19/03/2024

اوپن فرانسه با حضور تماشاگران برگزار می‌شود

  • توسط فرزین
  • 02/07/2020
  • 0

مسابقات اوپن فرانسه به عنوان پرتماشاگرترین رقابت گرنداسلم شناخته می‌شود. برگزار کنندگان رقابت ها قصد دارند روزانه 20 هزار تماشاگر را در ورزشگاه ها جای دهند.

با وجود شیوع ویروس کرونا، قرار است دو گرند اسلم دیگر در طول سال 2020 برگزار شوند: اوپن آمریکا و اوپن فرانسه. با این حال فقط فرانسوی ها قصد دارند با حضور تماشاگران رقابت ها را برگزار کنند. برنارد گودیچلی، رئیس فدراسیون تنیس فرانسه، روز پنجشنبه گفت که قرار است در این رقابت ها، روزانه 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه ها حضور داشته باشند، البته اگر به شرایط سلامت عمومی کشور فرانسه صدمه ای وارد نشود.

در حقیقت رقابت های اوپن فرانسه قصد دارد بین 50 تا 60 درصد تماشاگرانش را برای این بازی حفظ کند. آقای گودیچلی گفت:” این موضوع باعث می‌شود به حد و حدودی که بر سر آن با مقامات دولت به توافق رسیدیم، پایبند باشیم.”

 

 

 

قرار بود این رقابت ها در ماه می میلادی برگزار شود ولی با توجه به بحرانی که سرتاسر دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد، زمان برگزاری آن به ماه سپتامبر و اکتبر تغییر یافت.برگزارکنندگان مسابقات‌، بلیت هایی که فروخته شده بود را فسخ کردند و هزینه را به خریداران برگرداندند. بلیت های رقابت جدید از روز 9 جولای برای اعضای فدراسیون تنیس فرانسه به فروش خواهد رسید و از روز 16 جولای برای عموم و هواداران دیگر کشورها فروشش آغاز می‌شود. البته ممکن است بعضی خریداران برای حضور در فرانسه و تماشای بازی ها از نزدیک دچار مشکل شوند زیرا قوانین منع سفر در اتحادیه اروپا برقرار است.

اما برنامه رقابت های اوپن فرانسه تفاوت زیادی با اوپن آمریکا دارد. رقابت های اوپن آمریکا در ماه آگوست و در مجموعه تنیس بیلی جین کینگ در نیویورک آغاز می‌شود و اواسط سپتامبر به پایان خواهد رسید. ولی با شیوع کرونا و وضعیت بسیار بدی که به خصوص شهر نیویورک از لحاظ همه گیر شدن ویروس سپری می‌کند، مسئولان مسابقات تصمیم گرفتند که بدون حضور تماشاگران این رقابت ها را برگزار کنند.

با این حال، رقابت های اوپن فرانسه در زمینه حضور تماشاگران تنها نیست. لیگ جهانی تنیس، که در بین لیگ های رسمی جایی ندارد، قصد دارد روزانه 500 تماشاگر را در ورزشگاه‌هایش جا دهد که بدین ترتیب20 درصد ظرفیت ورزشگاه ها پر خواهد شد. برای حفظ سلامت تماشاگران، تمامی رقابت های یک فصل در گرینبیر برگزار خواهد شد که یک ورزشگاه دولتی است.

دیگر رقابت های تنیس مثل سیتی اوپن که در شهر واشنگتن برگزار می‌شد وو همینطور اوپن موتوا مادرید که در اسپانیا برگزار خواهد شد، حضور تماشاگران در دیدارهایشان را هنوز تکذیب نکرده اند.

هر چند NBA و دیگر رقابت های ورزشی در امریکای شمالی قرار است پشت درهای بسته برگزار شوند، اما برخی ورزش های دیگر برای حضور تماشاگران برنامه ریزی کرده اند. برای مثال رقابت اسب سواری کنتاکی دربی برنامه برگزاری بازی ها را تغییر داد تا شرایط کمی بهتر شود و امکان حضور تماشاگران در بازی ها ایجاد شود. همچنین توردو فرانس که 20 سپتامبر در پاریس برگزار خواهد شد، یکی دیگر از رقابت هاییست که قرار است از حضور تماشاگران استفاده کند.

زمین های مجمووعه رولند گاروس  که کوچکترین زمین های گرند اسلم هستند و همینطور اوپن فرانسه، همواره از پرتماشاگرترین رقابت های تنیس به حساب می‌امدند و در زمان برگزاری آنها، تمامی خیابان های اطراف ورزشگاه در شلوغترین حالت ممکن خود به سر می‌بردند. اوپن فرانسه در پایان تغییراتی اساسی و گرانقیمت به سر می‌برد و گودیچلی مطمئن است که او همکارانش می‌توانند بدون ایجاد خطر سلامتی برا کسی و با حضور کادرپزشکی قدرتمند و کمک دولت فرانسه، به خوبی رقابت ها را برگزار کنند.

فرانسه در حال خروج از قرنطینه است و آمار ابتلا به کرونا در این کشور به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. در حال حاضر، هیچ برنامه ای برای بررسی درجه حرارت بدن تماشاگران یا گرفتن تست کرونا از آنها وجود ندارد. استفاده از ماسک در طول حضور در ورزشگاه اجباری است، هر چند که ممکن است این قوانین به کلی دچار تغییر شوند.

در سه زمین اصلی اوپن فرانسه یعنی فیلیپه چاتریه، سوزانه لنگله و سیمونه متیو، هواداران می‌توانند در گروه‌هایی که بیش از 4 نفر نباشند کنار هم بنشینند و صندلی های خالی آنها را از هم جدا خواهد کرد. در خارج زمین که جای تماشا بازی بلیت فروشی نشده، یکی از هر دو صندلی خالی خواهد بود تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. در حقیقت حتی خانواده ها هم اجازه ندارند که کنار هم بازی را تماشا کنند.

جان فرانسو ویلوته، مدیر اجرایی فدراسیون فرانسه گفت که انتظارها بر ایین بود که 60 تا 70 درصد ظرفیت ورزشگاه ها مورد استفاده قرار بگیرد. قیمت بلیت ها تفاوتی با قیمت بلیت هایی که برای تاریخ اصلی برگزاری رقابت فروخته شده بود، فرقی نخواهد داشت. اگر شرایط بهداشتی در فرانسه به رشد خود ادامه دهد، گودیچلی مدعی شد که ممکن است بلیت های بیشتری نیز به فروش برسد و اگر خلاف آن اتفاق بیفتد، ممکن است برخی بلیت ها فسخ و عودت شوند.

در حالیکه بلیت فروشی برای سرتاسر جهان آزاد است، برنامه ای برای بازگرداندن پول به کسانی که از دیگر کشورها بلیت می‌خرند و به دلیل قوانین منع رفت و آمد، ممکن است نتوانند در فرانسه حضور یابند وجود ندارد و مسئولین برگزاری رقابت ها نمی‌خواهند این هزینه را عودت دهند. در حال حاضر، شهروندان آمریکایی از جمله کسانی هستند که قادر به حضور در کشور فرانسه نخواهند بود. البته ممکن است تغییراتی اساسی در برنامه این بازی ها ایجاد شود که مضوع دور از ذهنی نیست زیرا اتفاقات غیرقابل پیش بینی  عجیبی از ابتدای سال میلادی در حال رخ دادن است  هر آن ممکن است که اوضاع به کلی دچار تغییر شد. گدیچلی ادامه داد:” این رقابت ها از هر نظر تاریخی خواهند بد.”

اما نکته جالب در این میان، برگزاری دیگر دیدارهای تنیس است که به خواست نوواک جوکوویچ، مرد شماره 1 تنیس جهان در صربستان  کرواسی در حال پیگیری است ولی ابتلای جوکوویچ و چندین تنیسور دیگر به کرونا در خلال برگزاری رقابت ها باعث شده این رقابت ها به کلی تحت تاثیر قرار بگیرد و همچنین انتقادات تندی علیه جوکوویچ، هم در بین مردم و هم در بین تنیسور ها انجام شود. حال باید منتظر ماند و دید که شرایط شیوع کرونا در فرانسه به چه شکل پیش خواهد رفت و آیا مسئولین رقابت های اوپن فرانسه، از اطمینانی که برای حضور تماشاگران داده اند پا پس می‌کشند یا پیش بینی آنها برای افت شیوع ویروس و بهبود اوضاع به واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار