29/03/2024

دود آتش‌سوزی، در بازی‌های مرحله انتخابی اوپن استرالیا مشکل ایجاد کرده است

  • توسط مینا
  • 15/01/2020
  • 0

دنیای تنیس از مسئولان برگزاری مسابقات اوپن استرالیا انتقاد کرده است، زیرا بر اساس یک رأی‌گیری تصمیم گرفته شد که روز سه‌شنبه علیرغم آنکه هوای شهر ملبورن از دود پر شده بود، بازی‌های مرحله انتخابی اوپن استرالیا برگزار شود.

دردسر برای مسابقات اوپن استرالیا

کیفیت پایین هوا که ناشی از آتش‌سوزی بزرگ استرالیا بود موجب شد تا بازی‌های روز قبل به تأخیر بیفتند اما در نهایت تمام مسابقات انجام شدند. این شرایط خطرناک برای بازیکن یه یک کابوس تبدیل شد و آنها تصمیم گرفتند که ادامه دادن مسابقات را محکوم کنند. برنارد تامیچ استرالیایی که در اولین مرحله از دور انتخابی نخستین گرند اسلم سال که از روز یکشنبه آغاز می‌شود با شکست روبه‌رو شد اما در بازی خود به مشکل تنفسی برخورد و به مراقبت پزشکی نیاز پیدا کرد. این شماره ۱۷ سابق دنیا در ست‌های پیاپی و با نتایج ۷-۶ (۷-۴) ۶-۳ برابر دنیس کودلا آمریکایی شکست خورد.

در این دیدار که در مجموعه ملبورن پارک برگزار می‌شد، تامیچ شروع خوبی داشت اما در ادامه نتوانست روند خوب خودش را حفظ کند. زمانی که او در ست دوم ۲-۱ عقب افتاده بود تقاضای پزشک کرد و مدعی شد که در نفس کشیدن خود با مشکل روبه‌رو شده است. دکتر به او یک اسپری تنفسی داد و سپس با گوشی طبی قفسه سینه تامیچ را بررسی کرد تا آنکه تنیسور کشور میزبان برای ادامه بازی روبه‌راه شد. همچنین در دیداری دیگر، دلیلا یاکوپوویچ از اسلوونی درحالی که شدیدا صرفه می‌کرد نقش بر زمین شد. یاکوپوویچ تنیسور شماره ۱۸۰ زنان است و در حالی مجبور به کناره‌گیری از مسابقه خود شد که تقریبا دو ساعت از آغاز آن دیدار می‌گذشت. یاکووپویچ صبح روز بعد در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و گفت توانایی نفس کشیدن نداشت و در گذشته هرگز چنین شرایطی را تجربه نکرده بود.

بازیکنان برجسته متعددی پس از آنکه این دست از مشکلات بازیکنان در زمین تنیس را دیدند ابراز نگرانی کردند. بازی‌های مرحله انتخابی تنیس اوپن استرالیا در حالی برگزار شد که انجمن حفاظت زیست محیطی به ساکنان ملبورن هشدار داده بود که درون خانه بمانند. نفر شماره اول سابق رنکینگ تنیس زنان یعنی ماریا شاراپووا و همچنین یوجین بوشار که هردو روز سه‌شنبه بازی داشتند این تصمیم را زیر سؤال بردند. نفر شماره پنج فعلی زنان یعنی الینا اسویتولینا نیز خوشحال نبود و در یک توییت از مسئولان برگزاری مسابقات انتقاد کرد.

اوپن استرالیا

اخبار مربوط به این اتفاقات بلافاصله در رسانه‌هایی نظیر UK Times، CNN و نیویورک تایمز پخش شد. فدراسیون تنیس استرالیا اعلام کرده که به همکاری با نهادهای مربوطه ادامه خواهد داد تا شرایط امن برای ادامه بازی‌ها را بررسی کند. فدراسیون تنیس اعلام که در محل‌های برگزاری مسابقات برای آگاهی از مناسب بودن شرایط بازی و کیفیت هوا دستگاه‌های اندازه‌گیری خاصی نصب کرده است. شاراپووا در این رابطه گفت:

در انتهای ست دوم احساس کردم که شروع به احساس صرفه کرده‌ام. فکر کردم حالم بد شده است.

همزمان با برگزاری بازی‌های مرحله انتخابی، مربی سرنا ویلیامز یعنی پاتریک مراداوغلو در یک توییت اعلام کرد که هوای شهر ملبورن در وضعیت چندان خوبی نیست. هفته پیش مسئولان برگزاری اوپن استرالیا اعلام کرده بودند که در صورت خطرناک شدن وضعیت بر اثر بحران آتش‌سوزی، بازی‌ها به سه استادیوم با سقف جمع‌شونده و هشت زمین تنیس منتقل خواهد شد. قهرمان هفت دوره اوپن استرالیا و نفر شماره ۲ تنیس مردان یعنی نواک جوکوویچ هفته قبل گفت که امید دارد وضعیت جوی بهبود یابد در غیر این صورت باید اقدامات لازم برای حفظ سلامت بازیکنان انجام شود. از زمین‌های دارای سقف متحرک معمولا زمانی استفاده می‌شود که باران ببارد یا گرمای هوا شدید باشد. در چنین شرایطی بازی در ۲۲ زمین آزاد انجام نخواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار