23/04/2024

دور دوم بخش بانوان اوپن استرالیا ؛ پیروزی وکیچ، هالپ و برتنز

  • توسط مینا
  • 25/01/2020
  • 0

سیمونا هالپ، بانوی شماره ۳ دنیای تنیس موفق شد تا در دور دوم اوپن استرالیا هریت دارت را با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ از پیش‌رو بردارد.

نتایج بخش بانوان اوپن استرالیا

این تنیسور رومانیایی در شبی به نودمین پیروزی‌اش در گرند اسلم‌ها رسید که این پیروزی چندان آسان به دست نیامد. هرچند که دارت از ثبات کافی برای شکست دادن قهرمان ویمبلدون بهره‌مند نبود. هالپ در حالی برای اولین بار پس از ماه آگوست به دو پیروزی متوالی رسید که در ست اول از هر سه برک پوینتش استفاده کرد و در ست دوم هم به برتری ۴-۰ رسید. این نتیجه همه را به یاد بازی سال گذشته دارت مقابل شاراپووا در دور اول این رقابت‌ها و در راد لاور آره‌نا انداخت که با نتایج ۶-۰ و ۶-۰ از رقیب روسی‌اش شکست خورد. هالپ گفت:

در مجموع کار ساده‌ای نداشتم. با وجود اینکه ضربات سختی نمی‌زد اما این کار را از زوایای مناسبی انجام می‌داد. توپ‌های او قدرت کافی برای مقابله با آن را نداشتند و از این رو باید اندکی سخت‌تر کار می‌کردم. من خیلی خوب با نتیجه ۵-۱ پیش بودم. نمی‌دانم چه شد اما اندکی تمرکزم روی بازی را از دست دادم و او کنترل کار را به دست گرفت. با این حال خوشحالم که در گیم آخر به پیروزی رسیدم.

هالپ که حالا به شش پیروزی در دور دوم اوپن استرالیا رسیده طی یک ساعت و ۱۸ دقیقه به این بازی پایان داد و حالا در دور سوم به مصاف شانس ۲۶ قهرمانی یعکی دنیله کالینز یا یولیا پوتینتسوا می‌رود. کیکی برتنز از هلند به عنوان شانس نهم قهرمانی در این رقابت‌ها هم موفق شد تا با نتایج ۶-۳ و ۷-۵ برابر آرینا رودیونووای استرالیایی به پیروزی برسد و راهی دور سوم نخستین گرند اسلم سال شود. برتنز بعد از اینکه در اکتبر ۲۰۱۸ به جمع ۱۰ نفر برتر رنکینگ جهانی اضافه شد، به یکی از اعضای ثابت این لیست تبدیل شده است. او که پیش از این تنها یک بار و در سال ۲۰۱۸ به دور سوم اوپن استرالیا رسیده، در دور سوم این مسابقات در سال ۲۰۱۸ هم مغلوب کارولین وزنیاکی شده بود. او امروز بعد از ۸۶ دقیقه نقابل رودیونووا بانوی شماره ۱۶۳ دنیای تنیس به پیروزی رسید.

سیمونا هالپ اوپن استرالیا

رودیونووا در نخستین تجربه رویارویی‌اش با تنیسورهای حاضر در جمع ۱۰ نفر برتر رنکینگ جهانی ۳ بار برتنز را برک کرد اما این بانوی هلندی بی‌کار ننشت و ۱۱ بار حریفش را برک کرد. برتنز در مرحله بعدی به مصاف زارینا دیاس از قزاقستان می‌رود. دیاس در دور اول این رقابت‌ها آماندا آنیسیمووا شانس ۲۱ قهرمانی را شکست داد و در دور دوم هم مقابل آنا بلینکووا از روسیه به پیروزی رسید. کارولینا پلیسکووا، بانوی شماره یک سابق دنیای تنیس هم به روند خوبش در این رقابت‌ها ادامه داد و موفق شد با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ لورا سیگموند بانوی شماره ۳۰ سابق دنیای تنیس را شکست دهد. پلیسکووا که دوازده ماه قبل با شکست قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم‌ها یعنی سرنا ویلیامز برای اولین بار به نیمه نهایی اوپن استرالیا صعود کرد، در جریان پیروزی ۸۴ دقیقه‌ای‌اش شروع چندان پرقدرتی نداشت.

از تظر آماری هم پلیسکووا روز خوبی را پشت سر گذاشت. او در مجموع ۲۲ ضربه وینر زد و تنها متحمل ۱۵ خطا شد. این در حالی است که سیگموند ۲۰ ضربه وینر زد، ۲۴ بار خطا کرد و حریفش را فقط یک بار در نیم فصل اول برک کرد. پلیسکووا در مرحله بعد به مصاف آناستازیا پاولیچنکووا شانس سی‌ام قهرمانی در لیت مسابقات می‌رود که در دور دوم تیلو تاوسند آمریکایی را شکست داد.

بلیندا بنچیچ شانس ششم قهرمانی در اوپن استرالیا هم از رقابت با رقیب دوران جوانی‌اش و قهرمان اوپن فرانسه ۲۰۱۷ سربلند خارج شد و با نتایج ۷-۵ و ۷-۵ مقابل جلنا استاپنکو به پیروزی رسید و راهی دور سوم اوپن استرالیا شد. بنچیچ که به تازگی راهی نیمه نهایی یو اس اوپن هم شده بود این پیروزی را طی یک ساعت و ۴۱ دقیقه در ماگارت کورت آره‌نا به دست آورد. هر دو تنیسور متولد سال ۱۹۹۷ هستند و وقتی ده ساله بودند روزهای زیادی را در کنار یکدیگر سپری کردند. این طرف لاتویایی ماجرا بود که در اوپن فرانسه ۲۰۱۷ به قهرمانی رسید. گرچه آخرین رویارویی‌ این دو در ۲۰۱۹ BNP Paribas Open به وقوع پیوست. استاپنکو سال گذشته در تورنمنت لوکزامبورگ هم قهرمان شد و بنچیچ با قهرمانی در دوبی و صعود به نیمه نهایی ایندین ولز و یو اس اوپن در جایگاه هفتم رنکینگ جهانی دنیای تنیس قرار گرفت. این تنیسور سوییسی در مرحله بعد به مصاف آنا کونتاویت شانس ۲۸ قهرمانی در اوپن استرالیا خواهو رفت که در مرحله دوم برابر سارا سوریبس تورمو به پیروزی رسید.

دونا وکیچ کروات شانس ۱۹ قهرمانی در اوپن استرالیا به پیروزی مهمی در دور دوم این رقابت‌ها دست یافت و با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ آلیس کورنت فرانسوی را از پیش‌رو برداشت. وکیچ در هر هفت تجربه قبلی خودش در ملبورن هرگز جواز صعود به دور سوم این رقابت‌ها را کسب نکرده بود. این تنیسور کروات در یه سال اخیر، چهار بار در دور دوم از این مسابقات کنار رفت و سه بار هم در دور اول حذف شد. با این حال وکیچ طی ۹۱ دقیقه موفق شد تا با تیمش به یک پبروزی حیاتی دست یابد. کورنت در دور دوم مونتری ۲۰۱۷ و در تنها رویارویی قبلی‌اش با وکیچ او را طی دو ست متوالی شکست داده بود. با این حال وکیچ بعد از پیروزی مقابل قهرمان پیشین این رقابت‌ها یعنی ماریا شاراپووا در دور اول، بازی خودش را بر کورنت، بانوی شماره ۶۱ دنیای تنیس تحمیل کرد. وکیچ در این بازی ۳۸ ضربه وینر زد و ۲۴ بار هم متحمل خطا شد. او همچنین پنج بار حریفش را برک کرد و در نزدیک به ۸۰ درصد از سروهای اولش امتیازآوری کرد.

حالا دونا وکیچ در نخستین تجربه حضورش در دور سوم اوپن استرالیا به مصاف ایگا سویاتک نوجوان آینده دار تنیس لهستان می‌رود؛ سویاتک در این مرحله مقابل کارلا سوارز ناوارو از اسپانیا که پیش‌تر در جمع ۱۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی هم قرار داشت به پیروزی رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار