29/03/2024

آپدیت رنکینگ جهانی تنیس بانوان؛صعود بیانکا آندرسکو به رده پنجم،بارتی در صدر

  • توسط سروش
  • 11/09/2019
  • 0

پیروزی بیانکا آندرسکو برابر سرنا ویلیامز در دو ست متوالی، این تنیسور کانادایی را به بهترین رنکینگ جهانی‌اش رساند. از طرفی اشلی بارتی بار دیگر به بانوی شماره یک دنیای تنیس تبدیل شد.

صعود چشمگیر بیانکا آندرسکو در رنکینگ جهانی

بیانکا آندرسکو که به تازگی قهرمان یو اس اوپن ۲۰۱۹ شده با ۱۰ پله صعود در رنکینگ جهانی حالا نفر پنجم این لیست است. بیانکا آندرسکو در ادامه فصل فوق العاده‌اش با نتایج ۶-۳ و ۷-۵ ویلیامز را شکست داد و نخستین گرند اسلمش را به دست آورد. او ژانویه در تورنمنت اوکلند فینالیست شده بود و پیش از اینکه بخاطر مصدومیت نزدیک به دو ماه خانه‌نشین شود در ایندین ولز هم قهرمان شد. آندرسکو بعد از بهبودی شانه‌اش قدرتمندتر از همیشه به زمین برگشت و با کناره‌گیری سرنا از فینال راجرز کاپ تورنتو برنده این رقابت‌ها شد تا با رکورد ۱۳ پیروزی متوالی پا به فلاشینگ میدوز بگذارد. او حالا برای اولین بار در جمع ده تنیسور برتر جهان قرار گرفته است؛ این به معنای بیش از ۱۰۰ پله صعود از ژانویه امسال می‌باشد، جایی که او نفر صد و هفتم رنکینگ جهانی بود. در صدر این لیست اشلی بارتی قراردارد که بعد از اینکه جایگاه نخستش را در ۱۱ آگوست از دست داد، حالا دوباره آن را به دست آورده است. این تنیسور استرالیایی همچون نائومی اوساکا در یک هشتم نهایی یو اس اوپن از دور رقابت‌ها کنار رفت اما اوساکا با از دست دادن امتیاز قهرمانی ۱۲ ماه قبلش در این لیست سقوط کرد. در اینجا به رنکینگ جدید تنیسورهای نام آشنای جهان بر اساس به‌روز رسانی ۹ سپتامبر می‌پردازیم.

بیانکا آندرسکو

بلیندا بنچیچ (۲ پله صعود، از رده ۱۲ به رده ۱۰): صعود به نیمه نهایی یو اس اوپن با پیروزی برابر دونا وکیچ و نائومی اوساکا، این تنیسور سوئیسی را بعد از ژوئن ۲۰۱۶ برای اولین بار در جمع ۱۰ تنیسور برتر جهان قرار داد.

یوهانا کونتا (۵ پله صعود، از رده ۱۶ به رده ۱۱): صعود برترین تنیسور بریتانیا به یک چهارم نهایی او را به بهترین رنکینگش بعد از مارس ۲۰۱۸ رساند و حالا پس از ۱۸ ماه شانس قرارگیری در جمع ۱۰ تنیسور برتر جهان را دارد.

وانگ کیانگ (۶ پله صعود، از رده ۱۸ به رده ۱۲): با وجود اینکه او در یک چهارم نهایی برابر سرنا ویلیامز حرفی برای گفتن نداشت اما پیش از آن دیدار، هیچ ستی را از دست نداده بود و مقابل اشلی بارتی هم پیروز شده بود.

دونا وکیچ (۲ پله صعود، از رده ۲۳ به رده ۲۱): این تنیسور کروات که در نیویورک تا یک چهارم نهایی پیش رفت حالا به بهترین رنکینگ دوران بازی‌اش رسیده است.

ژولیا جورجس (۵ پله صعود، از رده ۳۰ به رده ۲۵): این تنیسور آلمانی بعد از عملکرد خوبی که در یو اس اوپن داشت ۵ پله در رنکینگ جهانی صعود کرد؛ او تا یک هشتم نهایی این رقابت‌ها پیش رفت و کیکی برتنز را هم شکست داد.

ماگدا لینت (۸ پله صعود، از رده ۵۳ به رده ۴۵): پیروزی برای آسترا شارما، موجب صعود لینت به جمع ۵۰ تنیسور برتر جهان شد.

آنس ژوبر (۱۱ پله صعود، از رده ۶۲ به رده ۵۱): بهترین تنیسور آفریقایی جهان، در نیویورک کارولین گارسیا را شکست داد و فاصله‌ای تا پیروزی برابر کارولینا پلیسکووا هم نداشت.

فیونا فرو (۱۳ پله صعود، از رده ۷۴ به رده ۶۱): این تنیسور ۲۲ ساله بهترین عملکردش در گرند اسلم‌ها را به نمایش گذاشت و موفق شد با صعود به دور سوم یو اس اوپن بهترین رتبه‌اش در رنکینگ جهانی را به دست آورد.

آندره آ پتکوویچ (۱۱ پله صعود، از رده ۸۸ به رده ۷۷): او با پیروزی برابر پترا کویتووا در آخرین گرند اسلم سال، بیش از ۱۰ پله در رنکینگ جهانی صعود کرد.

تیلور تاوسند (۳۳ پله صعود، از رده ۱۱۶ به رده ۸۳): عملکرد فوق العاده او بعد از مرحله مقدماتی با پیروزی برابر سیمونا هالپ تکمیل شد. تاوسند با صعود به دور چهارم یو اس اوپن به بهترین رنکینگش از آوریل امسال رسید.

تیمئا بابوس (۲۰ پله صعود، از رده ۱۱۲ به رده ۹۲): او با صعود از مرحله مقدماتی و رسیدن به دور دوم یو اس اوپن برای اولین بار از ماه فوریه در جمع ۱۰۰ تنیسور برتر جهان قرار گرفت.

کریستی آن (۴۸ پله صعود، از رده ۱۴۱ به رده ۹۳): این تنیسور ۲۷ ساله با پیروزی برابر اسوتلانا کوزنتسووا و جلنا استاپنکو تا یک هشتم نهایی یو اس اوپن پیش رفت و برای اولین بار در جمع ۱۰۰ تنیسور برتر دنیا قرار گرفت.

کوکو گوف (۳۴ پله صعود، از رده ۱۴۰ به رده ۱۰۶): این تنیسور ۱۵ ساله بعد از دو پیروزی سه سته در نیویورک برابر نائومی اوساکا شکست خورد و حالا فاصله ای با قرارگیری در جمع ۱۰۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی فاصله ندارد.

کوکو گوف

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار