پنجم، فدرر در حالی به بازی بازگشت که با نتایج ۰/۳ و ۴/۸ از حریف عقب افتاده بود. این هشتمین مسابقه امسال در اوپن استرالیا است که سرنوشت آن به تای بریک ست پنجم کشیده می‌شود. فدرر با این برد به روند سه شکست متوالی خود در بازی‌هایی که تعیین برنده آن به ست پنجم محول شده پایان داد. راجرر قبل از این در مرحله یک چهارم نهایی یو اس اوپن ۲۰۱۹ برابر گریگور دیمیتروف، فینال ویمبلدون ۲۰۱۹ مقابل نواک جوکوویچ و در مرحله یک چهارم نهایی ویمبلدون ۲۰۱۸ برابر کوین اندرسون طعم شکست در ست پنجم را چشیده بود. آخرین پیروزی ۵ ستی او به بردش برابر مارین چیلیچ در اوپن استرالیای ۲۰۱۸ باز‌می‌گردد، تورنمنتی که فدرر در انتهای آن موفق شد بیستمین گرند اسلم خود را فتح کند. فدرر در مصاحبه پس از بازی خود در زمین به شماره یک سابق تنیس مردا یعنی جیم کوریر گفت:

خدای من، این بازی سختی بود. خدا را شکر که این تای بریک برای برد در همین مسابقه بود وگرنه ممکن بود این بازی را هم ببازم. از کجا شروع کنم؟ به نظرم جان یک بازی فوق‌العاده انجام داد. او یک مبارز بزرگ و یک انسان خوب است. در انتهای همه چیز بسیار حساس شد. شاید برای پیروزی در این دیدار به اندکی شانس نیاز بود. من باید تمرکز خودم را حفظ می‌کردم و تصمیم درستی می‌گرفتم. در تای بریک آخر بازی جان میلمن تمام کارهای را خیلی خوب انجام می‌داد و چیزی که می‌خواست را به دست آورد. در آن لحظه من با خودم گفتم بسیار خوب، حداقل تلاش خودم را کردم. در نهایت من چندان هم بد بازی نکردم و داشتم آماده می‌شدم که در نشست خبری خودم را توجیه کنم. عجب مسابقه‌ای بود و جان شایستگی نیمی از آن را داشت.

میلمن قبل از این دیدار گفته بود اگر رعد و برق دو بار اصابت کند به آن نه نخواهد گفت و این تنیسور استرالیایی با حمایت هزاران هوادار استرالیایی حاضر در استادیوم راد لیور، نزدیک بود پیروزی خود برابر فدرر در مرحله چهارم یو اس اوپن ۲۰۱۸ را یک‌بار دیگر تکرار کند. میلمن در مسابقه برابر سید سوم تورنمنت با خیال راحتی بازی می‌کرد و قصد داشت در رکورد فوق‌العاده فدرر در زمینه بازی برابر تنیسورهای که در گرند اسلم خانگی خود برابرش قرار می‌گیرند (۳۹ برد و ۳ باخت) خدشه وارد کند. تنیسور اهل سوییس با احتساب این برد حالا در تمام رویارویی‌های خودش مقابل میلمن سه پیروزی و یک شکست کسب کرده است. فدرر در این دیدار ۶۲ ضربه وینر داشت که شامل ۱۶ ایس می‌شود. او همچنین مرتکب ۸۲ خطای فردی نیز شد. او در بازی بعدی خود به مصاف مارتین فوکسوویچ خواهد رفت.

راجر فدرر اوپن استرالیا

اما در یک بازی حساس دیگر از روز ششم مسابقات اوپن استرالیا، نواک جوکوویچ با یک عملکرد و نتیجه قاطع نشان داد که عزم خودش را برای کسب هشتمین قهرمانی در اوپن استرالیا جزم کرده است. بخت دوم قهرمانی مسابقات به آسانی توانست یوشیهیتو نیشیوکا را از پیش رو بردارد. جوکوویچ برابر حریف ژاپنی خود با نتایج ۶-۳، ۶-۲، ۶-۲ پیروزی را کسب کرد تا صعود بی‌دردسری به مرحله سوم این تورنمنت داشته باشد. مدافع عنوان قهرمانی یک‌بار دیگر آمار بسیار خوبی در زمینه سرویس از خود ثبت کرد. جوکوویچ ۱۷ ضربه ایس داشت و تنها در سرویس خودش هشت امتیاز را از دست داد تا دوازدهمین حضور خود در هفته دوم رویداد بزرگ تنیس ملبورن را تجربه کند. جوکر پس از پایان این دیدار گفت:

این دیدار قطعا یکی از بهترین بازی‌های اخیر من از نظر سرویس زدن بود و این عملکرد با الهام از مربی‌ام، گوران ایوانیشویچ ارائه شد. جزئیات تکنیکی بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید از آنها صحبت کنید اما اوقات کمتر برابر با بیشتر است. همه چیز به ریتم و بالانس بستگی دارد. تا اینجا، این رویکرد خیلی خوب جواب داده است.

بازی بعدی این تنیسور صرب در مقابل سید چهاردهم مسابقات یعنی دیگو شوارتزمن از آرژانیتن خواهد بود. شوارتزمن موفق شد در بازی خودش هموطن جوکوویچ یعنی دوشان لایوویچ را با نتایج ۶-۲، ۶-۳، ۷-۶ (۷) از پیش رو بردارد. جوکوویچ در تمام دیدارهای خودش برابر شوارتزمن تاکنون ۳ برد کسب کرده و یک بار هم شکست نخورده است. او در رابطه با حریف بعدی خود اینطور گفت:

دیگو شوارتزمن یکی از سریعترین بازیکنان حال حاضر تور ATP است. امیدوارم سرویس من نیز بتواند به خوبی امروز یا حداقل نزدیک به آن باشد زیرا در این صورت احساس می‌کنم شانس خیلی خوبی برای بردن خواهم داشت. من باید صبور اما در عین حال کماکان تهاجمی باشم.

اما در سایر مسابقات مهمی که روز جمعه در تورنمنت اوپن استرالیا برگزار شد، میلوش رائونیک توانست در سه ست پیاپی استفانوس تسیتسیپاس را حذف کند و شگفتی روز را رقم بزند. مارین چیلیچ نیز در پنج ست مقابل روبرتو باتیستا آگوت به پیروزی رسید. فابیو فونینی نیز گیدو پلا را از گردانه مسابقات حذف کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار