29/03/2024

بیانکا آندرسکو در مراسم بیلی جین کینگ در حمایت از تنیس زنان شرکت کرد

  • توسط مینا
  • 10/09/2019
  • 0

بیلی جین کینگ ، بنیان‌گذار WTA یا انجمن تنیس زنان در بیست و یکمین جشن سالگرد مراسم Billie Jean King Power Hour در شهر نیویورک از چندین بانوی تنیس ‌باز میزبانی کرد.

بیانکا آندرسکو در مراسم بیلی جین کینگ شرکت کرد

از شهر نیویورکِ آمریکا، خبر می‌رسد بیلی جین کینگ در این شهر میزبانی از تنیس‌بازان قدیم و فعلی را طی یک مراسم گردهمایی برعهده داشته است. آنها در این مراسم از گذشته درخشان و فرهنگ غنی WTA صحبت کردند. بیلی جین کینگ، اسطوره تنیس زنان، در این مراسم نمایشگاهی از عکس‌های مسافرتی برپا کرده بود که خدمات بی‌وقفه او به ورزش تنیس و همچنین کارهایی را که برای تأسیس انجمن تنیس زنان انجام داده بود به تصویر می‌کشید. کینگ در این مراسم سخنرانی هم داشت. در مجمعی که برای اسطوره‌ها و بازیکنان قدیمی و فعلی تنیس برپا شده بود از تاریخچه انجمن تنیس زنان سخن رفت و افراد مختلف درباره اهداف و رویاهایشان با یکدیگر به گفتگو پرداختند تا بیست و یکمین سالگرد مراسم Billie Jean King Power Hour به زیبایی هرچه تمام‌تر برگزار شده باشد.

زمینه اصلی مراسم امسال کمپین «IT TAKES» بود که توسط خود WTA به‌راه افتاده است. در این مراسم روحیه، گوناگونی و اصالت تنیس‌بازان زن به همه نشان داده شد و همچنین، تشریح شده که برای تبدیل شدن به یک بازیکن موفق WTA چه کوشش‌ها و رنج‌هایی را باید متحمل شد. طی یک گفتگو بازیکنان پیشنهاد دادند که برای تبدیل شدن به یک تنیسور موفق در WTA به چنین ویژگی‌هایی نیاز است: «عشق، انعطاف‌پذیری، سرسختی، نتیجه‌گیری، توانایی بازگشت به بازی و میادین، دلاوری، شور و اشتیاق، فداکاری، عزم، صبر و استقامت.» همچنین پیش از یو اس اوپن، یک تور خصوصی نیز در این مراسم برگزار شد، از نمایشگاهی که در مرکز ملی تنیس بیلی جین کینگ USTA واقع شده است.

بیلی جین کینگ

طی این تور کینگ به بازیکنان سه عکس را نشان داد که لحظات کلیدی تأسیس WTA را به تصویر می‌کشیدند. این سه قطعه شامل یک عکس از سال ۱۹۷۰ نیز می‌شدند. در آن سال ورزش تنیس زنان به حالت حرفه‌ای درآمد. این اتفاق پس از آن رخ داد که «نه بازیکن اصلی» تنیس زنان با گلادیس هلدمن، یک ناشر مجلات مختلف، قراردادی امضا کردند تا در سری مسابقات ویرجینیا اسلیمز شرکت کنند. یک عکس دیگر که سه سال پس از تصویر قبلی گرفته شده بود کینگ را نشان می‌داد که جلسه‌ای متشکل از ۶۰ بازیکن در تأسیس WTA را رهبری می‌کرد. عکس سوم نیز تصویری از کینگ را نشان می‌داد که در مسابقه‌ای که بعدها به «نبرد جنسیت‌ها» معروف شد در مسابقه‌ای که در شهر هیوستون برابر تنیسور مرد، بابی ریگز به میدان رفته بود. بازیکنانی که در این مراسم در شهر نیویورک حضور داشتند عبارت‌ بودند از بیانکا آندرسکو، مریم بولکوادزه، گابریلا دابروسکی، فیونا فرو، آنا لنا فریدسام، نیکول ملیکار، دایان پری، آلیشیا رسولسکو، آسترا شارما، کاترینا اسکات، ناتالیا ویخلیانتسوا، کیتی وولینتس، گالینا ووسکوبوئوا، شین یو وانگ و دایانا یاسترمسکا. همچنین رییس WTA میکی لاولر و اسطوره‌های انجمن تنیس زنان مثل لسلی آلن، ایلانان کلاس و مگان مولتون لوی نیز در این مراسم حضور داشتند.

بیلی جین کینگ که در تاریخ ۲۲ نوامبر سال ۱۹۴۳ به‌دنیا آمده تنیسور حرفه‌ای اسبق آمریکایی است. او در گذشته نفر شماره یک تنیس زنان بوده است. کینگ در ۳۹ گرند اسلم به قهرمانی رسید. ۱۲ قهرمانی در بخش انفرادی، ۱۶ قهرمانی در بخش دوبل زنان و ۱۱ قهرمانی در بخش دوبل مختلط. کینگ همچنین در مسابقات افتتاحیه قهرمانی تور WTA نیز در بخش انفرادی قهرمان شد. او گاهی اوقات در مسابقات فدراسیون کاپ و وایتمن کاپ نیز برای ایالات متحده آمریکا به میدان می‌رفت. او عضو تیم قهرمان ایالات متحده آمریکا در هفت تورنومنت فدراسیون کاپ و هفت دوره وایتمن کاپ نیز بود. کینگ همچنین برای سه سال کاپیتان تیم ملی آمریکا در مسابقات فدراسیون کاپ بود. از بیلی جین کینگ به‌عنوان یکی از بزرگترین تنیس‌بازان تاریخ نیز یاد می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار