26/04/2024

از حضور بیگ ‌تری تا بازگشت دل پوترو؛ نفرات برتر حاضر در اوپن استرالیا

  • توسط سروش
  • 15/12/2019
  • 0

در اولین ماه سال میلادی جدید، شاهد برگزاری نخستین گرند اسلم فصل در استرالیا خواهیم بود. در مسابقات ۲۰۲۰ اوپن استرالیا ، تمامی نفرات برتر مرد جهان حاضر خواهند بود.

نفرات برتر تنیس اوپن استرالیا

گرند اسلم اوپن استرالیا یکی از قدیمی‌ترین تورنمنت‌های ورزشی دنیا به شمار می‌آید که اولین دورۀ برگزاری آن به ۱۱۴ سال قبل و ۱۹۰۵ برمی‌گشت. در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد برگزاری یکصد و هشتمین دورۀ این مسابقات در شهر ملبورن کشور استرالیا خواهیم بود. نواک جوکوویچ از صربستان با ۷ و مارگارت کورت از استرالیا با ۱۱ قهرمانی، پرافتخارترین تنیسورهای مرد و زن این مسابقات به حساب می‌آیند. در دورۀ قبلی برگزاری این رقابت‌ها (سال ۲۰۱۹) نواک جوکوویچ با برتری مقابل رافائل نادال به مقام قهرمانی این تورنمنت در بخش آقایان دست یافت و نائومی اوساکا از ژاپن هم با پیروزی برابر پترا کوویتوا از جمهوری چک به عنوان نخست این بازی‌ها در بخش بانوان رسید. اما در بخش مردان و در سال جدید شاهد حضور تمامی ستارگان فعال دنیای تنیس در این مسابقات خواهیم بود. از شرکت راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ که به بیگ تری شهره هستند گرفته تا بازگشت مجدد تنیسوری همچون خوان مارتین دل پوترویِ آرژانتینی که پس از مصدومیتی طولانی مدت گام به این رقابت‌ها می‌گذارد، بر جذابیت‌های این رویداد تنیس که برروی زمین‌های هارد کورت (سخت) انجام می‌شود، افزوده است.

رافائل نادال و نواک جوکوویچ که مردان شماره یک و دوی کنونی رده‌بندی تنیس جهان قلمداد می‌گردند، به عنوان سرگروه در این مسابقات حاضر خواهند بود. جوکوویچ می‌کوشد تا در این تورنمنت به هشتمین قهرمانی خود دست یابد تا نامش را بیش از قبل در اوپن استرالیا جاودانه سازد. در ادامه توجه شما را به ۱۰ سید برتر حاضر در این مسابقات جلب می‌کنیم:

سید شمارۀ یک: رافائل نادال (اسپانیا)

سید شمارۀ دو: نواک جوکوویچ (صربستان)

سید شمارۀ سه: راجر فدرر (سوئیس)

سید شمارۀ چهار: دومینیک تیم (اتریش)

سید شمارۀ پنج: دنیل مدودف (روسیه)

سید شمارۀ شش: استفانوس تسیتسیپاس (یونان)

سید شمارۀ هفت: الکساندر زورف (آلمان)

سید شمارۀ هشت: متئو برتینی (ایتالیا)

سید شمارۀ نه: روبرتو باوتیستا آگوت (اسپانیا)

سید شمارۀ ده: گائل مونفیس (فرانسه)

اوپن استرالیا راجر فدرر نواک جوکوویچ

خوان مارتین دل پوترویِ آرژانتینی هم می‌تواند پس از یک وقفۀ شش ماهه بار دیگر به میادین تنیس بازگردد. دل پوترو با ردۀ ۲۲ خود در اوپن استرالیا حاضر خواهد بود که بدین ترتیب او شانس بیست و دوم قهرمانی در ملبورن به حساب می‌آید. قهرمان آرژانتینی مسابقات یو اس اوپن در سال ۲۰۰۹، آخرین بار در تورنمنت کویینز کاپ در لندن حاضر شده بود که در آن مسابقات او دچار آسیب‌دیدگی از ناحیۀ زانو شد. در مجموع ۱۰۴ بازیکن مرد و زن وارد قرعه‌کشی اصلیِ نخستین گرند اسلم فصل می‌شوند و به ۸ بازیکن دیگر هم وایلدکارت اعطا می‌گردد. دورهای انتخابی مسابقات اوپن استرالیا هم در ۱۶ مکان و در روزهای هشتم تا یازدهم ماه ژانویه برگزار خواهد شد. کریگ تِیلی، مدیر برگزارکنندۀ مسابقات اوپن استرالیا دربارۀ شرایط این بازی‌ها گفت:

ما از اینکه در ملبورن پذیرای تعدادی از بهترین بازیکنان تنیس جهان هستیم، به خودمان می‌بالیم. ستارگان تنیس بار دیگر به این مسابقات باز می‌گردند و ما حتی می‌توانیم انتظار یک قهرمان جدید، در هر دو بخش مردان و زنان را در این تورنمنت داشته باشیم. داستان‌های بسیار خوبی برای AO ۲۰۲۰ وجود خواهد داشت. آیا امسال شاهد برگزاری تورنمنتی خواهیم بود که یک بازیکن جوان مقابل نواک جوکوویچ، نادال و یا فدرر قرار می‌گیرد؟

در یک دهۀ گذشته به استثنای استن واورینکا که در سال ۲۰۱۴ موفق به قهرمانی در مسابقات اوپن استرالیا شد، تمامی جام‌های کسب شده در این بازی‌ها متعلق به اعضای بیگ تری بوده است. نواک جوکوویچ در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹، راجر فدرر در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و رافائل نادال نیز در سال ۲۰۰۹ موفق به قهرمانی در این مسابقات شده‌اند. الکس دی مینور (۱۸)، نیک کیریوس (۳۰)، جان میلمن (۴۸)، جردن تامپسون (۶۳) و الکسی پوپیرین با سید شمارۀ ۹۷، اعضای تنیس استرالیا در این رقابت‌ها را شکل خواهند داد. گفتنی است، دور اصلی مسابقات اوپن استرالیا از تاریخ ۲۰ ژانویه تا ۷ فوریۀ سال ۲۰۲۰ انجام خواهد پذیرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار