29/03/2024

نگاهی گذرا بر تفاوت توپ های تنیس

  • توسط مریم
  • 12/08/2019
  • 0
تفاوت توپ های تنیس

آیا می دانستید که برای انتخاب توپ تنیس گزینه های زیادی را باید مد نظر داشت؟ شاید بگویید که تنها تفاوت توپ های تنیس رنگ آنها است که یا زرد هستند یا سبز با پوشش کرکی و بزرگتری تصمیمی که لازم است بگیرید اینکه چه رنگی را انتخاب کنید. اما نکاتی بسیاری وجود دارد که باید درنظر داشت. برای اغلب مردم این موضوع خیلی عجیب است، چون در نهایت توپ همان است، درسته ؟ البته که توپ همان توپ است، اما نمی شود تنیس را با توپهای بسکتبال یا فوتبال بازی کرد و برعکس. این امر نیاز به داشتن توپهای خاصی را ایجاد کرده است که به طور خاص برای ورزشی که در آن بازی می کنید طراحی شده اند.

علت تفاوت توپ های تنیس

وجود تفاوت در مکان هایی که می توانید تنیس بازی کنید اقتضاء می کند که زمانی را برای انتخاب توپ مناسب صرف کنید تا خاطر جمع شوید توپ شما با نوع بازی شما مطابقت دارد. به عنوان مثال ، دو نوع توپ اصلی وجود دارد که این جدا از اختلافات جزئی در رنگ است. تفاوت توپها در نحوه ساخت آنها نهفته است، فشرده و غیر فشرده. تفاوت در داخل توپهاست ، به عنوان مثال ، توپهای تحت فشار با هوا یا گاهی گاز ازت پر می شوند. این در حالیست که ، توپهای غیر فشرده فقط یک هسته جامد هستند که هوا یا گاز در داخل ندارند.

هر چقدر هزینه کنید، برداشت می کنید؛ توپهای تحت فشار معمولاً ارزان تر هستند، اما یک ماه پس از باز شدن هوای آنها به آرامی خارج می شود و این به این معنی میباشد که بعد از مدتی باید آن را عوض کنید. توپهای غیر متراکم باد از دست نمی دهند اما بعد از مدتی حالت کرکی آنها که باعث اصطحکاک هنگام بازی می شود، از بین می رود. این به این معنی است که آنها نیز بعد از مدتی باید تعویض شوند، هر چند مدت زمان بیشتری قابل استفاده هستند.

حال که این توضیحات داده شد ممکن است احساس کنید یک متخصص توپ تنیس هستید اما هنوز مسائلی درباره تفاوت توپها وجود دارد که باید بدانید. به عنوان مثال؛ روی هر بسته مشخصاتی درج شده است که توپها را به سه دسته تقسیم می کند، توپهای مخصوص ارتفاعات بالا (آتیتیوت)، اکسترا دیوتی و رگولار دیوتی. تفاوت توپ های تنیس بر نحوه بازی شما تأثیر بسیار دارد. انتخاب اشتباه در مکان اشتباه می توانند مشکل ساز شود به همین دلیل است که انتخاب توپ مهم است.

توپ های آتیتیوت

اولین مدل برای استفاده در ارتفاع بالا هستند. اینها به گونه ای طراحی شده اند که در مکان هایی استفاده می شوند که از سطح دریا بسیار بالا هستند. فشار داخل توپ تنظیم شده است تا پرش بهتری را در سطح تقریباً 4000 پا یا بالاتر از سطح دریا فراهم کند. این مدل برای استفاده در زمین تنیسی که داخل یک دره یا هر جای دیگری باشد که از سطح دریا بالا تر نباشد ، اصلاً مناسب نیست.

 تفاوت توپ های تنیس

تفاوت توپ های تنیس

توپ اکسترا دیوتی

نوع دیگر، توپ های اکسترا دیوتی هستند؛ طراحی اینها باعث شده مانده گاری کمتری نسبت به رگولار دیوتی داشته باشند. این توپها در اصل به منظور استفاده در زمین تنیس چمن و یا آسفالت طراحی شده اند. آنها برای استفاده در سطوح هموار و سفت مناسب هستند و می توانید مطمئن باشید که حتی در زمین چمن نیز پرش مورد نیاز شما را فراهم می کند.

توپ رگولار دیوتی

آخرین مدل، رگولار یا معمولی می باشد. این مدل برای بازی های سالنی(فضای سر پوشیده) و حتی زمین خاکی طراحی شده اند و برای اکثر بازیکنان مناسب هستند. نکته مهم این است که توجه داشته باشید اگر شما می خواهید با اینها بازی کنید باید خوش شانس باشید تا بتوانید یک یا دو دور کامل با آن بازی کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار